[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saga

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 11:27

Ohja, dat snap ik.
Wat een lastig dilemma.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 12:12

Bol.com zit ook in België toch. Je zou ook via daar kunnen bestellen. Even goed kijken naar de verwachte levertijd.

Verkopen ze geen pavo of een ander bekend merk in die winkel bij jou? De meeste merken hebben tegenwoordig wel wat in het assortiment zitten dat suiker en zetmeelarm is.

Wel heel bijzonder dat ze in het belang van het paard niet stoppen met krachtvoer geven. Daar zou ik m'n paard zo snel mogelijk weg halen. Ik zou het vertrouwen helemaal kwijt zijn in die mensen. Willen ze ook niet maar een klein handje van dat krachtvoer geven ipv de volledige portie?

_Tony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 12:22

capopjekop schreef:
Bol.com zit ook in België toch. Je zou ook via daar kunnen bestellen. Even goed kijken naar de verwachte levertijd.

Verkopen ze geen pavo of een ander bekend merk in die winkel bij jou? De meeste merken hebben tegenwoordig wel wat in het assortiment zitten dat suiker en zetmeelarm is.

Wel heel bijzonder dat ze in het belang van het paard niet stoppen met krachtvoer geven. Daar zou ik m'n paard zo snel mogelijk weg halen. Ik zou het vertrouwen helemaal kwijt zijn in die mensen. Willen ze ook niet maar een klein handje van dat krachtvoer geven ipv de volledige portie?

Merken zoals Pavo, Cavalor etc hebben we zeker! Dus heb deze ondertussen afgezocht naar de beste optie.

Ja mijn paard staat daar gelukkig niet voor lang meer, aangezien ze in training staat is het iets moeilijker haar weg te halen. Maar ze komt zo snel mogelijk terug naar mijn eigen stalling.
Sowieso krijgt ze nu maar een klein handje gelukkig gewoon om haar medicatie binnen te krijgen. Maar heb dan toch liever een klein handje van iets dat beter is en minder suiker en zetmeel bevat.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 13:23

Maar een bevangen paard kun je toch niet trainen. Dus waarom dan daar laten staan? Logischer om naar huis te halen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:27

capopjekop schreef:

Die Cavalor is echt laag in zetmeel en suiker. Heb destijds ook vanalles vergeleken en die kwam er toch wel als 1 vd beste uit.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:28

Ik haal Pavo Fibrebeet bij de Horta, wel weken!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 20:44

Ik mengde het met wat water in een spuit.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 09:58

De mijne eet het ook niet en ik geef het met een spuit opgelost met wat water of siroop zonder suiker net als een wormspuit.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 10:09

Gefeliciteerd AnnemiekvM !

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 20:12

hahahatsjoe schreef:
Gefeliciteerd AnnemiekvM !

Dankjewel!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 10:22

Ik vroeg mijn bekapper waarom hij de hoeven van de 2 met problemen zo lang laat. Hij zei er is zoveel onrust in de hoef dat hij ze niet korter kan maken. Hebben jullie daar wel eens van gehoord ? Ik heb het idee als leek dat ze alleen maar beroerder lopen door die lange hoeven. Ik word er echt gestoord van zo langzamerhand.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 14:20

Ik persoonlijk vind het een vreemd verhaal.
Als mijne te lang wordt gelaten zeker in zn teen loopt hij ook niet lekker.
Nou is het ene paard het andere natuurlijk niet maar als jij opmerkt dat ze niet oke lopen door te lang laten zou ik zeker dit neerleggen bij je bekapper of als dat niet werkt overstappen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

_Tony schreef:
Hallo!

Ik post hier even mijn vraag in de hoop iemand me kan helpen. Ik heb net te horen gekregen dat mijn paard, die al een paar dagen mankt, hoefbevangen is. Nu moet zij haar medicatie krijgen in de vorm van een poeder die door haar eten moet.
Normaal mag een hoefbevangen paard even geen krachtvoer, dus heb ik eerst haar medicatie proberen geven in een natte grasbrok. Dit wou ze totaal niet eten.
Nu staat zij tijdelijk op een trainingstal waar ze niet direct weg kan, waar ze krachtvoer geven met een heel hoog gehalte zetmeel (+/-25%). Nu geven ze, ondanks dat ik dit niet wil en dit ook niet mag momenteel, mijn paard nog steeds dit krachtvoer. Zo eet ze dan gelukkig wel haar medicatie op maar natuurlijk is dat krachtvoer nog steeds niet goed.
Ik vroeg me af als er andere krachtvoeders zijn die heel laag zijn in suiker en zetmeel, die ze dan toch nog kan krijgen om zo haar medicatie te geven?
Het ideale zou zijn als dit gewoon een merk is dat heel makkelijk te vinden is in België (bijvoorbeeld in de Horta). Zodat ik haar toch morgen al kan overschakelen op beter eten.

Light mix zero van Aveve is geschikt hiervoor, als ze in het werk zitten ook sport relax mix zero, beide laag in suikers en zetmeel. Heb er helaas al 3 gehad met hoefbevangenheid, en hebben steeds dit voer blijven krijgen, en zijn er goed doorheen gekomen. Wel bizar dat de pensionhouder nog steeds dit voer geeft, heb zelf enkele pensionpaarden en geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dan rantsoenen niet aan te passen. Van een hoefbevangen pensionpaard ben ik zelfs op eigen kosten Suikerbalans gaan supplementeren omdat ik me schuldig voelde dat ie bevangen was na overgang van nacht op paddock naar 24/7 weidegang (had die overstap gemaakt door tijdgebrek, niet uit overtuiging, vandaar mijn schuldgevoel)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:23

cinniz123 schreef:
Ik persoonlijk vind het een vreemd verhaal.
Als mijne te lang wordt gelaten zeker in zn teen loopt hij ook niet lekker.
Nou is het ene paard het andere natuurlijk niet maar als jij opmerkt dat ze niet oke lopen door te lang laten zou ik zeker dit neerleggen bij je bekapper of als dat niet werkt overstappen.

Hij heeft me gewoon laten zitten, nu 3 dagen. Morgen komt iemand anders, een natuurlijk bekapper die ik bij toeval vond op LinkedIn en die vlakbij me woont. Wil je niet naar me luisteren prima, maar je blijft niet zomaar weg. En dat je niet wilt luisteren is mega stom, aangezien ik vaker met dit bijltje gehakt heb en een van de paardjes toen hij die wel korter had gedaan ineens veel beter liep. Maar ook dat wilde hij niet horen. Dikke doei dan.