[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:41

Afbeelding
en nog met het bijgekregen amigo masker, toch wat aan de grote kant, maar aan d'r hoofd heeft ze geen jeuk dus met een vliegen netje zal het ook wel in orde zijn. :)
Afbeelding

Nog even een vraagje, als ik d'r morgen was met de shampoo, mag ik der dan nat onder het deken zetten? Of toch best laten drogen eerst?

Bedankt voor alle adviezen en om me even op m'n plaatst te zetten dat een deken echt nodig is!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:51

Goed bezig k_m!! M'n complimenten dat je dit voor je pony hebt gedaan. Denk dat ze erg blij is :)
wbt wassen..geen idee, ben niet zo'n paardenwasser :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:52

Hallo, ik meld mij ook even en heb een vraag.... Ik heb sinds 7 juli een pony gekocht die ook wat aan het schuren was geslagen bij mensen die dr verkochten, ze hebben dr gelijk een deken opgegooid (gewone vliegendeken) ze heeft nog wel wat plekjes op 1 gedeelte van dr manen, ik heb haar helemaal gewassen met imaverol (had een paar herkenbare schimmel plekjes) maar ik lees ook iets over shampoo tegen schuren??? Waar koop je dat en wat is de beste??? Bij een stal waar ik eerst reed schuurde de eczeemers zelfs de dekens kapot, dat is van mij een teken van echte eczeem of niet???? Ben vrij nieuw hierin, dus heeft iemand tips??? Ik weet dus ook niet of het eczeem is of gewoon schuren...?!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:55

echte wondershampoo bestaat niet...bij Kinke gebruikte ik nog wel eens teershampoo, dat verlichtte de jeuk bij haar. Nadeel is dan weer (als het eczeem is tenminste) dat je niet moet gaan wassen als die kleine krengen rondvliegen, want zodra je d'r hebt gewassen komen die beesten in grote getale op dat natte paardenlijf af. Volgens mij zijn er hier ook een aantal die met teatree shampoo wassen?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:59

Haha, is stom om de vraag misschien voor de 20 ste x te stellen, maar even 310 paginas doorlezen.... -O- :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:09

niet?? Kom op..is toch zo gepiept? :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:10

Dan weet je wel een heleboel, en vergeet het vorige topic ook niet ;)
en de topics daarvoor..... *\o/*

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:14

Hahahahahahahahahaha, hebben jullie je grapjurk aan??? -O- :P

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:18

Faniek schreef:
Ik ben jullie super dankbaar voor alle tips en lees nog steeds mee.
Helaas, moet ik toch weer hulp inroepen van helaas ervaren eczemers.
Het ging heel goed, alleen wat zwarte plekken op het hoofd, maar niet kapot. Helaas, zijn nu toch korsten op de oren, onder de voorpluk en op het hoofd.
Nu heb ik eens gehoord dat vliegenmaskers gevaarlijk kunnen zijn als het flink regent. Doordat ze nat en zwaar worden gaan ze op de ogen liggen en verblinden. De eczeem dame staat nu niet bij huis dus het is wat lastig in de gaten houden.
Ik heb daarom een Pagony eczeemmasker gekocht met de gedachten kunnen de ogen er door, maar volgens mij is deze te klein of niet? Ik heb het idee dat de ogen niet fijn zitten voor haar nu.

Ik wil anders voor een maat groter kijken, maar als iemand betere suggesties heeft, graag natuurlijk!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hij lijkt me wijd genoeg, maar onder de ogen zit hij toch een beetje vreemd he? Net of de gaten te dicht bij elkaar zitten.
Heb je niet iemand in de omgeving die de gaten iets groter kan maken en met een lockmachine kan afwerken? Verder lijkt 'ie wel goed te zitten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:19

:j
Ik heb even je foto's bekeken op FB van 7-7...wat me opvalt, en wat heel typerend is voor paarden met zomereczeem, zijn de 'groeven' in de manenkam. Ik zie ze op die foto's ook.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:27

_KiMbErLeY_ schreef:
Hahahahahahahahahaha, hebben jullie je grapjurk aan??? -O- :P

ben mij al 4 jaar intensief aan het verdiepen in voeding en huidverzorging van eczemers.
daar is een avondje lezen niets bij, dat hoort gewoon bij de verzorging en onderhoud van je paard.

@faniek, rondjes iets groter laten maken?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:58

@ minikatje
Dat zou inderdaad een optie zijn, maar ik mag hem nog gewoon ruilen dus dacht misschien eerst een groter maatje proberen?

