[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:06

Ziviaantje schreef:
Hoe doen jullie het met de entingen bij jullie eczemers? Mijn ruin is in mei 2015 geënt bij zijn vorige eigenaar. Hij is nu 8 en heeft iedere keer jaarlijks zijn entingen gehad. Ik wil nu in ieder geval pas eind oktober laten enten, maar zal ik hem wel laten enten? Of alleen tetanus? Ik doe geen wedstrijden, we rijden alleen in het bos en komt in principe alleen direct in contact met de paarden uit zijn eigen kudde, maar er gaan er wel een aantal regelmatig op wedstrijd en die komen dus wel in contact met andere paarden.

Ik vaccineer sinds 2004 helemaal niet meer.
Mijn toenmalige dierenarts vertelde ik dat er zoveel slechte stoffen in zaten waaronder mercury(kwik)
Ik kreeg een hele preek dat zoiets onmogelijk was want kwik was de op 1 na giftigste stof ter wereld en kon van alles en nog wat aantasten in het lichaam. Het was puur vergif. Hij was er zoooo van overtuigd dat hij dat niet in dieren zou spuiten etc. etc.
Om me te overtuigen zocht hij een bijsluiter op.
Niet de simpele die bij een vaccin zit maar de uitgebreidere.
En jawel, er zat kwik in.

Hij kreeg het schaamrood op zijn kaken en stamelde dat nóóit geweten te hebben maar had er alle begrip voor dat ik niet meer wilde vaccineren.

Vaccinatie geeft een schijnveiligheid en gekunstelde immuniteit voor ziektes die ver beneden het peil van de natuurlijke immuniteit van een paard staat. Ook gevaccineerde dieren kunnen ziektes overdragen naar andere dieren, wel of niet gevaccineerd.
Er wordt zowel viezigheid in je dier gespoten als DNA resten van andere dieren waar de vaccins op gekweekt zijn. Dat kan nooit gezond zijn laat staan dat het werkt.

Er zijn statistieken dat bij een ziekte uitbraak bij mensen veel meer slachtoffers vallen onder de gevaccineerden dan de ongevaccineerden.
En .... sinds de vaccinaties ingevoerd zijn zijn diverse ziektes toegenomen maar allergieën steken er met kop en schouders boven uit.
Vaccinaties zijn uitgevonden door Louis Pasteur. Belchamp een studiegenoot van hem heeft het nut van vaccins altijd bestreden. Hij ontdekte dat mensen veel gezonder werden door gezonde voeding, goede vitamines en mineralen en goede hygiëne enz. In die tijd is men ook begonnen met rioleringen aanleggen. Dat heeft de gezondheid van de mensheid veel goed gedaan.

Op zijn sterfbed heeft Louis Pasteur toegegeven dat vaccins niet werken.
Echter toen stond de Farma maffia al klaar om er dik geld aan te gaan verdienen en de mensen angst aan te praten dat ze zonder vaccins niet meer veilig zouden zijn voor ziektes.

Ik geef hieronder wat links voor de ge-interesseerden :

- http://healthwyze.org/reports/60-vaccine-secrets / lees en huiver wat er alleen al in menselijke vaccinaties zit.

-http://www.wanttoknow.nl/nieuws/vaccins-als-chemisch-afval/
Overgebleven vaccinaties moeten worden afgevoerd als zwaar chemisch afval. Hoe is het mogelijk dat het dan wel in mens en dier gespoten mag worden.
Heel simpel, aandoeningen die veroorzaakt worden door de vaccins leveren Big Farma ook weer geld op.
De meeste medische universiteiten en onderzoekscentra in ons land kunnen alleen nog bestaan doordat de farmaceutische industrie er zoveel miljoenen in stopt. Vele malen meer dan wat de Ned. overheid doet.
Dus .. wiens brood men eet ....

http://www.wanttoknow.nl/overige/vaccin ... s-onjuist/
Hier een relaas over dat de banketstaaf van de anti-lichamentheorie door vaccinaties niet klopt.

- http://www.alternativevet.org/FAQ_vaccination.htm

- http://www.wanttoknow.nl/nieuws/hpv-vac ... nge-vrouw/
Dit gaat weliswaar niet over paarden maar het geeft wel aan dat er niet eens fatsoenlijk onderzoek gedaan wordt van de nawerking van vaccins. Want dat interesseert de Big Farma namelijk geen moer.

