Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:37

ShauniBef schreef:
panache schreef:
Is er al meer bekend over Nijgraaf?

:j

Paarden zijn al langer aan het snotteren maar het is geen Rhino volgens 3Da's..

Wel willen ze de wedstrijden volgende week door laten gaan.. No way dat ik dat toelaat! Aflassen die handel!

Dat mag toch niet waar zijn. Ik ben blij dat ik daar niet sta met mijn paard. Dat zou ik ook niet toelaten als eigenaar.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:38

lausan schreef:
Esgaroth schreef:
Toch is er meer op internet te vinden dan in de papieren krant zelf. Dat is op zijn minst apart te noemen.

Dat is ook wel zo, maar als je de Gelderland hebt / leest, had je het gezien :j

Pfff daar stond in dat de pennymeisjes niet goed zouden slapen... Hoezo denegrerend!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:39

liempje schreef:
Dat mag toch niet waar zijn. Ik ben blij dat ik daar niet sta met mijn paard. Dat zou ik ook niet toelaten als eigenaar.

Tsja.. Ik ga er nu iig heen, en eisen dat ze het niet doorlaten gaan.. Maarja, dan moet de hele stal komen, en niet alleen ik.. Ben altijd de boosdoener.. :')

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:39

Als iemand zich er beter bij voelt om een broek meteen te wassen, waarom niet. Misschien helpt het besmetting tegen te gaan, misschien ook niet. Het gevoel van onzekerheid bij paardeneigenaren in het getroffen gebied moet enorm zijn en als kleine dingen dit gevoel kunnen wegnemen/ verbeteren.....

Wat ruimen betreft. Als idd alle besmet paarden geruimd zouden moeten worden, zal het paardenbestand flink afnemen. Het virus verlaat het lichaam namelijk niet meer maar trekt zich terug in het ruggenmerg. zoals overigens alle herpesvirussen. Denk maar aan een koortslip. Als je die eenmaal gehad hebt, blijft het terug komen bij verminderde weerstand. Het virus is overigens niet overdraagbaar als het in rust is. Dus in het ruggenmerg zit.

Om even in de menselijke variant te spreken: het waterpokkenvirus is ook een herpesvirus en kan op latere leeftijd gordelroos veroorzaken. Ik denk dat je het daar een beetje mee moet en kunt vergelijken.

ik vind de naam pneumo in de simpele verkoudheidsvariant overigens een beetje misleidend. Het lijkt naar de naam kijkend meer om een soort van verkoudheidsvirus te gaan terwijl dat dus absoluut niet het geval is. Neem dat simpel in bovenstaande zin niet te letterlijk. Na mutatie is het niet zo simpel meer. Ik schrijf dit meer om aan te geven dat dat de minst ernstige vorm is.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:44

ShauniBef schreef:
liempje schreef:

Tsja.. Ik ga er nu iig heen, en eisen dat ze het niet doorlaten gaan.. Maarja, dan moet de hele stal komen, en niet alleen ik.. Ben altijd de boosdoener.. :')

goed dat je je zo inzet! _/-\o_

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:44

Dan zou ik inderdaad met andere mensen samen gaan Shaunibef!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:45

24 Maart is het NK pony's in ermelo.. Daar komt ook van alles op af vanuit het hele land. Ben benieuwd hoe of wat tegen die tijd.

Ik moet zeggen, ik woon in Ruurlo en dat is behoorlijk een eind weg van Groesbeek/Nijmegen. Maar ik wordt er toch wel een beetje nerveus van. Helemaal vanwege het feit dat er in de media zo luchtig mee wordt omgesprongen.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:55

vientijntje schreef:
carolina1278 schreef:
Is er alleen een vervoersadvies gegeven door knhs in de omgeving van de besmetting of het hele land?

Woon in overijssel em heb morgen een wedstrijd bij coevorden

Het advies geldt alleen voor het 'besmette' gebied....

Dank u

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:05

Bailey_4ever schreef:
24 Maart is het NK pony's in ermelo.. Daar komt ook van alles op af vanuit het hele land. Ben benieuwd hoe of wat tegen die tijd.

Ik moet zeggen, ik woon in Ruurlo en dat is behoorlijk een eind weg van Groesbeek/Nijmegen. Maar ik wordt er toch wel een beetje nerveus van. Helemaal vanwege het feit dat er in de media zo luchtig mee wordt omgesprongen.

Wij hebben 3 maart NK Dressuur.De pony`s moeten dan.
Wij komen uit friesland,zie er best wel tegen op om te gaan.Hopelijk word alles volgende week wat duidelijker.

