De hele middag heeft ze alleen achter op de track gestaan,rest van de groep stond voor bij de bak te soezen/slapen.
Tegen etenstijd kwam ze weer terug aan.Lopen blijft hetzelfde,bij het uit de paddock halen springen je de tranen in de ogen en bij het terug zetten na het bezoek dierenarts loopt ze als een tierelier (stress?)
Helaas was mijn eigen dierenarts er niet en zijn collega kwam.Hij kent Kyana gelukkig ook dus dat scheelt,echter hij heeft wat jaren minder ervaring.
Hij weet het ook niet,hij vind de achterbenen ook niet ok,ze marcheren.Ze tilt ze op naar voor en zet ze met nadruk neer.Heel haar manier van bewegen klopt niet,maar waardoor kon hij niet zeggen.
Hij gelooft niet dat dit door de artrose komt en gelukkig bevestigde ook hij dat ze niet te dik is voor een type paard zoals zij.Ik kan de ribben voelen en zien en heb wat foto's van boven af gemaakt waar ik van schrok vandaag.
Hij heeft de nietjes eruit gehaald,ik hield haar vast dus heb niet goed kunnen zien of ze zo heftig reageerde op het uithalen van de nietjes of op het optillen van de staart.Ze bolt helemaal op achter en wil het liefst omhoog komen maar ze heeft de kracht niet.
later wilde de dierenarts haar tempen maar dit ging niet,ook mij lukte het niet zodra ik haar staart wilde pakken kwam ze hevig in protest.
We hebben nog wat overleg gehad,kyana moest hoesten vanmiddag dus heb haar longen laten beluisteren.Die waren goed.
Hij vreest dat we alles stapje voor stapje moeten gaan uitsluiten.
Hij heeft op mijn verzoek bloed afgenomen om te testen op cushing.
Om eerlijk te zijn zakt de moed me in mijn schoenen op het moment.Ik weet niet of het reeel is haar zolang nog door te moeten laten gaan...Tuurlijk wacht ik woensdag nog af..echter vraag ik me momenteel af wat ik haar allemaal toch aan doen...ze was zo boos en alles zo beu.Ik pak haar hoofdje vast en kan ze geruststellen maar ze moet het niet voor mij doen..Klaar is klaar,als ik nou maar iets van zekerheid had,een klein lichtpuntje..
De cushing uitslag hopen we vrijdag binnen te hebben.