De hype van de Mex. griep heeft ook de nodige slachtoffers in Nederland opgeleverd.
Het was van tevoren al bekend dat het o.a. narcoleptie kon veroorzaken. ( Dat is een ernstige levenslange slaapziekte waarbij de patient ook overdag veelvuldig wegzakt.)
Toen in Scandinavië en Engeland al diverse slachtoffers gemeld werden ging Nederland nog vrolijk over tot vaccineren.
Ik meen dat het in Nederland uiteindelijk 35 kinderen met narcoleptie opgeleverd heeft.
Maar ze zijn wel gecompenseerd :(
Wat is veel geld waard als je kind levenslang ziek is geworden.

Er gaat in Engeland een petitie rond waar een paar jaar terug al 35 reguliere dierenartsen op getekend hebben dat ze weigeren nog langer te vaccineren.
Zij gaven aan een eed afgelegd te hebben zieke dieren te willen genezen.
En niet om dieren ziek te maken door vaccinaties.

Maar goed, niet vaccineren betekent tevens niet meer wedstrijden rijden. De KNHS, lekker gesponsord door de Farmacie heeft zo mooi wedstrijd rijdend Nederland in de tang.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:25

Allegra schreef:
Wij enten de eczemer in januari, dan is er geen nasleep meer van vorig seizoen en heeft hij tijd om de rotzooi te verwerken voor het nieuwe seizoen begint. Ik begin wel altijd een week of 6 daarna met een drainage kuurtje.

Alleen tetanus enten moet je sowieso niet willen. Die is langer dan een jaar werkzaam. Je kunt dit als je er zeker van wil zijn laten testen (titeren) en alleen enten als de werking is afgenomen. Wij gokken het erop en enten elke twee jaar voor tetanus.

Influenza zou ik zeker wel elk jaar doen. Dit is een nare ziekte voor paarden, en de reden dat het tegenwoordig nauwelijks niet meer voorkomt komt juist door structureel enten.

Het gemene van vaccins is, of je krijgt acuut bijwerkingen of pas na een week of 6 á 8 en dan denkt niemand er meer aan die snotneus of hoestje of eventuele andere aandoeningen zoals hoefbevangenheid van je paard wel eens door de vaccinaties gekomen kan zijn.

In Zwitserland/Oostenrijk is jaren terug een jarenlange proef gedaan onder een grote groep paarden.
Deze paarden hadden alleen eenmalig de tetanus vaccinatie gehad als jong paard. Verder niet meer.
Op oudere leeftijd zijn ze om de paar jaar gecheckt en zelfs toen ze al 12 jaar waren bleek de tetanus weerstand vele malen hoger dan van paarden die steeds de vaccinatie op herhaling gehad hebben.

Influenza komt niet minder voor door enten. De betere hygiene en voeding zorgt voor gezondere paarden.
Ik heb jaren terug voor een vakantieperiode van 3 weken een inweider gehad van de manege waar gehandicapten reden. De paarden van de manege waren een week daarvoor gevaccineerd en kregen zomers elders 3 weken vakantie zodat ze lekker de wei in konden.
Het paard wat wij die zomer zouden krijgen kwam zwaar hoestend bij ons en bleek daags erna Influenza te hebben. Mijn jaarling ruin die keurig gevaccineerd was kreeg toen ook zwaar influenza.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat o.a. Influenza bij de kuddes paarden in de Oostvaardersplassen helemaal niet voorkomt.
Deze paarden zijn nooit gevaccineerd, leven met eigenlijk een overbevolking aan dieren op een te klein stuk grond en gaan in best wel grote getale dood in de winter maar dan door verhongering :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:33

Appie word niet meer geënt sinds 2006.
Maar soms moet je wel en dan is de winter dacht ik idd de beste tijd.

Weet nog wel dat in het verleden een wedstrijdrijdende stalgenoot de pony ziek had van een nieuw influenza virus en appie stond er naast en had nergens last van.
dus tja zeg maar hoe t kan.

Allegra

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:57

Er zijn ook diverse onderzoeken die aantonen dat kindersterfte door bepaalde ziektes, sinds ertegen geent wordt, enorm zijn afgenomen of zelfs niet meer voorkomen (in landen waar daartegen geent wordt).