Mijn vraag is vooral eigenlijk is dit te klein? Want ik heb natuurlijk geen ervaring met de maskers, misschien hoort het wel zo ?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:01

Ik heb gister de deken van mijn eczemer afgedaan. Eerst onder de douche, helemaal ingesprayd; Nou ze was heeelemaal door het dolle. Eerst een ere rondje rennen door de wei, daarna rollen, rollen, rollen,
100x briesen en toen gras eten haha ik denk dat ze blij was :D

Nu maar hopen dat het goed gaat.. Vanavond na deze extreem warme dag gaat hij weer op..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:06

@xapple: ik doe die van mij een vliegendeken met hals op bij dit extreme weer. Bij mij gaat dat goed.. *klopt af.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:11

Help, wat moet ik hier nou weer mee.
Ze heeft 1 dag zonder deken gestaan en zo zitten schuren dat er nu een heel stuk van haar manen mist.
Zal ik het zo laten zitten of zal ik het 'lange' wat afknippen/snijden zodat het gat niet zo erg lijkt?
De lengte is trouwens het langste wat ze kan krijgen qua manen.
Heb zitten kijken bij wat topics van sportcoupe bij haflingers en dat staat soms toch ook wel mooi.
Ik vind het zo jammer dat er nu zo'n enorm verschil in lengte is en haar manen groeien al niet zo snel dus zal wel erg lang duren voordat het er weer een beetje uitziet.
Wat denken / zouden jullie doen?

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=343808334&key=NSOTWZ4H

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=343808329&key=VP7SRLZE

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=343808337&key=4M3IGSJB
Zoiets zou het zijn als ze korter zijn.
Laatst bijgewerkt door Anne77 op 02-08-13 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:32

Jammer van die manen zeg :(
Mijn merrie had ook zoiets, ik heb er een hanekam van gemaakt. Stond erg stoer en heeft inmiddels weer een leuke lengte :)

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:46

Een fjordencoupe heeft ze ooit ook een keer gehad maar dat stond haar helemaal niet dus dat ga ik nu ook maar niet proberen... Haha.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:49

Ahà... Dan niet nee :)

Dan de rest mss wat korter zodat het verschil in lengte wat vervaagt, zoals je zelf min of meer al aangaf :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:17

Ik zie net dat het vrijdag ook super heet wordt.. Dan nog maar een dagje de deken af.. Ze houdt wel haar vliegenkap op, want die kan ze echt niet missen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:45

Mijn paard verliest al zijn manen door de deken, ik maak daar een manenkam van dat staat bij hem heel stoer zijn speknek komt er zo nog mooier uit.
De deken af doen vandaag is voor hem geen optie. De dazen zijn bij ons echt dodelijk!!!! Hij is nu volledig ingepakt en is heel relaxt in de kudde, terwijl andere paarden stappelgek worden van de dazen. Daarnaast is hij ook nog gitzwart (hij heeft nu een bruine deken op, ik ga binnenkort een grijze bestellen). Gelukkig heeft hij wel schaduw :j .
Maar paarden kunnen heel goed tegen de hitte (steppedieren), dus ik maak me geen zorgen.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:50

Hier is de deken een dag of 5af, helaas heeft hij nu wel weer jeuk. Eerst moest hij gemaakt worden en nu is hij af voor de hitte. Gelukkig is die extreme hitte morgen over dus kan hij hem vanavond weer op. Voor mij is het ook nog allemaal nieuw, blijf zoeken naar wat werkt/handig is met hitte en regen.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:09

Even een nieuwsgierig vraagje, ik lees nu nl regelmatig dat sommige paarden behoorlijk zweten onder de deken maar hebben die paarden wel een schuilgelegenheid of staan die gewoon op de wei zonder schaduw.
Mijn paarden zijn nl geen liefhebbers van warm weer maar mijn eczemer heeft nog geen dag echt lopen zweten onder haar deken (staan wel grote delen van de dag onder het afdak in de schaduw).

Ook nog even een tip voor degene die een soort van RISH zoeken maar dan met aparte buikflap erbij, ik kan de Weatherbeeta shield combo echt aanraden. Voor mijn pony past het nekdeel met oorgaten veel beter (is bij de RISH veel te lang en de oorgaten passen niet) en verder lijkt hij qua stof en model veel op de rish, bonus is dan de verstelbare buikflap die dan weer net dat extra beetje bescherming geeft. Nu nog een uierflap er aan fabrieken en haar lijf is weer geheel beschermt tegen dat rot ongedierte.
Voor degene die wat extra geld willen/kunnen uitgeven blijft de Snuggy bug rug een aanrader (perfecte service en goede kwaliteit deken).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:49

is die shield combo zacht of stug qua stof?
Vergelijkbaar met de oude EJ/RSIH of meer zoals de nieuwe EJ?
Krijg je pluisjes als je er met klittenband aanzit of niet?

john39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:14

Alles lezend wordt ik niet vrolijker. Wat doe je met een eczemer waar je al heel veel mee geprobeerd hebt en niets helpt. Overal waar geen deken zit schuurt ze kapot. maskers helpen niet want die zijn binnen het uur af en dan schuurt ze dus het hoofd oren etc kapot. Wie o wie.Of waar kan ze heen ze is pas drie jaar en heeft aan behandelingen etc zo'n 1400 euri gekost.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:25

Mijn paard staat in de wei waar ze vollop schaduw heeft, maar ook in de zon kan staan. Zelf kiest ze voor de zon maar met de exzeemdeken kan ze dan echt gaan zweten.
Nu heeft ze haar oude vliegendeken op, zit vol met gaten, maar ze zweet niet en staat behoorlijk rustig te genieten.