Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
capopjekop schreef:Bol.com zit ook in België toch. Je zou ook via daar kunnen bestellen. Even goed kijken naar de verwachte levertijd.
Verkopen ze geen pavo of een ander bekend merk in die winkel bij jou? De meeste merken hebben tegenwoordig wel wat in het assortiment zitten dat suiker en zetmeelarm is.
Wel heel bijzonder dat ze in het belang van het paard niet stoppen met krachtvoer geven. Daar zou ik m'n paard zo snel mogelijk weg halen. Ik zou het vertrouwen helemaal kwijt zijn in die mensen. Willen ze ook niet maar een klein handje van dat krachtvoer geven ipv de volledige portie?
capopjekop schreef:Bol.com zit ook in België toch. Je zou ook via daar kunnen bestellen. Even goed kijken naar de verwachte levertijd.
Verkopen ze geen pavo of een ander bekend merk in die winkel bij jou? De meeste merken hebben tegenwoordig wel wat in het assortiment zitten dat suiker en zetmeelarm is.
Wel heel bijzonder dat ze in het belang van het paard niet stoppen met krachtvoer geven. Daar zou ik m'n paard zo snel mogelijk weg halen. Ik zou het vertrouwen helemaal kwijt zijn in die mensen. Willen ze ook niet maar een klein handje van dat krachtvoer geven ipv de volledige portie?
_Tony schreef:Hallo!
Ik post hier even mijn vraag in de hoop iemand me kan helpen. Ik heb net te horen gekregen dat mijn paard, die al een paar dagen mankt, hoefbevangen is. Nu moet zij haar medicatie krijgen in de vorm van een poeder die door haar eten moet.
Normaal mag een hoefbevangen paard even geen krachtvoer, dus heb ik eerst haar medicatie proberen geven in een natte grasbrok. Dit wou ze totaal niet eten.
Nu staat zij tijdelijk op een trainingstal waar ze niet direct weg kan, waar ze krachtvoer geven met een heel hoog gehalte zetmeel (+/-25%). Nu geven ze, ondanks dat ik dit niet wil en dit ook niet mag momenteel, mijn paard nog steeds dit krachtvoer. Zo eet ze dan gelukkig wel haar medicatie op maar natuurlijk is dat krachtvoer nog steeds niet goed.
Ik vroeg me af als er andere krachtvoeders zijn die heel laag zijn in suiker en zetmeel, die ze dan toch nog kan krijgen om zo haar medicatie te geven?
Het ideale zou zijn als dit gewoon een merk is dat heel makkelijk te vinden is in België (bijvoorbeeld in de Horta). Zodat ik haar toch morgen al kan overschakelen op beter eten.
cinniz123 schreef:Ik persoonlijk vind het een vreemd verhaal.
Als mijne te lang wordt gelaten zeker in zn teen loopt hij ook niet lekker.
Nou is het ene paard het andere natuurlijk niet maar als jij opmerkt dat ze niet oke lopen door te lang laten zou ik zeker dit neerleggen bij je bekapper of als dat niet werkt overstappen.