Dat geente paarden toch ziek kunnen worden, en een niet geent paard toevallig niet, is ook niet rechtstreeks naar wel of niet enten te vertalen. Misschien was het een andere stam dan waartegen geent is, misschien heet heeft het niet zieke paard al eerder weerstand opgebouwd tegen die bepaalde stam, etc. etc. Er komen meer variabelen kijken bij zoiets dan enkel wel of niet geent zijn. Zo ook met hoefbevangenheid, alles wat je aan ballast in het lichaam stopt kan een reactie veroorzaken. Ook die enting. Niks nieuws onder de zon.

Een snotneus en een hoestje zijn idd bekende 'bijwerkingen', je spuit tenslotte eigenlijk de ziekte in, en het lichaam reageert erop. Niks nieuws. Dat sommige paarden erg reageren op de hulpstoffen in entingen is ook bekend. Dat er giftige stoffen inzitten? Geloof ik meteen. Zelfs chocola is giftig. Of het nadelige gevolgen heeft heeft echter alles te maken met de dosering.

Dat influenza in de Oostvaarderse plassen niet voorkomt kan toeval zijn of het simpele feit dat die dieren niet of weinig met andere paarden in aanraking komen.

Het is allemaal niet zo zwart/wit zoals sommige mensen doen voorkomen. En daarmee bedoel ik de anti-enters, maar ook de dierenartsen die er maar klakkeloos zoveel mogelijk inspuiten en inspelen op de angsten van mensen. Ik ben het er absoluut mee eens dat we niet klakkeloos de medische industrie moeten volgen (ik heb bijvoorbeeld die Mex. griep enting ook niet gehaald) maar zelf moeten blijven nadenken. Ook vind ik dat je niet onnodige rotzooi in je paard moet stoppen. Daarom ontworm ik al jaren zo min mogelijk en ent ik influenza apart. Iets met de middenweg kiezen ipv meteen naar het uiterste trekken. Het is aan ieder voor zich om research te doen voordat je bepaalde keuzes maakt. Klakkeloos uitspraken van iemand aannemen is ook een keuze. Geldt ook voor beide kampen.

Overigens is dit alles wat ik kwijt wil rondom deze discussie, wat mij betreft agree to disagree :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:20

Ik ent wel.
Maar dit heeft meer te maken met wedstrijdreglementen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:45

Allegra schreef:
Er zijn ook diverse onderzoeken die aantonen dat kindersterfte door bepaalde ziektes, sinds ertegen geent wordt, enorm zijn afgenomen of zelfs niet meer voorkomen (in landen waar daartegen geent wordt).

Die kinderziektes waren al voor de vaccinaties in beeld kwamen enorm aan het afnemen.
Stomweg door betere hygiene, zoals riolering en betere voeding. En antibiotica bij ernstige infecties.
Maar Big Farma schermt er mee dat die daling door de vaccins komt.

En ... we kregen na het begin van vaccinaties allerlei andere gezondheidsproblemen terug zoals sterk verhoogde allergieën en o.a. autisme.
In de Amish gemeenschappen in Amerika komen maar 4 autismegevallen voor.
En laten die nou net gevaccineerd zijn eer ze bij de Amish aansloten. Toeval ?

Ik ben niet om religieuze reden anti-enter geworden maar gewoon door diverse ervaringen links en rechts om me heen bij diverse kinderen en dieren waarbij het ergste geval, een kleinkind van mijn vriendin het leven liet na de BMR vaccinatie op de leeftijd van 14 maanden.
's Ochtends om 11 uur de prik. Ze was toen nog prima in orde. Kreeg kort na de prik koorts en overleed die avond om 24.00 u.
Ik zal niet verder uit wijden want dan ga ik behoorlijk off-topic.

Het is niet mijn bedoeling om lezers hier te pressen om niet meer te vaccineren.
Dat moet iedereen voor zichzelf weten maar dat wil niet zeggen dat er wellicht lezers zijn die geen weet hebben van de leugens van Big Farma en maar klakkeloos vaccineren tegen beter weten in.

