Ik hoop het wel,want die gebruik ik ook

En geen schilfers,maar wel een pony met een jeukende staart
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mi_Amore schreef:Iemand ervaring met schilfertjes?
Ik was gisteren mijn PRE aan het borstelen (geen eczeempaard), maar jéétje, die heeft last van schilfers opeens
Op zijn borst, op zijn kont, in zijn liesstreek en in de hals...
Huid is niet geschaafd of vettig, het schilfert gewoon
henny_w schreef:Een tijdje terug noemde ik als één van de oorzaken van zomereczeem mogelijk GMO produkten in paardenvoeding.
Deze GMO produkten kunnen ernstige verstoringen geven van lever - en nierwerking maar ook op hormonaal gebied.
De soja produkten in de Ned. paardenvoeding zijn vrijwel allemaal GMO produkten.
Ook mais is al vaak van GMO afkomst.
Daar deze GMO produkten lekker goedkoop zijn worden ze graag gebruikt bij voerleveranciers en zitten dus ook in paardenvoer.
Deze GMO produkten bevatten de laatste jaren steeds meer Roundup residu. Simpelweg omdat Roundup steeds meer ingezet wordt in de landen van verbouwen zoals Zuid-Amerika.
Ik heb eerder schriftelijk contact gehad met Monsanto in Brussel i.v.m. de vergiftigingsellende hier. Ik kreeg toen een schriftelijk antwoord terug dat de afbraakstof van Roundup, AMPA na 4 maanden nog niet verdwenen is uit de bodem.
Dus na het oogsten zit er nog glyfosaat of AMPAresidu in de GMO-granen, mais en soja.
AMPA blijkt uit wetenschappelijk onderzoek minstens zo giftig als Glyfosaat, de werkzame stof van Roundup.
Professor Séralini, Frankrijks belangrijkste toxicoloog, ( hij werkt voor de regering) heeft eerder in een uiterst geheim onderzoek GMO produkten getest op ratten in een 10 jarige studie.
Uiteraard heeft Monsanto getracht zijn publicaties belachelijk te maken.
Hieronder een vrij recent artikel over het GMO gegeven, tumoren bij ratten en wat voor zooi GMO produkten zijn voor de gezondheid.
http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/voe ... -gmo-zaak/
Fennadev schreef:Ik hoop dat iemand me kan helpen. Mijn pony mag iets vlotter worden, want hij is nu wel erg lui in de les, daarnaast mist hij nog kracht. Hij staat nu op de metazoa superfit broxx en kruidenhooi, is er daarnaast iets wat ik aan een eczemer kan voeren zonder dat zijn jeuk verergerd, want het gaat met dit voer goed. Alleen hij blijft dus wat lui. .
Margee schreef:Mooi verhaal maar hoe zit het dan met de paarden die eczeem krijgen in de zomer en alleen gras eten. Die krijgen toch geen bewerkt eten? Of, als ze dat wel krijgen, in de wintermaanden en DAN hebben ze geen last. Wat mij betreft erg ver gezocht. Ik zie het als een probleem van te rijk gras voor paarden die sober of gewoon gevoelig zijn.
henny_w schreef:Margee schreef:Mooi verhaal maar hoe zit het dan met de paarden die eczeem krijgen in de zomer en alleen gras eten. Die krijgen toch geen bewerkt eten? Of, als ze dat wel krijgen, in de wintermaanden en DAN hebben ze geen last. Wat mij betreft erg ver gezocht. Ik zie het als een probleem van te rijk gras voor paarden die sober of gewoon gevoelig zijn.
Ik schreef toch dat één van de oorzaken van zomereczeem MOGELIJK GMO produkten kunnen zijn.
Zomereczeem is volgens mij een vergaarbak die door verschillende oorzaken kan ontstaan.
Ik probeer hier gewoon een tip te geven voor mensen die al van alles en nog wat geprobeerd hebben en mogelijk nog wel voer geven met GMO erin.
Zo'n 14 jaar terug voerde ik nog een puur granenmengsel bij. Ik had een nieuwe zak opgehaald van een zeer bekend paardenvoermerk.
's Avonds aangebroken en de volgende middag stond 1 van de merries op de kop van de jeuk, mega dikke manenkam en kreeg overal bulten.
Ik had verder niets veranderd dus de zak nagekeken. Zat er onderop een stickertje met: dit produkt wordt verrijkt met een GMO produkt.
Ik heb direct de fabrikant gebeld.
Bleek het nieuw te zijn. Er ging GMO soja olie door want dan glom het graan mooier.
Toen ik zei, wat interesseert het onze paarden nou of het graan meer glimt. Toen reageerde de fabrikant met: Het is ook niet voor de paarden bedoeld maar het menselijk oog wil nou eenmaal ook wat. Het graan ziet er mooier uit voor jullie![]()
In dit graan was zomaar ineenen flink wat GMO soja gemengd. Dus de reactie was zeer heftig van 1 van de merries.
In paardenvoer waar het in mindere mate in zit KAN het wel degelijk jeukproblemen in de hand werken.
Als een gestage waterdruppel een steen kan uithollen wat doet een dagelijkse kleine hoeveelheid GMO produkt oftewel Roundup residu dan met de stofwisseling van een paard ?