Kasty schreef:Rozenstruik schreef:En waar ik erg naar uit kijk is dat hij vanaf 1 mei in de nieuwe loopstal bij ons op stal gaat, dan kan hij 24/7 zelf kiezen of hij binnen of buiten staat en overdag ook zelf naar de wei. Ik hoop natuurlijk dat de PENS gewoon goed blijft werken maar anders heeft hij in ieder geval mogelijkheden als hij last heeft van licht of wind.
Misschien zou zoiets voor jouw paard ook wat zijn? Maar het is zeker niet overal mogelijk om op deze manier je paard te stallen, ik heb daar echt geluk mee, hier in de regio is dit uniek.
Het zou mischien wel mogelijk zijn, maar ben erg tevreden op deze stal. Sta hier al 8 jaar, en ze zorgen zeer goed voor de paarden ook met alle medische handelingen.. Ze gaan straks de wei weer overdag, we zullen zien hoe het dan gaat..Mariek_ schreef:Wat hebben sommigen van jullie veel pens behandelingen gehad. Wij hebben er twee gehad, beide zonder effect. Een derde had dan geen zin meer volgens de dierenarts. Overigens heeft hij van de tweede behandeling echt veel last gehad. Hij was er helemaal naar van.
Mijn dierenarts wilde in ieder geval 4 proberen voordat er een conclusie werdt gedaan. Wel moet ik zeggen dat wij wel degelijk iets verschil zagen, alleen was het steeds van korte duur.. En als je om de paar weken voor de pens moet, dan kun je wel een geldboompje kweken.. Maar pas na de 4e pens zagen we echt het grote verschil..
Mijn paard is het alle keren rustig ondergaan.. Wel de ene keer met wat meer verdoving dan de andere keer. Maar het schijnt dat Friezen daar wel vaker last van hebben.. De ene keer is ze zo weg en de andere keer vecht ze tegen de verdoving en moet er veel meer in... En altijd weer prima terug.. Geen probleem.
Ah kijk, wij zagen 0 verbetering. En ja duur grapje is het wel!
Fijn dat het bij jullie wel helpt!