Wil je wedstrijden rijden dan ontkom je er gewoon niet aan. Heel simpel.
Ik heb jarenlang wedstrijden gereden maar ben om reden van niet meer willen vaccineren daarmee gestopt. Ik rij nu recreatief in de prachtige bossen hier in de buurt en kan me daar ook prima in vinden :)

Hieronder een gekopieerd stukje uit een uitgebreider artikel over dat de vaccinatietheorie niet klopt. En ... wat er gebeurde bij proeven met het bewust inbrengen van ziektekiemen bij dieren die wel en niet gevaccineerd waren.
Dat de afweer bij een dier niet alleen te maken heeft met anti-lichamen maar ook met belangrijke B-cellen in het lichaam.

http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/vac ... e-theorie/

...Maar bij de griepvaccinatie speelt al het probleem dat elk jaar het griepvirus net een ander labeltje draagt. Vandaar dat er elk jaar een nieuw griepvaccin moet worden gemaakt en geprikt. Maar tegen de tijd dat de griep de kop op steekt kan het net weer een ander virus zijn dat rondwaart en dan heb je niets aan je bescherming. Maar nu blijkt dat iets anders een veel groter probleem is.

De vaccinatie-theorie klopt niet..!
De nieuwste onderzoeken laten iets anders zien over de opbouw van onze bescherming tegen virusinfecties. Er zijn proeven gedaan waarbij gevaccineerde dieren opzettelijk geïnfecteerd werden. Deze infectie kon zich door het hele lichaam verspreiden ondanks dat het bloed massa’s antilichamen tegen het virus bevatte. Die antilichamen zouden dus volgens de vaccinatie theorie het virus ter plekke moeten hebben uitschakelen. Maar dat was niet wat er gebeurde.

Een ander onderzoek liet zien dat dieren zonder antilichamen, maar mèt B-cellen, zich veel beter en effectiever konden beschermen tegen de virusinfectie. Dat hebben ze verder uitgezocht. Hieruit komt de nieuwe theorie naar voren dat de aanwezigheid en werkzaamheid van B-cellen essentiëler is dan de aanwezigheid van antilichamen. Het is niet zo dat antilichamen geen rol spelen bij het plaatselijk houden van een infectie. Het betekent voorlopig wel dat van te voren geproduceerde antilichamen, zoals vaccinatie beoogt, niet nodig is.

De nieuwe bevindingen:
Kennelijk zijn actieve en effectieve B-cellen van doorslaggevend belang bij het beperkt houden van een infectie. En kennelijk doen B-cellen nog meer dan we dachten. Ze zorgen niet alleen voor de productie van antilichamen en een immuungeheugen (de databank). De activiteit van B-cellen in de lymfklieren communiceert op de een of andere manier met de immuuncellen in de weefsels. Hoe deze communicatie precies verloopt is nog niet duidelijk. Wel heeft men ontdekt dat de B-cellen een chemische stof produceren die de macrofagen helpen om het virus geen kans te geven. Maar op welke manier zij het virus verhinderen om zich in het lichaam te verspreiden weet men nog niet.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:54

Interessant leesvoer in elk geval!

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:59

Ojee, we zijn bij het wel of niet inenten onderwerp aangekomen :=

Ik doe al heel lang geen inentingen meer, vooral omdat ze hier helemaal niet in contact komen met andere paarden. Heb meerdere keren gelezen dat tetanus eigenlijk maar om de 5 jaar hoeft, valt dus ook wel in te verdiepen want dan hoef je het veel minder vaak te doen en dat scheelt een hoop. Als je toch een paard met ZE moet inenten, vind ik de tip van Allegra om het in de winter te doen en later een reinigingskuurtje een hele goede :j

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:11

"Op zijn sterfbed heeft Louis Pasteur toegegeven dat vaccins niet werken." Dat zeiden ze op mijn christelijke basisschool ook over Darwin en zijn evolutietheorie.. :')

Maar ben het over het algemeen met je eens hoor, er wordt veel te veel ingespoten bij mensen en paarden op echt een veel te vroege leeftijd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:37

Ieder moet gewoon lekker zelf weten of het ent of niet, bij appie heeft het niet enten in elk geval geen invloed gehad op zijn eczeem.
Ik heb het gewoon niet meer gedaan omdat hij ouder werd en dan hoeft het niet perse omdat hij al voldoende antistof zou hebben.

