[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

twislajl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:45

Hij bekeek het paard zijn ogen en zag daarin dat het paard last had van zijn spijsvertering en een vergrootte lever. Volgens hem kon het paard daarom niet goed inbuigen rechtsom.
Dit verhaal klopt paard heeft idd moeite met inbuigen rechtsom. Paard stond op stal en wij hebben het niet verteld .Verder had het paard door dit euvel teveel vuil oplosbaar vet in zijn lichaam wat zich dan ophoopt in de manenkam en staartwortel en dat trekt weer vliegjes aan en daar krijgt hij weer jeuk van.
Paard heeft eerst een kuur gekregen om zijn lichaam te reinigen en na een maand moet de jeuk ook weg zijn mocht dat niet het geval zijn dan moest hij nog kruiden hebben die voor de jeuk waren. Maar hij dacht dat het niet nodig is.
Hij wou niet gelijk de kruiden voor de jeuk voorschrijven omdat hij eerst het probleem wil oplossen , als dat weer goed is dan komt de rest ook goed.

Heb hem ook bij een ander paard gehad, deze jeukt ook soms.
Maar deze had volgens hem zoveel stress , dat hij uit frustratie schuurt en boos wordt op zichzelf.
Deze heeft alleen anti stress gekregen.
Ook dit klopt het paard is idd een stress kikker terwijl hij dit niet zag omdat het paard op dit momeent zeer rustig was en alles toe liet.
Wij waren echt zeer verbaast dat hij dit allemaal konzien en kon beschrijven wat er aan de hand was terwijl we hem niet op de hoogte hadden gebracht van wat de paarden hadden, ook was aan het paard met jeuk niet tezien dat hij geschuurt had omdat we dit nog in dehand hebben.
Maar volgens hembestaat zomer exzeem niet omdat het altijd een probleem van binnen uit is die zorgt voor extra opslag in de huid dat de vliegen lekker vinden en daardoor prikken en ze dus jeuk krijgen.
Volgens hem moet je dus het probleem eerst aanpakken.

Zal zo even kijken hoe het heet wat hij nu krijgt, je kunt het ook op de website bestellen.
Zal jllie op de hoogte houden of het werkt

funnyhorses

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:06

Dit klinkt erg interessant hoor!(ben vlijtig mee ant lezen,zeer leerzaam topic dit!!)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:10

Klinkt heel interessant, in eerste instantie las ik het stuk met rechts inbuigen, dat hebben zo'n beetje alle paarden wel, een slechte en een goede kant dus was ik wat sceptisch. (Vooral ook omdat het als je je er een beetje in verdiept het verhaal van de vetopslag/manenkam/muggetjes overal opduikt, en dat dan de lever wat vervet is ergens ook logisch) maar van het tweede paard is uiteraard wel heel erg gaaf, dat ie dat zag zonder dat het paard liep te stressen!

Overigens hier nog steeds géén jeuk zover, geen plumeau staartje alleen de manenkam heb ik vanmorgen niet gecheckt. Dus die drainage doet wel iets bij Bregh, gezien ze vorig jaar rond deze tijd begon met jeuk.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:27

Wat doen jullie met jeuk aan de staartwortel?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:08

Bobo heeft ook zijn soepjurk weer aan. Tot vorige week had hij zijn winterdeken nog op omdat hij vorig jaar zo dik in zijn zomervacht zat heb ik die maar wat langer op gelaten. Hij heeft twee dagen zonder deken gelopen maar als ik bij zijn staart in de buurt kom merk je toch wel dat hij jeuk heeft dus zijn RSIH maar weer op gedaan. Hij mest alleen elke keer op het riempje onder zijn staart, vanmorgen zatten zijn billen aardig onder, niet leuk als je op wedstrijd moet.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:45

Ik ga vanaf deze avond een nieuw product proberen :D MCQ heet heet het.
Vorig jaar heeft mn vriendin dit gebruikt en ik had de indruk dat t werkte :D We zullen zien ;)

twislajl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:26

Breghje idd als je er goed overleest dan kan hij het ook zo zeggen. Maar hij wist niet waar voor hij kwam.dus had dit paard ook het zelfde kunnen hebben als het andere paard of iets anders.zelfs mijn man stond raar tekijken gelooft eigenlijk niet in irisscopie
Momenteel gebruikt er bij ons ook mensen op stal het nieuwe middel.
Calvalesse wel erg duur. Maar lijkt ook tewerken. En 1is helemaal weg van tkc97

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:58

twislajl schreef:
Breghje idd als je er goed overleest dan kan hij het ook zo zeggen. Maar hij wist niet waar voor hij kwam.dus had dit paard ook het zelfde kunnen hebben als het andere paard of iets anders.zelfs mijn man stond raar tekijken gelooft eigenlijk niet in irisscopie
Momenteel gebruikt er bij ons ook mensen op stal het nieuwe middel.
Calvalesse wel erg duur. Maar lijkt ook tewerken. En 1is helemaal weg van tkc97

KLopt, maar als een paard vetopslag in de manenkam heeft dan is dat niet echt over het hoofd te zien meestal. :) Althans, bij die van mij is het niet veel, maar toch te zien.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:09

Laten jullie snachts de eczeemdeken op bij jullie paarden?
En heeft íemand van jullie een eczeemdeken met uierflap, hoe bevalt dit?

