[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saga

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Ik zou dit echt samen met een dierenarts vaststellen.
Het is zo online echt niet mogelijk om op basis van een korte tekst daar iets over te zeggen. :o

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

boyke_03 schreef:
Duivelsklauw is dat bewezen effectief? Gewoon interesse vraagje hoor. Ik heb namelijk nog een shet, en ze blijven er gevoelig voor natuurlijk. Voor het geval dat het weer voorkomt weet ik nu iig hoe te handelen

Morgen wordt Boy ingeslapen, ik merk dat ik nog erg twijfel. Hij loopt gister en vandaag ineens weer heel goed, maar:
Hij staat op maximale pijnstilling en staat te balanceren als ie stilstaat. Loopt uit zichzelf ook niet, alleen voor zn natje en droogje. En in principe is het wachten op de volgende dip, en die komt er sowieso. Laatste jaar had ie wel haast maandelijks een dip en die werden elke x erger..
Nog steeds de beste keuze om hem te laten gaan ondanks dat hij nu een stuk beter oogt? Wat denken jullie?

Als die niet zonder de maximale pijnstillers kan, lijkt het mij het eerlijkste om hem te laten gaan. Rationeel weet je waarschijnlijk zelf ook dat het de beste optie is. Maar emotioneel is dat natuurlijk lastig.

boyke_03

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:47

Blue_flower schreef:
boyke_03 schreef:
Duivelsklauw is dat bewezen effectief? Gewoon interesse vraagje hoor. Ik heb namelijk nog een shet, en ze blijven er gevoelig voor natuurlijk. Voor het geval dat het weer voorkomt weet ik nu iig hoe te handelen

Morgen wordt Boy ingeslapen, ik merk dat ik nog erg twijfel. Hij loopt gister en vandaag ineens weer heel goed, maar:
Hij staat op maximale pijnstilling en staat te balanceren als ie stilstaat. Loopt uit zichzelf ook niet, alleen voor zn natje en droogje. En in principe is het wachten op de volgende dip, en die komt er sowieso. Laatste jaar had ie wel haast maandelijks een dip en die werden elke x erger..
Nog steeds de beste keuze om hem te laten gaan ondanks dat hij nu een stuk beter oogt? Wat denken jullie?

Als die niet zonder de maximale pijnstillers kan, lijkt het mij het eerlijkste om hem te laten gaan. Rationeel weet je waarschijnlijk zelf ook dat het de beste optie is. Maar emotioneel is dat natuurlijk lastig.

Dat is zeker zo.. het is zo moeilijk. Hij is al 23 jaar bij me, heb m geboren zien worden. Niet te doen dit |(
ik laat morgen de DA ff oordelen. Denk dat het wel het eerlijkste is,
Want er komt sowieso weer een terugval. En miss ook fijner het op een goede dag te doen, zo was onze laatste dag vandaag ook nog wat waard

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:45

Goed om even met de DA nog te dubbel checken. Als ik je berichten lees, is het niet te vroeg helaas. Heel veel sterkte vandaag!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:06

Sterkte vandaag Boyke, wat je beslissing ook wordt!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:16

Sterkte

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Boyke heel veel sterkte

Ik heb Niels dus vrijdag laten gaan, die stond op 4 zakjes buut per dag en dan nog veel pijn. Hij hield in stilstand zijn beentje al iedere keer van de grond en lopen was helemaal een drama en dat ondanks de pijnstilling. Ook hij had verbeteringen hoor, maar op 4 buut en dan zo...ik heb toen ook overleg gehad met de da en tot de conclusie gekomen dat dit niet meer paardvriendelijk is. Het is ongelooflijk moeilijk en ik heb me een partij stress in mijn lijf ( ondanks ik sinds gisteren een nieuw vriendje heb ) maar het is goed zo.

Nogmaals heel veel sterkte met deze enorm moeilijke beslissing.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:41

boyke_03 schreef:

Boyke duivelsklauw is ontstekingsremmend en pijnstillend. Mijn oude merrie met artrose heb ik daarmee nog 4 jaar op de been kunnen houden. En wat Boy betreft: je doet het goed. Dat zul je ook wel merken als het zover is, dan is hij zo weg, het is soms gewoon op. Heel veel sterkte vandaag.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17 min geleden

hahahatsjoe schreef:
boyke_03 schreef:

Boyke duivelsklauw is ontstekingsremmend en pijnstillend. Mijn oude merrie met artrose heb ik daarmee nog 4 jaar op de been kunnen houden. En wat Boy betreft: je doet het goed. Dat zul je ook wel merken als het zover is, dan is hij zo weg, het is soms gewoon op. Heel veel sterkte vandaag.

Dit klopt. Niels was ook echt zo weg. Met een tevreden blik, bijna een lach gewoon