En ik heb de regendeken er af en de eczeemdeken maar weer op gedaan, word nu dagelijks weer wat warmer en zaterdag 18 graden :D

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:39

Echtwaar? Wat warm! Opzich heerlijk, maar zou toch willen dat die knutten eerst even lekker kunnen doodvriezen }:) voel me echt heel hatelijk nu, haha.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:37

Ik heb op de geschuurde/kale zomereczeemplekken van mijn pony dit jaar anti-itch van fibra gebruikt. Veel goede ervaringen gelezen dus wou het ook graag proberen. Dus ik elke dag smeren maar het heeft totaal niet geholpen. Pony ziet er niet zo knap meer uit omdat alle vacht rondom de plekken helemaal vet is geworden en de haren tegen elkaar plakken. Iemand dit ook met zijn paardje? Ik vind het maar vervelend spul en gebruik nu vetramil op de plekken en dat werkt beter.

emma_evgJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:40

Mjin pony schuurt nu echt enorm veel ;( ;( echt niets lijkt te helpen. Ik begin te vermoeden dat er meer aan de hand is dan dr eczeem, het is namelijk nog nooit zo erg geweest. Vanaf september is het erger geworden en nu is het elke dag raak. Staart en manen. Terwijl ze haar staart eigenlijk altijd wel spaart. Ik heb al gekeken naar luizen, maar ik zie niets. Sowieso snel weer ontwormen, is ook weer nodig, en verder hopen dat t snel over is...

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:46

emma_evg schreef:
Mjin pony schuurt nu echt enorm veel ;( ;( echt niets lijkt te helpen. Ik begin te vermoeden dat er meer aan de hand is dan dr eczeem, het is namelijk nog nooit zo erg geweest. Vanaf september is het erger geworden en nu is het elke dag raak. Staart en manen. Terwijl ze haar staart eigenlijk altijd wel spaart. Ik heb al gekeken naar luizen, maar ik zie niets. Sowieso snel weer ontwormen, is ook weer nodig, en verder hopen dat t snel over is...

Herkenbaar dit. Die van mij ziet er ook niet uit :( Ze ging elke keer met haar buik over de grond van de jeuk.
Ik heb mijn paard van de week nog maar een keer gewassen. Dat lijkt wel iets te helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:04

Staan ze nog op gras?
Zit namelijk nu veel suikers in en dat kan jeuk geven.
Bij ons raakt het op,dus de jeuk neemt bij appie nu sowieso ook af.
Maar omdat ze aankomende nacht regen voorspellen toch maar een regendeken op gedaan en de eczeemdeken er af

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:27

Emma-evg mijn paardje had ook erge jeuk en het ging zo goed. Heb haar toen behandeld voor mijt en daarna was het gelukkig weer over. Tot nu toe nog steeds de deken erop hoor. Maar ze bijt haar benen niet meer kapot. En ze laat haar oren nu ook weer met rust.

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 22:23

Mijn Fjord heeft zijn eczeemdeken nog op, ik merk de laatste week juist een toename van het aantal kleine mugjes/knutten, je ziet ze vanaf 16 uur al vliegen. In hele zwermen komen ze op hem af... Deken gaat hier eigenlijk elk jaar pas in november af. Nog even geduld hebben dus :(

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:35

Hallo, Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen? Mijn paard jeukt denk ik nu iets langer dan een maand aan zijn staart en manen, alleen het gekke is dat hij 1 bepaald stukje bij zijn manen schuurt, daar zitten ook de meeste witte schilfers. Zijn gehele staartwortel zit ook onder de witte schilfers, alleen bovenaan jeukt het bij hem. Ik heb zijn staartwortel ongeveer 4 weken geleden gewassen met tea tree shampoo, dat heeft even geholpen, daarna kwamen de schilfers weer terug. Toen ben ik aan de slag gegaan met anti klit spray, ook toen bleven de schilfers. Daarna heb ik heel zijn staartwortel ingespoten en gewreven met tea tree( ik had zelf een mengsel gemaakt met amandelolie, 4 druppels tea tree olie en dat gemengd met een beetje tea tree shampoo als drager en daar water bij gedaan), dit had geholpen(had ik ook in zijn manen gespoten en ingewreven), maar nu komt het allemaal weer terug. Zijn staart is nu erger dan zijn manen en ik vind eerlijk gezegd zijn staartwortel wat vettig aanvoelen. Het is ongeveer 2 weken geleden dat ik alles had ingespoten. Momenteel staat hij ook op de prednison vanwege chronische bronchitis waar ik iets meer dan 2 weken geleden achter ben gekomen in de kliniek(krijgt nu 16 dagen prednison en daarvoor was ik al bezig met die schilfers). Wat hij nu ook ineens krijgt zijn allemaal bultjes met openstaande haartjes en dat trek ik zo eraf en er komen er steeds meer bij dus dat is denk ik een schimmeltje vanwege zijn verminderde weerstand door de prednison. Dat ga ik vanavond behandelen met imaverol, zullen die schilfers daar ook misschien wat mee te maken hebben? Schilfers heeft hij ieder jaar wel door het verharen, dus ik dacht dat het nu ook daarmee te maken had, maar het gaat niet over helaas.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:04

