Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:bij mij krijgen ze al jaren glaasje zonnebloempitten per dag...maar die ene is nog flink IR....
Wat ik wel weet is dat het vol met kalk zit(calcium)en dat er op mijn mest hoop af en toe een zonnebloem groeit![]()
ik ga je linkjes even lezen...
Kukkie schreef:Hoi Cathy, wat gaaf dat je in Ierland woont! Is mijn favoriete land.
Hoe groot is het IR probleem daar? Ik dacht omdat de bodem zo verschilt van hier, dat het voedingsgewijs niet zo giftig zou zijn...
Qua zonnepitten denk ik dat het zeker geen kwaad kan om te voeren. Maar om de hoeveelheden magnesium, vit E en selenium eruit te halen, zul je denk ik verhoudingsgewijs achterlijk veel ervan moeten voeren.
Bovendien volstaat bij veel IR paarden een kuur magsesium, vit E en selenium niet als het echt om IR gaat.
Maargoed, ik ben geen echte voedingsdeskundige ofzo.
CathyMaegon schreef:Maar het rare is, ze staan nu op een grote wei waar al zeker 10 jaar niks aan gedaan is...
CathyMaegon schreef:Dank jullie voor de inzichten, maar mijn gevoel zegt dat jullie er nog niet zijn...
CathyMaegon schreef:@superoos... wie zegt dat ik kort door de bocht ga? dat maak jij ervan...
CathyMaegon schreef:Ik vind dit ook een vreemde reactie trouwens van iemand die 'karakteranalyses' maakt...
CathyMaegon schreef:Dat er verschillende oorzaken kunnen zijn geloof ik niet zo. Dat er verschillende oplossingen kunnen zijn ja. Ieder wezen reageert anders op een toediening.