Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
k_m schreef:Dit waren we ook vanplan maar er was in het voorjaar een periode van wat warmte en toen was ze gelijk alweer vertrokken met schuren.. Op marktplaats heb ik al gekeken maar een klein maatje exeemdeken vinden in België is niet echt makkelijk.
k_m schreef:@HelmerG Sorry hoor maar ik geef al vaker aan dat ik weet dat het beter zou zijn, maar ik ga echt geen deken van veel geld kapot laten schuren. Mijn ouders zouden ook niet blij zijn dat ik zomaar 100 euro van mijn spaargeld ga weggooien. Dit is nu eenmaal mijn keuze. Ik heb vakantie vanaf morgen dus dan ben ik elke dag thuis en kan ik het elke dag grondig verzorgen, en zo is het zeker onder controle te houden. Daarbij schuurt ze op de stal en nergens op de wei, hou je zo een deken dan ook aan op stal?
even een edit: ik wil niet bot overkomen maar ik doe echt men best om nu een oplossing te vinden voor de grote maand dat ze er nog last van heeft, ik wil echt een deken kopen, maar niet puur om kapot te laten schuren, ik vertrouw er niet in dat het deken de jeuk weg neemt. Dat risico wil ik gewoon niet nemen omdat het onder controle te houden is met zalfjes etc.
absque_dubio schreef:k_m schreef:@HelmerG Sorry hoor maar ik geef al vaker aan dat ik weet dat het beter zou zijn, maar ik ga echt geen deken van veel geld kapot laten schuren. Mijn ouders zouden ook niet blij zijn dat ik zomaar 100 euro van mijn spaargeld ga weggooien. Dit is nu eenmaal mijn keuze. Ik heb vakantie vanaf morgen dus dan ben ik elke dag thuis en kan ik het elke dag grondig verzorgen, en zo is het zeker onder controle te houden. Daarbij schuurt ze op de stal en nergens op de wei, hou je zo een deken dan ook aan op stal?
even een edit: ik wil niet bot overkomen maar ik doe echt men best om nu een oplossing te vinden voor de grote maand dat ze er nog last van heeft, ik wil echt een deken kopen, maar niet puur om kapot te laten schuren, ik vertrouw er niet in dat het deken de jeuk weg neemt. Dat risico wil ik gewoon niet nemen omdat het onder controle te houden is met zalfjes etc.
absque_dubio schreef:k_m schreef:@HelmerG Sorry hoor maar ik geef al vaker aan dat ik weet dat het beter zou zijn, maar ik ga echt geen deken van veel geld kapot laten schuren. Mijn ouders zouden ook niet blij zijn dat ik zomaar 100 euro van mijn spaargeld ga weggooien. Dit is nu eenmaal mijn keuze. Ik heb vakantie vanaf morgen dus dan ben ik elke dag thuis en kan ik het elke dag grondig verzorgen, en zo is het zeker onder controle te houden. Daarbij schuurt ze op de stal en nergens op de wei, hou je zo een deken dan ook aan op stal?
Ik vind het heel erg om te lezen dat je je paard met jeuk wil laten staan omdat je geen geld wil uitgeven. Ik hoop dat je je paard alsnog snel onder een deken zet. En misschien dat ik bot over kom, maar anders toch maar opzoek naar een ander baasje voor je pony. Iemand die wel geld wil investeren om je pony jeuk vrij te houden.
Die van mij staat ook s nacht op stal met deken om. Bij ons op stal zitten er ook vliegjes dus daar jeukte ze haar staart altijd open aan de stalwanden en was zeer onrustig. Met deken staat ze heerlijk relaxt en schuurt niet meer.![]()
jessie84 jeetje dat lijkt me een lastig probleem zeg! Ik zou zeker kijken naar dekens met losse hals zodat als hij vast zit met z'n ijzer de hals los/kapot gaat, en niet gelijk de hele deken.
Citaat:Ik vind het heel erg om te lezen dat je je paard met jeuk wil laten staan omdat je geen geld wil uitgeven. Ik hoop dat je je paard alsnog snel onder een deken zet. En misschien dat ik bot over kom, maar anders toch maar opzoek naar een ander baasje voor je pony. Iemand die wel geld wil investeren om je pony jeukvrij te houden.