Schilfers is dode huid he, en soms heb je juist dat als je teveel aan de huid zit met smeersels en shampo enzo dat het nog erger word.
Dan niet meer smeren of wassen,maar alleen voorzichtig poetsen,laat het even met rust en kijk wat er gebeurd.

Die opstaande haartjes doet me wat aan regenschurft denken, schimmel kan.
Heb je er eventueel een foto van?

Ik heb de fout grnaakt door appie afgelopen week per ongeluk onder regendeken zonder hals te zetten.
Dus nu missen er veel manen, en heeft hij jeuk.
Ik heb dat elk jaar weer he, dan is het wat regenachtig, zet hem zonder hals neer en is het mis.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:06

Wij reden gisteren over de A28 tussen Beilen en Assen en ik zag een paard (Fries?) op zijn knieën voor een hek liggen die zijn hele manenkam aan gort schuurde. Arme dier had een deken op zonder hals :(

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:08

ellepel schreef:
Schilfers is dode huid he, en soms heb je juist dat als je teveel aan de huid zit met smeersels en shampo enzo dat het nog erger word.
Dan niet meer smeren of wassen,maar alleen voorzichtig poetsen,laat het even met rust en kijk wat er gebeurd.

Die opstaande haartjes doet me wat aan regenschurft denken, schimmel kan.
Heb je er eventueel een foto van?

Ik heb de fout grnaakt door appie afgelopen week per ongeluk onder regendeken zonder hals te zetten.
Dus nu missen er veel manen, en heeft hij jeuk.
Ik heb dat elk jaar weer he, dan is het wat regenachtig, zet hem zonder hals neer en is het mis.

Heel herkenbaar :(. De hele zomer is het best goed gegaan tot afgelopen weken.

Heeft er iemand misschien een foto hoe je een rsih hals aan een regendeken kunt bevestigen? Ik heb nog wel een oude rsih liggen maar heb even geen idee hoe ik hem kan verbouwen. Zat er ook aan te denken om een sleezy te kopen maar dat is geen hele stevige stof.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:10

Ik vind dit echt een rotperiode hoor.
Kijk als het droog is prima, eczeemdeken er op.
Maar dan met die regen...appie kan gewoon niet tegen al,die nattigheid met lagere temperaturen.
Dus moet hij regendeken op met halsje, maar ik denk echt te vaak van nouuuuu het kan wel zonder.

En elke jaar weer he, ik leer er niks van |o

Ik heb een oude hals van een eczeemdeken afgeknipt, en dan waar ringetjes aan de deken zitten maak ik ze met een stukje veter vast.
Ik ga een foto voor je zoeken, moment

Afbeelding

Deze is duidelijker

Afbeelding

Beetje onduidelijk,maar zo dus
Zoek anders even met de zoekfucntie,in dit topic met het woord hals, of losse hals, dan vind je vast meer voorbeeld fotos

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:24

Ik heb, na de laatste keer met tea tree behandeld te hebben, niets meer in zijn staart gedaan, dus ik heb ruim 2 weken geleden er voor het laatst wat in gesmeerd. Afgelopen nacht heeft hij echt goed staan te schuren. Ik dacht misschien ook aan aarsmaden? Ik zie alleen niks onder zijn staart zitten. De plekjes zijn geen rainrot, hij heeft dat een keertje eerder gehad en wat hij nu heeft lijkt er helemaal niet op. Ik heb alleen geen foto, ga kijken of ik straks wat kan maken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:20

Nou ja, deze periode moet je toch ontwormen tegen horzellarves,dus kijk dat je een kuur hebt die ook aarsmades aan pakt?
Verder zou ik het niet weten met die schilfers

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:26

De equest pramox, zou die goed zijn ook voor aarsmaden? Want die geef ik altijd in deze periode