Imago01 schreef:Ohw Fargo, bedankt dat je dat nog even benadrukt!
Ik heb de DA daar helemaal niets over horen zeggen maar ook de bijsluiter nog niet gelezen, staat dat erin bij de PraScend?
Misschien dat ze het nog zeggen als ik de medicijnen ophaal hoor maar waarom opbouwen dan? Kunnen ze toch nog zo heftig ‘inwerken’?
Nu weet ik dus even niet zo goed wanneer ik het dan moet gaan geven: voor mijn werk uit kan ik proberen te regelen maar kan geen half uur bij mijn paard blijven om te checken of hij het uitspuugt?
Dit kan ik bv. deze week nog wel voor elkaar krijgen maar niet structureel bv.
In de avond dan maar, vanuit mijn werk?
En dan voor of nadat ik iets met paardlief ga doen? Ik ben er dan rond 17.15 maar hoe lang voordat eventuele bijwerkingen optreden? Uit zich dat dan wel voordat stalhouder laatste rondje doet?
Hebben jullie advies voor mij?
En uhm dat paard medicijn uitspuugt lijkt me ook door vieze smaak en echt niet dat ze denken dat het niet goed voor ze is. En inderdaad, gaan mensen, paarden en dieren dood door medicatie maar nóg meer door géén medicatie!
Ik weet voor mezelf de risico’s van het nemen van para’s en ibu, maar zonder dat heb ik geen leven met mijn hoofdpijnen. De uitvinder hiervan verdient de Nobelprijs voor de vrede!
Als ze het uitspugen is dat vrijwel direct hoor, dus je hoeft er geen half uur bij te blijven
Paarden zijn gevoeliger voor pergolide dan mensen en zelfs mensen moeten het rustig aan kwartje voor kwartje opbouwen. Bij de prascend wordt tegenwoordig jammer genoeg wel gezegd op de bijsluiter dat je met 1 of 2 pillen mag beginnen en dan evt afbouwen.
Maar juist doordat er zaken in het lichaam worden aangepakt en er duizeligheid en misselijkheid en angst op kan treden als bijverschijnsel, wil je dat het lichaam rustig aan kan wennen aan het middel en er dus zo min mogelijk tot geen last van zal hebben.