[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:42

ik.
heb het wel staan, is alleen omdat het poeder is wel moeilijk op de buiknaad te gebruiken denk ik?
heb het bij appie vroeger wel in de manen en staart gedaan,hielp een beetje.

xZiva_

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:42

Je kunt het dan iets vermengen met vaseline oid.? Of mentholgel?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:45

Denk dat het wel iets scheelt. Ik gebruik hier nog steeds met regelmaat de coolmint listerine 50/50 met water en sinds kort van stiefel de eczeemcreme. Lijkt ook goed te helpen en houdt meteen wat vliegen op afstand.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:11

xZiva_ schreef:
Je kunt het dan iets vermengen met vaseline oid.? Of mentholgel?

Voor koeien bestaat er uiermint. Gewoon te koop bij de Welkoop e.d.
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... gLqQvD_BwE

Misschien werkt dat ook wel super voor jeuk bij de buiknaad? Iemand toevallig ervaring?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:41

Hier met t warme weer toch hoofd open geschuurd.. gister nog niets, vandaag plek van 3 bij 2cm.. ze had al allemaal kleine plekjes van die rot vliegen. Maar nu met zweten wrs dus erger geworden.. mja, t wordt weer koeler en goed verzorgen nu.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:49

Die uiermint lijkt me heel fijn spul, zou ik zeker proberen als mijn paard veel jeukplekken heeft.

Volgende week moet ik bij de welkoop zijn, ga ik eens even ruiken :+ en misschien, uit voorzorg, het kopen.

Hier gaat t prima, ik denk toch de cbd druppels en de vliegenspray.
Alleen af en toe een vliegendeken op, maar meestal niet, dus hoop dat het zo blijft.
Wel meestal een kap op, om vieze ogen te voorkomen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:20

Even een korte vraag, ik kom binnen vallen.
Hier staat een oud ponietje met relatief lichte jeuk, ik denk geen eczeem maar ik zoek een fijn smeersel.
Aloë vera gel vind hij lijkt niks, ik smeer nu even hydrocortiderm ivm enkele flinke insectensteken die moeten genezen.
Voorheen kende ik Derfen en Sweet itch maar ik sta open voor tips.
Wat belangrijk is is dat het absoluut niet mag verbranden in de zon, dus niks vettigs.
Betaalbaar is leuk maar als het maar werkt vind ik het bijna allemaal wel prima.
Kunnen jullie me een zoektocht besparen als kriebel pro’s?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:29

moonfish13 schreef:
Even een korte vraag, ik kom binnen vallen.
Hier staat een oud ponietje met relatief lichte jeuk, ik denk geen eczeem maar ik zoek een fijn smeersel.
Aloë vera gel vind hij lijkt niks, ik smeer nu even hydrocortiderm ivm enkele flinke insectensteken die moeten genezen.
Voorheen kende ik Derfen en Sweet itch maar ik sta open voor tips.
Wat belangrijk is is dat het absoluut niet mag verbranden in de zon, dus niks vettigs.
Betaalbaar is leuk maar als het maar werkt vind ik het bijna allemaal wel prima.
Kunnen jullie me een zoektocht besparen als kriebel pro’s?

Derfen werkte niet voor je?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:51

Nooit geprobeerd.
Mijn pony bleek achteraf te schuren door een pollenallergie, daar krijgt hij loratadine voor.
Sindsdien schuurt mijn spook niet meer dus daar ben ik gestopt met zoeken.
Sweet itch deed bij hem niks trouwens, vitamine E huidolie werkt goed maar dat kan met warmer weer niet, dat verbrand geheid.

Wat is trouwens het advies met wassen nu?
Het is weinig tot niet vurig, wel kaal.
Enerzijds zeg ik 1x per week wassen bijvoorbeeld anderzijds is veel wassen lijkt me niet goed.
Ik heb nu teershampoo staan en vitamine E shampoo, de laatste hielp mijn pony goed.
Van de week heb ik teershampoo gedaan en daar werd het niet slechter van elk geval.

Ik wil het graag gelijk goed doen zodat ik als het ff kan niet straks met tig niet werkende dure producten zit.
Een eczeemdeken heb ik zonodig, maar dat is denk ik niet nodig met goed smeerspul.
Enige wat ik niet kan doen is iets door het voer, beestje is stokoud dat ga ik niet doen.
Zijn voer is het niet het lijkt en hij heeft ook geen kiezen meer dus ik blijf voeren wat ik voer.

