Sterkte morgen....wat een rot beslissing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
palominotje schreef:geerke schreef:och jee...palominotje@Wat vreselijk!!!!![]()
Ze kwam toch niet over de hoefbevangenheid heen?
Misschien ook wel de juiste beslissing....heel veel sterkte!!!
Is te veel verslechterd! In slapen is nog het enige wat ik voor haar kan doen!
IMJ schreef:Dookia, Ik denk dat bij het paardje van palominotje vooral de bevangenheid het probleem was. Ook al krijg je de cushing eronder, als ze zo heftig bevangen zijn als palominotje haar paard, is er geen weg meer terug...
geerke schreef:10tje@ wat voor verschijnselen heeft je paard?Heb je een recente foto van haar?
De meesten hier halen cushing wel uit een foto.Als je de hele dag tegen een cushing paard aankijkt krijg je er een oog voor![]()
Welk buitenland woon jij?
Imago01 schreef:Zo, heb de pillen opgehaald.
Vanavond een halve pil gegeven, gewoon op mijn hand, samen met een snoepje die Imago zo lekker vindt. Snoepje erin, halve pil erachteraan et voilà.
Had paardlief op poetsplaats gezet, zodat ik het duidelijk kon zien als pilletje weer naar buiten zou komen maar ging prima zo. Hij keek er verder niet raar bij en ging geen gekke bekken trekken ofzo (wat ze weleens doen als ze iets te eten krijgen dat ze niet kennen/lusten). Misschien is de pil wel in een holle kies verdwenen. Maar goed, zo lang dit goed gaat, blijf ik het zo doen.
Imago was wel vandaag voor het eerst sinds zijn ziek zijn weer wat happier en looplustiger. Gelongeerd aan halster en nu bleef hij uit zichzelf paar rondjes doordraven en gaf zelfs een piep met bok en paar keer even sprinten. Was ook héél snel weer moe hoor maar was blij om even die blijheid te zien bij hem!
Ik ga toch nog even niet rijden, sowieso tot het weekend nog niet en bekijk per dag hoe het met hem gaat....
Imago01 schreef:[quote="dookia
Ok maar ik vraag mij dan af, mijnen is nooit hoefbevangen geweest en ik zal hem nu regelmatig titteren maar kan dit met termijn ook het lot van Shamrock worden?
palominotje schreef:geerke schreef:och jee...palominotje@Wat vreselijk!!!!![]()
Ze kwam toch niet over de hoefbevangenheid heen?
Misschien ook wel de juiste beslissing....heel veel sterkte!!!
Is te veel verslechterd! In slapen is nog het enige wat ik voor haar kan doen!
dookia schreef:Ik besef dat dit een heel moeilijk moment is voor jou maar ik heb eigenlijk enkele vragen
indien je ze niet wilt beantwoorden of later heb ik daar alle begrip voor
Hoe oud is ze?
Wat ik haar laatst gemeten ACTH waarde?
Hoeveel was haar allereerste ?
Hoelang neemt ze al pergolide?
Hoeveel mg pergolide kreeg ze per dag?
Waarom deze vragen, wel omdat ik graag zou willen weten hoe de ziekte bij jou maatje is geevolueerd.
Voel je zeker niet verplicht om ze te beantwoorden als het niet gaat
Veel sterkte
dookia schreef:Ok dus als ik jou uitleg volg is de kans dus klein dat Shamrock ook bevangen word?
dookia schreef:Titteren was niet het juiste woordkeuze, (titteren is een bloedtest waar je ziet hoeveel antistoffen nog in een lichaam zit)
ik ga dus gewoon regelmatig shamrock zijn bloed testen op ACTH waarde
IMJ schreef:dookia schreef:Titteren was niet het juiste woordkeuze, (titteren is een bloedtest waar je ziet hoeveel antistoffen nog in een lichaam zit)
ik ga dus gewoon regelmatig shamrock zijn bloed testen op ACTH waarde
Titreren bedoel je!