Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:37

PanamaD schreef:
Dat is snel. Hier nog geen verbetering. Merk wel dat de schiefel warm is, dus er is wel iets bezig (zonder gebruik van de beschermers) Tijdens werk heeft ze ze wel om. Maar nog niet kleiner geworden. ik smeer hem daarna nog in.

Daarnaast draagt ze nu denk ik bijna 2 maanden de stalbeschermers. Rechts achter helemaal mooi maar links achter nog niet. Binnenkant nog verdikt. Na het rijden wel dunner (ook met beschermers) ook dit zal tijd gaan kosten wilt het helen... Ook niet gek want ze heeft vaak trauma's aan der achterbenen en l.a. was net herstellende toen ze weer een verdikking kreeg.

Het is niet dat de schiefel kleiner is, het is gewoon dat het 'droger' staat ertussen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik las net op de site dat die fedimax onderbandages zouden helpen met spat omdat ze redelijk hoog komen. Misschien toch als nuttigheid kopen voor mijn paard om op te waren. Alhoewel ik ook wel de indruk heb dat de zalf wel werkt van stubben

Macs

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:56

Een schiefel kan ook niet kleiner worden lijkt me.. want dat is botgroei.
Dan zouden die keramische deeltjes wel superpowers hebben :))

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:00

Rivano schreef:
Bij BoT zie je ze niets, zitten in het stof verweven. Dus ziet er gewoon uit als een normale syntetische stof.
Bij de Fedimax zie je ze wel, daar zijn het bolletjes of platte schijfjes. Althans bij de producten die ik gezien heb.

Ja dat weet ik, maar iemand in het topic zei dat bij een product, volgens mij de borst beschermer, de keramische deeltjes niet op de goede 'plek' zaten, vandaar mijn vraag ;)

Wellicht is er wat vocht rondom de schieffel door een betere doorbloeding afgevoerd en zie je daarom verschil? Lijkt mij ook niet dat een schieffel ermee weg krijgt.

De Fedimax onderlappen komen bij mijn paard ook tot zijn sprong, dus wellicht kan het helpen bij verlichting van spat!

Doen jullie de BoT beschermers of Fedimax onderlappen ook wel eens om bij natte benen? Stel je spuit de benen van je paard af, daarna de stalbeschermers om... Dat kan toch gewoon?
Laatst bijgewerkt door Zilly op 10-01-17 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:01

Macs schreef:

Dan geef ik het de verkeerde naam :) Volgens mijn dierenarts is het het kapsel van het gewricht dat gereageerd heeft op de impact van zijn hoef. Dat kapsel zwelt op om het gewricht te beschermen. Dat kapsel moet nu weer ontzwellen als het ware, enkel is dit een langdurig traag proces. En dat is bij mijn paard dus schuin boven zijn kogel.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:14

Macs schreef:

Ze heeft jaren geleden, meer dan 6 jaar, voor het eerst de schiefel gekregen. Deze was niet groot. de schiefel was duidend kleiner geworden door de jaren en toen enkel een schijfje.
Tot laatst, paard heeft met longeren aangetikt en na een paar uur was de schiefel zeker 4 keer zo dik geworden. Dus het weefsel zelf heeft superpowers. Ik geloof erin dat het na verloop van tijd dunner wordt. Weg zal het nooit gaan.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:19

Mijn fjord had een schiefel (hij is inmiddels overleden) op zijn knie. Daaromheen had hij ook een dikke vochtbult. Die bult is een keer aangeprikt en leeggehaald en zat in een paar minuten weer vol.
Hij had er niet echt last van (denk ik, het was een harde). Maar misschien had BOT wel geholpen.. maar ik wist helemaal niet dat zo iets bestond.
Hij heeft hem ook zeker 10 jaar gehad.. En groeite heeel langzaam maar op het einde was het echt een ei op zijn knie..

The_Cat wat jouw paard heeft herken ik van een ander paard. Die bult zat bij hem op zijn kogel. Duurde ook lang voor het slonk! Zag er zo gek uit, maar hij had er geen last van.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:19

ik ben afwachtend op me knie beschermer

heb last van me knie, vooral na het hardlopen. dus hopelijk werkt het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:59

Zilly schreef:
Rivano schreef:
Bij BoT zie je ze niets, zitten in het stof verweven. Dus ziet er gewoon uit als een normale syntetische stof.
Bij de Fedimax zie je ze wel, daar zijn het bolletjes of platte schijfjes. Althans bij de producten die ik gezien heb.

