Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan en barst van de hoofdpijn,krijg geen hap door mijn keel!
Nog even voor alle duidelijkheid mijn pony is 21 jaar en nog geen 1 dag ziek geweest in haar leven!
Van de 1 op andere dag kon ze ineens niet meer lopen,accuut hoefbevangen en daarom werd ze getest op Cushing en suiker. Suiker had ze niet wel Cushing en meteen op pergolide gezet 1 mg per dag,vanaf eind Oktober staat ze daar op en ik mocht nu een halfje geven omdat haar waardes zo goed waren.
Maar ze heeft ook atrose en er zit nu ook wat vocht in haar hoeven. En hoefbevangenheid kwam niet goed tot rust omdat die klote hoefsmid in opdracht van dierenarts verkeerd beslag had gegeven waardoor ze meer pijn kreeg en ze was veel te kort bekapt dubbel pijn dus en stond op 4 zakjes buut per dag en dat werkt tegen Cushing heb ik hier geleerd. Met nieuw beslag[open teen ijzers] kwam ze tot rust en duidelijk minder pijn gelukkig en ging naar 1 zakje buut per dag.Maar gisteren controlle foto"s gemaakt van haar hoeven en haar hoefbeen was meer gezakt[zinker] Het is ook net alsof ze het wist en heeft het ineens opgegeven,ze was tot Maandag vrolijk en allert maar ben gisteravond nog even wezen kijken bij haar en ze staat maar te zuchten en ze had ineens een blik in haar ogen.. tja hoe zeg ik dat? levenloos? Het is klaar helaas ze geef nu zelf duidelijk ook aan dat dit niet meer gaat! Vandaag komt er iemand van het crematorium lang om te praten over hoe mijn lieve paardenkind zo eerbiedig mogelijk haar stal kan verlaten pfff stresss. Dan wordt ze morgen uiterlijk Vrijdag ingeslapen