Ik ben op dit moment opzoek naar een eczeemdeken mét uierflap voor mijn sloopgrage haflinger.
Tips voor stevige dekens met uierflap ? :+

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:23

Amigo loopt hier 24/7 met zn deken aan :j
Straks als Ceara ook een vliegendeken aan krijgt, heeft ze dat ook constant aan. Bij regen gaan ze af.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:35

*zucht*

appie heeft sinds vandaag ook de eczeemdeken op -O-

hij had afgebroken maantjes en haartjes,en ribbeltjes op zijn manenkam

boehoeeeee... |( |( had nog zo gehoopt op een wonder

tienn:
de eczeemdeken komt er alleen af als ik ga rijden ofzo.
anders niet,ook niet in de regen,die dekens drogen heel erg snel

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:38

Breghje schreef:
Klinkt heel interessant, in eerste instantie las ik het stuk met rechts inbuigen, dat hebben zo'n beetje alle paarden wel, een slechte en een goede kant dus was ik wat sceptisch. (Vooral ook omdat het als je je er een beetje in verdiept het verhaal van de vetopslag/manenkam/muggetjes overal opduikt, en dat dan de lever wat vervet is ergens ook logisch) maar van het tweede paard is uiteraard wel heel erg gaaf, dat ie dat zag zonder dat het paard liep te stressen!

Overigens hier nog steeds géén jeuk zover, geen plumeau staartje alleen de manenkam heb ik vanmorgen niet gecheckt. Dus die drainage doet wel iets bij Bregh, gezien ze vorig jaar rond deze tijd begon met jeuk.

nou,dat dacht ik dus ook toen ik het stukje las.
ik ben heel benieuwd of het wat doet bij dat paard,maar twislajl houdt ons vast wel op de hoogte :j

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:39

Oke, dat is wel goed om te lezen dat dat kan. Die van mij komt namelijk per 1 mei dag en nacht buiten te staan, en vroeg me af of het niet erg was om ze zo ''lang'' om te laten, maar dat kan dus gewoon. :)
Welke dekens hebben jullie ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:49

ik heb zelf de echte boett dekens
nu heeft appie deze op:
Afbeelding

ik heb als reserve nog zo'n deken maar dan in lichtbruin en voor als het echt heel erg warm is heb ik een vliegendeken met hals.
die zijn toch over het algemeen wel koeler heb ik het idee.

appie staat ook dag en nacht buiten met deze deken.
alleen als het echt heel erg zou regenen dan haal ik hem er nog wel es af,maar dan moet het een hele dag regenen.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:58

Oja, zag ook dat ze van Boett ook een uierflap hebben, ik kan om een of andere duistere reden alleen niet de website volledig openen. Best behoorlijk lastig....
Is die deken een beetje scheurvast?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:06

Tienn schreef:
Oja, zag ook dat ze van Boett ook een uierflap hebben, ik kan om een of andere duistere reden alleen niet de website volledig openen. Best behoorlijk lastig....

Bedoel je deze?

http://atorka.shopfactory.com/contents/ ... ermer.html

Zou dat passen op een oud model Boett deken?Zou voor mn pony wel fijn zijn nml.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:19

funnyhorses schreef:
Tienn schreef:

Bedoel je deze?

http://atorka.shopfactory.com/contents/ ... ermer.html

Zou dat passen op een oud model Boett deken?Zou voor mn pony wel fijn zijn nml.

Ja dat bedoel ik inderdaad! Dat moet ik hebben.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het past op een oude, maar het lijkt er op of het gewoon een losse buikflap is met uierbeschermer? dus zou dan moeten kunnen toch ? Of denk ik nu heel makkelijk?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:28

volgens mij moet je die er zelf aan naaien.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:57

Voor de prijs hoeft men het niet te laten vind ik.
En misschien kun je het idd namaken met een andere stof?
Heb net nog zitten kijken en idd ik zie naald en draad erop afgebeeld dus idd eraan naaien.Er zullen dan wel klipjes met elastiek bij zijn om de verbinding aan de buikflap te maken.

twislajl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:02

Ja hoor hou jullie op de hoogte :)
hebben ook al veel geprobeerd wat toch niet goed helpt.dus zal eerlijk zijn of dit echt helpt.tkc97 was eigenlijk bij ons wat het beste hielp mits je het goed gebruikte.maar dat is alleen van buitenaf en we dachten misschien is het beter als hij van binnen uit geholpen word

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:31

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:37

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:40

En is het wat met de kwaliteit? Of hangen de gaten erin na 1 schuurbeurt?
Juist die oortjes vind ik handig aan mijn RSIH....
Wat er eigenlijk nog zou moeten komen...is zo'n deken met een vliegenmasker er aan aan vast...Vera verliest haar masker tijdens het rollen, die ligt uitgebreid van het puntje oren tot puntje staart te rollen en hoplaaa de rest van de dag ligt dr masker gras te happen ergens in de wei....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:25

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:29

moet eerlijk zeggen dat derfen me wel bevalt.
pony staat veel rustiger op de wei en schuurt minder.

maar we wachten af, hou een logboekje voor dr bij :)