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:05

Ik heb even geen tijd om het hele topic door te lezen.
maar er gaan ook geruchten dat het in de betuwe is en ook al in tiel.
ik heb geen idee om welke stal/manege dit gaat dus weet iemand of het idd ook in tiel heerst of dat het maar geruchten zijn?
sta zelf gestald in eck en wiel kleine 10 km van tiel af dus vind het toch wel fijn om te weten

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:10

ShauniBef schreef:
panache schreef:
Is er al meer bekend over Nijgraaf?

:j

Paarden zijn al langer aan het snotteren maar het is geen Rhino volgens 3Da's..

Wel willen ze de wedstrijden volgende week door laten gaan.. No way dat ik dat toelaat! Aflassen die handel!

goed dat ik dit weet!
Was al van plan om me af te melden maar nu helemaal!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:12

kevaro schreef:
ik heb geen idee om welke stal/manege dit gaat dus weet iemand of het idd ook in tiel heerst of dat het maar geruchten zijn?
sta zelf gestald in eck en wiel kleine 10 km van tiel af dus vind het toch wel fijn om te weten

Na het verhaal van Tiel stond er later dat er niets van waar is, en dat klopt ook! ;)
Laatst bijgewerkt door Kiimm_ op 24-02-12 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:15

driel is toch overbetuwe?

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:15

ja is overbetuwe

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:18

Okee, had even geen tijd om alles te lezen, bedankt! :)

Kiimm_ schreef:
kevaro schreef:

Na het verhaal van Tiel stond er later dat er niets van waar is, en dat klopt ook! ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:19

kevaro schreef:

Er is ook weer een verhaal opgedoken dat het in Zoelen is (abortus) Maar waarschijnlijk is dit NIET waar, dus zou me er niet te druk om maken. als het wel zo is zal het er snel genoeg staan aangezien onze vereniging erg veel contact heeft met deze stal en alles. Deze stal zit ook al op slot sinds gister uit VOORZORG!

In Ash was niet waar, paarden waren ziek door snoeiafval.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:21

heb ook nog van mensen gehoord dat er misschien op 2 andere plaatsen ook wat aan de hand is, maarja zolang het niet officieel is bevestigt zeg ik maar niets!

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:22

De uitbraken van rhino zijn die alleen nog maar in omgeving Groesbeek, (onder nijmegen) of is nog meer bekend.

Want moet morgen met een paard in de omgeving van Apeldoorn zijn.
Is het verstandig om heen te gaan?

Kom uit Groningen
Laatst bijgewerkt door olanis op 24-02-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:23

olanis schreef:
De uitbraken van rhino zijn die alleen nog maar in omgeving Groesbeek, (onder nijmegen) of is nog meer bekend.

Want moet morgen met een paard in de omgeving van Apeldoorn zijn.
Is het verstandig om heen te gaan?

Waar kom je vandaan?

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:23

Kom uit groningen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:24

olanis schreef:
Kom uit groningen

voor zover ik weet is er in Groningen nog niets aan de hand.. ;) in Apeldoorn heerfst ook nog niets.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:27

pff wat een gedoe allemaal, het is allemaal al erg zat dat het virus zo is uitgebroken, maar veel mensen beginnen bij voorbaat nu al te roepen dat er op een stal rhino is, als er 1 paard al briest is men nu hellig overtuigd van een rhino geval, laten we in ieder geval wel ons verstand blijven gebruiken, zodat we kunnen vaststellen waar wel en waar niet.

over de nijgraaf: voor zover ik heb gehoord hebben de paarden daar bronchitis de dierenarts is daar op 4 februari al voor geweest. de ziekte heeft een incubatietijd van 20 dagen dus zou half januari de besmetting al plaats hebben gevonden.
ook hebben ze daar enkele drachtige paarden en deze hebben ook nog niet verworpen

ik heb mijn bijrijdpaard op de nijgraaf staan
mijn jonge paard vlak bij driel
en mijn oude knakker staat in eerbeek

dus ja ik ben wat voorzichtiger vooral omdat ik als ik het bij me draag gelijk 3 stallen zal besmetten dit wil ik niet dus blijf ik thuis
Laatst bijgewerkt door Mandy op 24-02-12 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:27

Oke dankje. Hier heerst zover ik weet niks.
En hoop dat het zo blijft, ik wil niet diegene zijn die het naar het noorden van het land haalt, omdat ik met paard naar Apeldoorn moet. Dan zeg ik het liever af.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:29

heel verstandig

AmberCiaccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:29

het virus is ook in Nijmegen bij een stal, 40 pony's/paarden hebben daar al koorts
zolang mensen het zelf niet opzoeken, zelf niet naar andere paarden of pony's gaan en geen mensen
bij hun eigen dier laten, kan er niet veel gebeuren en natuurlijk niet het erf af gaan. :)