Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sunny43 schreef:Denk dat dat erg per individu verscheelt en ook wat de oorzaak is... bij sommige kan aanpassen van het management de oplossing zijn, bij anderen immunitherapie, bij weer andere gewoon meer buiten of hooi stomen... en bij sommigen helpt niets.
evilginger schreef:Hoi, ik kom mij hier even melden! Sinds een dag of 5 merken we dat mijn paard af en toe hoest. Het is niet vaak, en ook nooit veel, maar hij hoest dus wel zeker elke dag. Hiervoor deed hij dit niet, alsook bij de vorige eigenaars niet (hij is nu 3 weken bij mij). Hij staat op stro, net zoals bij de vorige eigenaars en ik vind ons stro zeker niet stoffig, ook zijn hooi is niet heel stoffig.
Nu is hij wel echt een smerig paard, en las ik dat een stal met ammoniakgeur ook hoesten kon veroorzaken? Dit is zeker wel aanwezig in zijn stal en wordt met de volgende schoonmaakbeurt even grondig onder handen genomen.
Dinsdag is hij nog gekeurd voor de verzekeringen en kon de dierenarts niks qua bemerking vinden op zijn luchtwegen en longen.
evilginger schreef:Het is zeker geen natte hoest. Momenteel heb ik niks liggen tegen hoest maar ik vraag het even na op stal of iemand iets heeft dat kan helpen.
Zou het nuttig zijn om toch te proberen zijn hooi nat te maken?
Ik volg de hoest nauwlettend op, tot nu toe is het zeker niet erger dan de eerste dag dat het me opviel.
Spenk schreef:Gezonde darmen begint bij de basis. Je management en ruwvoerals dat niet op orde is kan je er een hele hoop poedertjes en kruiden indoen maar dat is dan ook pappen en nathouden.