[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:19

Ik hoop dat ik vandaag de veemerkstiften binnen krijg die ik heb besteld. Dan kan ik mijn Haflinger daar mee bekladden en een zebra van hem maken. Schijnt goed te werken tegen dazen. Hij wil geen deken dus ik moest iets anders verzinnen. De dazenval doet ook zijn werk wel maar er zijn er dit jaar zo veel daar kan geen dazenval tegenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:12

Ik heb die vee merkstiften dus en die werken wel redelijk goed maar 1x rollen en het is er al weer af, dus je blijft strepen trekken...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:46

Mijn zebradekens werken perfect!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:50

Ja mijnes ook! Kan ze ook bij epplejack bestellen voor 70 euro. De bucas versie vond ik wat duur voor mijn twee sloopkogels..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:10

Vliegendekens zijn hier ook aanwezig en nu om hoor, maar ze zweten zich er kapot onder...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 12:21

ohjajoh6 schreef:
Vliegendekens zijn hier ook aanwezig en nu om hoor, maar ze zweten zich er kapot onder...

Daarom gebruik ik ze hier niet want zwarte paarden hebben het al zo gauw warm en hier is het gewoon gemiddeld 5 graden warmer dan in NL. Is er niet iets alternatief op de markt wat verschrikkelijk goed helpt tegen dazen etc. Desnoods via inname?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:24

Dan begrijp jij dus mijn probleem, pien_2010! En nu met die paardensnijder zo aktief in NL durf ik ze ook niet s'nachts buiten te zetten eigenlijk.
Is die beenderen olie toch ook niet juh van het? Jammer, jammer, ik had mijn hoop daar echt op gevestigd...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:26

ohjajoh6 schreef:

:? Ikke ni snap ni.... hier ook vliegendekens en ééntje zo'n Rambo ekzeemdeken, maar nooit zweten...
Welke heb jij er dan opliggen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:35

ik heb voor die grote nu inderdaad alleen nog maar zon ekzeemdeken, je weet wel met hals en buikflap eraan, pukkie doet over het algemeen stukken langer met haar dekens en daar heb ik nu nog wel het lichtgewicht dekentje op liggen, maar ze zijn allebei pikzwart he, is echt geen grapje hoor nu, het schuim staat tussen de benen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 12:48

ohjajoh6 schreef:
Dan begrijp jij dus mijn probleem, pien_2010! En nu met die paardensnijder zo aktief in NL durf ik ze ook niet s'nachts buiten te zetten eigenlijk.
Is die beenderen olie toch ook niet juh van het? Jammer, jammer, ik had mijn hoop daar echt op gevestigd...

Nee hoor die beenderenolie is tot nu toe veel belovend. Paarden staan weer zonder masker op het veld. Maar aangezien het een alternatief topic is stelde ik de vraag. }>
Pas volgende week als het hier 30+ wordt kan ik me echt uitlaten over dat stink spul, want dan weet ik wat het werkelijk doet met de dazen. Ik heb wel gisteren (dus na twee dagen) wat extra rondom de ogen en over het gezicht gesmeerd, idem tietjes, rondom kling, piemelorus, tussen billen etc. De delicate plekjes want ik had het idee dat daar toch weer wat van die kleine dondervliegjes kwamen. Maar dat vind ik niet erg als het geen week duurt, al moet ik elke dag smeren, als het maar helpt. Maar de platvliegen zijn helemaal weg en dat is erg fijn voor de twee stinkerds. Stinken ze niet voor niets :+
Dus wordt vervolgd.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:03

Een paar weken geleden heb ik voor een bokker haar paard via een foto doorgemeten. Daar kwamen wat dingen uit naar voren zoals organen die ondersteuning nodig hebben. Ook een paar blokkades in de rug/hals. Vorige week is er een arts van kliniek Den Hoek bij dit paard geweest en is het paard ook weer doorgemeten en daar kwam uit dat het voor 99% overeen kwam met wat ik had uitgetest.

