Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
heimenke schreef:ik hoop voor je ilse dat hij als een tijd in de uitloopstal staat, dat het beter wordt. eigenlijk is dat het beste voor het paard. gewoon een wei met een stal waar ze zelf in en uit kunnen. vroeger toen had ik mijn pony ook zo staan. beestje heeft nooit wat gemankeerd. alleen is het vaak niet mogelijk om welke reden dan ook om je paard zo nog te houden.
jobamara schreef:Hoi super dat het puffen al beter lukt, je voelt je zo machteloos he als het niet wil lukken. Over het been geven om aan te draven kan ik je niet verder helpen, ik denk dat dat mee zal vallen maar vraag je veearts eens gewoon even een telefoontje. Moest nogal lachen bij Horsefriend op HE, hij had onze berichten op bokt gelezen en vond het woord puffer nogal vreemd. De hooistomer om te testen staat momenteel in de kliniek in Utrecht om getest te worden, ga van de week een mailtje sturen of dat ze even contact op nemen als ze hem terug hebben. Wil het toch gaan proberen ook mijn dierenarts is er benieuwd naar.
Jammer dat jij Stall vital niet kent ben daar ook nog benieuwd naar. Heb inderdaad nog naar die korrels gekeken die jij had gekregen op HE ze hebben nog meer van die spullen ook om te vegen lijkt me ook nog wel iets. Hoe werkte het bij het paard van je zus? Maar gaan eerst maar eens de stal met hoge druk schoonspuiten want de meeste zwaluwen zijn weer vertrokken, is mooi om te zien maar het worden er een beetje teveel had dit jaar 14 nesten op stal (12,50 x 10,50m) en dan 2 broedsels per nest. 28 volwassen en dus ongeveer 120 jongen. Heb John zijn stal maar ingepakt met windbrekersgaas zodat ze daar niet in konden.
flappie2 schreef:Vandaag weer ff contact gehad me me DA en we gaan het aantal pufjes verhogen in de hoop dat het dan beter gaat. Ook moest ik door blijven zetten met het draven, kleine stukjes draven is volgens hem nu erg belangrijk voor me paard omdat dan het slijm goed los komt en hij het er uit kan hoesten. Dus of me paard nou wil of niet hij moet draven. Ik ga dit wel aan de longe doen, heb geen zin om er af gebokt te worden, haha
Ik heb ff gekeken en vorig jaar had hij er ook in september zo erg last van en het jaar daarvoor ook. Zou het weer invloed kunnen hebben op z'n bronchitus? De rest van het jaar heeft hij er ook wel last van maar niet zo erg als in de maand september de afgelopen 3 jaar (vreemd). Ook lijkt het wel als of het ieder jaar erger word. Hij wil nu niet eens draven, dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Het lijkt wel als of ho hij zie iets heeft van, ik wil niet draven want dan moet ik hoesten en dat doet zeer.
Het is zo lastig met die luchtwegen en mijn ideeen zijn nu wel een beetje op, dus ik hoop dat hij snel weer wat gaat opknappen door de vehoging van de pufjes en anders weet ik het echt niet meer, niks lijkt echt goed te helpen bij hem.
jobamara schreef:hoi flappie balen dat het nog niet aanslaat hoeveel puffen krijgt hij nu en 1 of 2 x per dag.
flappie2 schreef:@jibbel. Alles wat voor mij mogelijk is kwam stallin is toegepast. Vlas in de stal, geen hooi en kuilgras meer, 8 maanden in het jaar 24/7 naar buiten en de rest van het jaar staat hij min. 12 uur per dag buiten. Hij krijgt voer met kruiden voor de luchtwegen, heeft een open buitenstal met vrisselucht. Meer kan ik niet doen, het hele jaar 24/7 is helaas niet mogelijk maar ik denk dat ik veder zo ongeveer alles gedaan op gebied van huisvesting. Maar toch lijkt het ieder jaar erger te worden.