Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Glitter_ schreef:Ik ben erg benieuwd op hoeveel en vooral wat voor VOER jullie je paarden na een maagzweer (en gevoeligheid hiervoor) hebben staan!
Ze krijgt nu de Dressuurplus mix van Mijten en brok.
Ben benieuwd!
fargo schreef:@Tisby waar bestel jij de spelt? En is dat een bepaald merk?
petitparis schreef:wordt spelt in NL dan niet zo vaak gebruikt?
Mijn DA raadt sowieso aan om krachtvoer 1 op 2 te "verdunnen" met spelt...
Ik haal het bi AVEVE of de lokale voerhandelaars, daar zijn het meestal zakken van Lannoo of Roosens. Mijten zelf heeft het dacht ik ook.
damian23 schreef:Tisby, ik voer de probiotica permanent. Ik heb nu een stopweek voor wat betreft de maagcompositum.
Ik durf eigenlijk niet de luzernemix van hartog te voeren omdat er toch best wel veel melasse in zit.
Petitparis, welke mueslie voer jij?
Ik ga denk ik stoppen met het voeren van krachtvoer. Ik heb nu nog 1,5 zak liggen en zodra die op is stap ik over naar een suplement. Ik was trouwens zaterdag naar paard en koest en daar stond een stand van de pavo. Ze hebben een nieuw product. Care4live. Het is geen mueslie, maar een structuurrijke kruidenmix met vitaminen en mineralen (ik zag luzerne en stukjes wortel). Het sprak mij wel erg aan. Er zat ook Inuline (prebiotica) en Yea-sacc (probiotica) in. Je hoeft er maar 1 kilo per dag van te voeren. Ik zit er aan te denken om dit te gaan voeren ipv een supplement.
tisby schreef:ik had er nog nooit van gehoord om probiotica permanent te geven. Dure hobby lijkt mij.. maar als het helpt!
De spelt die ik geef daar staat dit op: RWDH (Rene Wielens Diervoeders Haaksbergen) Heb net op hun site gekeken, gek genoeg staat de spelt er niet op maar dat is wel degen die ik geef.