Zo mooi om te horen dit. Hier doe ik het voor *\o/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:50

ohjajoh6 schreef:
ik heb voor die grote nu inderdaad alleen nog maar zon ekzeemdeken, je weet wel met hals en buikflap eraan, pukkie doet over het algemeen stukken langer met haar dekens en daar heb ik nu nog wel het lichtgewicht dekentje op liggen, maar ze zijn allebei pikzwart he, is echt geen grapje hoor nu, het schuim staat tussen de benen...

Mijn zwarte staat met zo'n Amigo vliegendeken, inclusief hals...nooit zweten....lekker licht spul is het ook en blijkbaar oersterk want juf is een slopertje :Y) Misschien een idee voor die zwetertjes van jou ? :D
Die Rambo sweet itch hoody heb ik op de PRE liggen, die vindt hoge temperaturen sowieso wel best... {:}

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:13

Ik heb de zebra ook op m'n zo zwart als de nacht Fries liggen ( Epplejack) - als de deken ruim genoeg zit is zweten geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:02

Mijn ervaring met allerlei smeer en spuitmiddeltjes is dat het vooral slecht is voor je portemonnee. Allerlei zelfgemaakt brouwsels zijn niet zo duur, maar werken net zo slecht als de dure middeltjes. Hooguit 15 min :D .

Heb voor mijn knollies, 2 stuks, KWPN, gewoon bruin en donkerbruin, van die Amigo reflecterende dekens met hals. Werken prima, geen gezweet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik vrij dicht bij de kust woon, dus heel veel stekende gevallen hebben we hier niet. En vaak hebben we nog wel een beetje wind. En op dit moment komt 'ie vanuit het noorden (dus vanaf zee) *\o/* . Op het moment wel veel dazen en het is vandaag voor het eerst dat ik de dekens op heb gedaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:47

singasong schreef:
Een paar weken geleden heb ik voor een bokker haar paard via een foto doorgemeten. Daar kwamen wat dingen uit naar voren zoals organen die ondersteuning nodig hebben. Ook een paar blokkades in de rug/hals. Vorige week is er een arts van kliniek Den Hoek bij dit paard geweest en is het paard ook weer doorgemeten en daar kwam uit dat het voor 99% overeen kwam met wat ik had uitgetest.

maar die hanteren toch dezelfde methode als jij?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:54

geerke schreef:
singasong schreef:

maar die hanteren toch dezelfde methode als jij?

Het verschil is dat dit een regulier arts was die m.b.v. een Lecherantenne werkt en bij het paard op stal was.

Ik heb het op een foto gedaan met de connectie sensor.
De manier is niet hetzelfde omdat de Lecherantenne op/met frequenties werkt en de connectie sensor niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 19:54

Goede aanvulling Sing@ want ik was net als Geerke een beetje verbaasd omdat ik ook dacht dat jullie het zelfde deden. Dus blijkbaar gaven twee totaal verschillende mensen met twee verschillende soorten antennes het zelfde resultaat. Dat is fijn en dan begrijp ik je enthousiasme.
Temeer daar je in het begin schreef dat het belangrijk is bij het gebruik bij de antenne dat je een bepaalde correct juiste gemoedstoestand hebt. Dat is dan dus ook blijkbaar gelukt. Goed gedaan Sing@

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:57

Ja Pien, echt, ik ben er heel blij mee :D :D :D

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:01

Dat is inderdaad mooi singasong!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:44

Inderdaad, wonderlijk!

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:10

Bijzonder Singasong!

Heeft iemand van jullie ervaring met maagzweren/maagkrampen/andere maagklachten?
Ik ben benieuwd of en hoe dit alternatief opgelost kan worden, of hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen nadat het regulier behandeld is.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:08

Ik gebruik vaak Nux Vomica bij maagproblemen. Ik kan het voor je uittesten als je wilt.

Zie ook mijn onderschrift.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:17

Kan dat maagzweren oplossen of is het puur als ondersteuning?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:23

Wat is voor jou het verschil?

edit: het wordt vaak bij maagzweren voorgeschreven.
Belangrijk is wel de oorzaak weg te halen.
Laatst bijgewerkt door singasong op 12-07-14 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:27

Of het het op kan lossen als er al een zweer zit of dat als het genezen is het ervoor zorgt dat het goed blijft (dus als preventie), door de maag een beetje te helpen.