Ik weet dat dat merk wat vitalbix? maakt skincalmin heeft, een hele lijn producten.
Maar geen idee wat nou bekend staat als goed al ken ik Derfen wel van lezen her en der.
Ik zoek gewoon het product(en) met de beste ervaringen en meeste kans op slagen.
Als het kan is 1x per dag smeren de voorkeur, en het moet in de zon kunnen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 01:34

Nou ik las even over Derfen bij de recensies.
Dat spul meurt ook nog als de ziekte blijkbaar en houdt vliegen weg, nou dat moeten we hebben!
Ik ga de Derfen original proberen ik ben erg benieuwd.
Is Derfen een beetje zuinig in gebruik?
Voor de rest hoor ik graag tips en hoe het zit met wassen..
Maar voor nu wilde ik vast stinksmurrie bestellen en dat heb ik net besteld.
Hij blijft vast lekker wit de recensies te lezen maar als het maar helpt!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 01:48

Ik doe 2 jaar met een lotion van derfen. Maar ik kan t dan ook afbouwen naar 1x in week tot een maand. Wisselt nogal.

Wassen met teershampoo. Verder zou ik op open wonden geen derfen doen maar honingzalf.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 02:16

Teershampoo heb ik dus dat is fijn, scheelt toch weer mooi geld.
Honingzalf ben ik ook fan van, gelukkig alleen miniwondjes gehad en wat er zat was snel rustig en genezen.
Het is nu enkel nog kaal en heeeel licht rood na 2x hydrocortiderm.
Ik vrees dus dat doordat het kaal is insecten het wel erg lekker zullen vinden waardoor je zonder actie in het cirkeltje rond blijft draaien.
Ben dus benieuwd naar Derfen.
Ik heb ook een eczeemdeken maar dan moet hij uit de kudde en daar is hij wel erg waardevol.

Dus als Derfen werkt ben ik erg blij, het is ook wel heel wat om hem hiervoor al zo in te pakken.
Ik denk dat dit te controleren moet zijn zonder.

Ik ga me eens inlezen in hoe ik Derfen gebruiken moet, ik dacht oh 1x daags smeren.
Nou dat hoeft zag ik al niet en dat is wel geweldig want meneer vind dat gesmeer stom.
Niet omdat het zeer doet maar hij houdt sowieso niet van dat gepruts. :+

Over wassen.
Stel Derfen werkt goed en het blijft rustig, is het dan zinvol om alsnog te wassen?
En zo ja hoe vaak?
Mijn gevoel zegt zo min mogelijk wassen, maar ik weet niet hoe goor Derfen wordt.
Ik denk aan wekelijks bij wel wassen maar kom er niet uit voor mezelf wat nou beter is.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 02:23

Ik zou ook zo min mogelijk wassen, maakt de huid toch alleen maar droog en dat jeukt ook.
Ik smeer derfen met 2 van die latex handschoenen om, doe alleen manenkam en staartwortel. Even erop deppen en inwrijven met de handschoen-hand. Misschien 5 min dat je eraan kwijt bent.

Ik vind derfen alleen stinken en was het er nooit uit. Ik begon elke dag, als t rustig is kan je een dag afbouwen per keer smeren (is dit een logische zin? Het is al laat)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 02:42

Ik deel die mening over wassen.
Zelf was ik ook mijn haar met natuurlijke shizzle zonder heftige reinigers.
Kan ik niet tegen, maar het zit wel in veel huidherstellende shampoos..???

Derfen schijnt wel lekker te vlekken ja.
Nouja doel is belangrijker.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 03:36

Ben ik dan de enige die derfen niet vind stinken? :+
Ruikt naar het hoefteer wat ik eerst gebruikte voor zn hoeven :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 05:24

Hij stinkt maar lekker, beest is 35 en staat alleen maar blij te wezen in de wei.
Borstelen heeft hij ook totaal geen zin meer in dus niemand heeft er last van.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:17

de derfen lotion is wel vettig
het is een kwestie van proberen wat wel en niet werkt

ik heb de lotion en dat gewone spul... original wat zo stinkt?
mijn ervaring dus niet doen in de zon.
appie had eergister wat plekjes rond de voorpluk.
lotion er op gedaan..gisteren was het nog erger.
en mijn merrie had een wat rare plek bij de staart aanzet.
daar wat van die derfen original op gedaan, denk dat stinkt lekker tegen de vliegen die er steeds bij zaten.
dat was de volgende dag helemaal pussig.