Ja dat weet ik, maar iemand in het topic zei dat bij een product, volgens mij de borst beschermer, de keramische deeltjes niet op de goede 'plek' zaten, vandaar mijn vraag ;)

Ik had het over de BOT fleecedeken en regendeken die pas vanaf de schoft naar achteren toe BOT stof hebben en aan de voorkant gewoon een normale nylon stof hebben tegen het schuren. Inmiddels heb ik de regendeken uit elkaar gehaald en onder dat nylon bij de borst/schouders zit gewoon dezelfde BOT stof als op de rug, alleen zit er dus een laagje nylon overheen. Ik vermoed dat die dekens dus wel nog iets van BOT werking hebben bij de schoft, alleen moet die door dat laagje nylon heen dus dat zal minder intens werken.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:04

OMG... Heb je de deken uit elkaar gehaald....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:31

Hij paste enorm slecht dus ik moest de schoft sowieso aanpassen, dus ook even naarbinnen gegluurd. ;)

mickey75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:44

Ik heb mn mr feel warm spul binnen, net de nekbeschermer een tijd op mijn rug gehad maar merkte geen warmte. Zal zo even met mijn blote benen tussen de deken, kijken of dat wat doet.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:48

Warmte merk ik ook zeker niet bij BOT. Maar wel zachte spieren en minder pijnlijk.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:33

mickey75 schreef:
Ik heb mn mr feel warm spul binnen, net de nekbeschermer een tijd op mijn rug gehad maar merkte geen warmte. Zal zo even met mijn blote benen tussen de deken, kijken of dat wat doet.

Ik heb hem ook binnen. Heb hem in m'n nek liggen maar merk wel dat alles zachter wordt. Ben benieuwd hoe mijn merrie erop gaat reageren.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:34

Nou mijn Mr Feel Warm zou vandaag ook bezorgd worden, maar was dus niet thuis. Heb ook geen briefje gehad. Pfff. Hoop dat ze morgen dan in de middag komen, want dan ben ik wel thuis.

Hebben jullie ook het dekje of alleen de nekbeschermer?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:56

Alleen nekbeschermer helaas. Dekje staat nog wel op de verlanglijst..

mickey75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:57

Ik heb de nekbeschermer en de uitrijdeken.

heino2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:07

Iemand toevallig ook een zweetdeken van hkm gekocht? Ben benieuwd hoe die vallen qua maat en hoe de kwaliteit ervan is.

Hier aan het opbouwen met de fedimax rugwarmer. Heb ze in een stal deken genaaid en dat bevalt tot nu toe goed. Pony's voelen lekker warm maar niet te eronder. Spieren verzachten al.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:28

Heeft een van jullie ervaring met de stapmolendeken van Bot? En dan vooral in gebruik onder een outdoordeken? Ik zoek een rugwarmer die goed blijft liggen zonder dat ik in mijn dekens moet naaien en deze deken lijkt me ideaal. Ik twijfel alleen over de buitenstof omdat deze waterafstotend is en er nog een waterdichte deken overheen gaat.

Klopt het dat er geen onderdekens bestaan van Bot of een ander merk? Heeft iemand wellicht een andere oplossing of goede ervaringen met een rugwarmer onder een deken?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:36

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:07

De Rambo heeft een ionic onder deken.

Hier ook van het weekend de onderlappen besteld. 1 voor mezelf 1 voor de honden :+.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:12

xyzutu2 schreef:
Ik heb vandaag de stapmolendeken binnengekregen. Gek genoeg beschreef geen enkele verkoopsite dat deze deken vrij dik gevoerd is; aangezien niemand het over voering had dacht ik dat het gewoon een eenvoudige deken met BOT materiaal aan de binnenkant was. Hij was bedoeld als BOT-momentje tijdens het grondwerk trainen, maar voor een paard dat al een wintervacht heeft is hij daarvoor echt te dik. De afwerking is prima, alleen de vorm werkte ons ook tegen: doordat de deken vrij hoog om de hals sluit (en door het gewicht van de vulling behoorlijk naar achteren trekt) betekende dit dat het paard met deken om niet voorwaarts-neerwaarts kon strekken met de hals. Dat is toch jammer voor een stapmolen/longeerdeken.

Bummer, ik heb mijn antwoord gevonden... Iemand een andere gouden tip voor onder en outdoordeken? Een andere optie is mijn dekens vervangen door de dekens van Fedimax, maar ik ben zo gehecht aan mijn Bucasjes...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:13

Roosyes schreef:
De Rambo heeft een ionic onder deken.

Hier ook van het weekend de onderlappen besteld. 1 voor mezelf 1 voor de honden :+.

Ik kon uit de beschrijving van de Rambo niet halen of het om hetzelfde principe gaat als Bot of Fedimax. Als dat zo is, is het ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:43

Ik heb de rambo ionic deken en volgens mij doet deze wel meer dan de gewone Rambo deken doet. Ik heb het idee dat de spierbulten op [***]'s lendenen met de normale deken gewoon niet groter worden en dat ze met de ionic deken iets kleiner worden. Gevoelsmatig werken Fedimax en BOT beter, maar de Rambo ionic vind ik een goede tweede (derde ;) ).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:47

PanamaD schreef:

BoT heeft inderdaad staldeken, 160 grams en volgens mij ook nog een dikkere.
Ik heb de 160 grams, wilde 'm als onderdeken gebruiken maar ik vind 'm bij mijn paard nog net te veel gaan trekken op de borst als ' ie wat langer op ligt.
Ik heb 'm nu wanneer het uit komt een paar uur op liggen en bij koud weer gebruik ik 'm in de trailer.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:43

Ik heb net de Bucas recuptex besteld. Deze past in ieder geval netjes onder mijn Bucasdekens (hoop ik dan maar) en de recensies zijn positief. Ik vind het ook wel een pluspunt dat hij geen warmte toevoegt. Heeft een van jullie deze in gebruik?