Samy schreef:Ben een stille meelezer en vind het echt super dat je dit hele traject inclusief de kosten bespreekbaar maakt. Uiteraard hebben we het topic "Wat kost een paard" maar dit laat ook de zware kant van het leuke paardenleven zien.
Ik geef je een knuffel!
Dank je wel
Zodra alles/meeste achter de rug is ga ik even op mijn gemak zitten en de volledige rekensom maken, foto’s van het hele traject, en alle info die ik heb bij elkaar tot 1 verzamelpost. Moesten andere later in dit dilemma zitten ze de keuze kunnen maken.
Want eerlijk, daarstraks ook tegen staleigenaresse gezet 28/7 was mijn aller eerste gedacht inslapen. Ik had alleen huilende verzorgster en vriend, met een veearts die zei 6 weken en kliniek die zei indien hechten mogelijk 2 weken.
Had ik toen geweten wat ik nu weet ? Dan had ik toen niet geluisterd en gevoel en gedachten gevolgd.
Want mijn grenzen zijn serieus mondjes maat opgetrokken, daar moet niet over gelogen worden of verbloemd worden.
Ik heb vaak op het randje van een harde grens gestaan. En zachte grenzen die door het hele traject ineens geen grenzen meer waren. (Idd zoals de kanteling, gezworen na mijn merrie hier niet meer aan te beginnen…).
Eerlijk? Ik ben blij voor hem, voor mijn vriend, zijn verzorgster, de dochter van de staleigenaresse en ja ook voor mezelf, want hij is en blijft het eerste paard wat ik zelf gekocht heb (niet gefokt, niet gekregen, maar echt gekocht) en dan nog tegen iedereens advies. Maar had ik 28/7 geweten wat ik nu weet ? Dan had ik hem of direct naar Tom gebracht of ingeslapen. Ik heb er nu niets meer aan, ik moet nu door. Maar andere in de toekomst wel