bij de merrie hydrocortiderm er op gedaan en appie maar weer de oude vertrouwde zinkzalf gepakt.
maar hij reageertt op alles wat vettig is met ontsteking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:12

Ik durf Derfen eigenlijk niet te gebruiken. Mijn ruin heeft voornamelijk jeuk op buiknaad, koker en in zijn liezen en daar zit geen haar. Ben een beetje bang voor een reactie op Derfen. Smeer nu dus nog steeds met hydrocortiderm en dat gaat prima.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 09:44

Als je de teershampoo al in huis hebt zou ik eerst eens goed wassen en als hij droog is de Derfen gebruiken. Kan uit persoonlijke ervaring (psoriasis) zeggen dat teershampoo wel heel fijn tegen de jeuk werkt. Als je dat kunt combineren met Derfen is het helemaal mooi :j

Ik smeer de Derfen uit die tube (naam kwijt, soort zalf achtig spul) bij Vanny op haar buiknaad en rond het uier en dat gaat goed. Geen reactie daarop en door al dat geschuur zit daar bijna helemaal geen haar meer :=

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:05

Misschien heb ik dan ook de original, want die van mij is niet vettig en stinkt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:13

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:15

Ik heb nog de oude verpakking :+ ik zal straks kijken. Dat van mij is ook zo dun als water, dus zal de original wel zij.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 10:29

Die bovenste link van ellepel gebruik ik op de buik.

De clear of original lotion in de manen, staart en een streep over de rug. Wel doen als het bewolkt is/zon onder is idd, anders brand het in.

Ja het ruikt niet al te fris maar echt stinken vind ik het ook niet. Ben wel ergere geuren gewent inmiddels :P

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:25

Derfen clear vind ik vettiger. Bij mijn paard bleef dat een beetje vettig op haar hoofd. Vond dat minder fijn. Maar ze is zwart, dus de original lotion vind ik prima. Ik deed het meer om de geur haha, die is niet te harden van Derfen original. Vooral als je het per ongeluk op je huid krijgt of op je kleding, bah.. Dat blijft zo lang hangen haha. Maar goed, het werkt súper, dus ik heb het er voor over. Voor mij niets anders meer! Zo kan ze heerlijk genieten van 24/7 in de wei zonder jeuk en plekken.

Derfen kan trouwens bij mij prima in de zon. Ik smeer het altijd op haar hoofd, oren, buiknaad en achter de oren. Nog nooit in de zon iets mee gebeurd. Het is 100% natuurlijk, dus op zich zou dat ook niet mogen denk ik? Misschien is dat bij die Clear anders, die is wat vettiger. Ik smeer de original. Ook afgelopen week in die felle zon nog gesmeerd (overdag). Nog nooit problemen daarmee gehad in ieder geval. Maar misschien verschilt dat ook per paard. Net als of het werkt of niet. Voor mij is het echt een uitkomst, ik kan niet meer zonder :D Maar ik hoor ook verhalen waarbij het niet werkt. Het blijft altijd zoeken naar het beste middel. Teershampoo vind ik ook altijd fijn werken tegen de jeuk inderdaad! Maar ik wil het liefst mijn paard niet te vaak wassen.

[***]: op die plekken smeer ik ook :) Derfen bevorderd ook de haargroei en het werkt dus alleen maar goed op die plekken!

Dit had ik al eerder geplaatst volgens mij, maar dit is het verschil op het hoofd bij mijn paard dankzij Derfen: (haar buik lag ook open en haar oren ook)
Afbeelding

En de manen zijn ook ontzettend hard gegroeid en niet meer afgeschuurd. *klopt gauw af op hout haha*

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:48

Ik heb de derfen clear en mijn merrie reageert niet goed op haar hoofd en tussen de achterbenen. Krijgt korsten en open plekken er van die ook echt zeer doen. Bij haar staart lijkt ze er geen last van te hebben.

Mijne staat nu sinds dinsdagmiddag zonder deken en het gaat verbazingwekkend goed. Donderdag had ze iets geschuurd aan haar staart, heb haar toen gewassen met tea three shampoo en daarna beetje gesmeerd met de derfen bij haar staart en gisteren was er niks van geschuurd te zien. Ook onder haar buik heeft ze geen jeuk meer. Haar hoofd twijfel ik nog een beetje over of dat goed gaat, maar dat houd ik goed in de gaten.
Heb toch het idee dat het magneet sieraad wel wat doet..