[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:23

Die zalf ken ik nog niet,? Heb je wat meer info want kan t zo niet vinden op google
wat ik als laatste heb geprobeerd was de msm cream van equimins.
Ook erg goed spul moet ik zeggen! Heb het idee dat het ook erg goed werkt boj andere wondjes waarbij je graag wil dat het wat vettig blijft :j
Heb zo langzamerhand zoveel zalfjes gebruikt hahaha :+

Wat zit er in dat fly away?
Heb gemerkt dat een autan stick ook nog best lang vliegen weg houd,daar zit Deet in.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:14

Jullie dekens al af vanwege de dalende temperaturen? :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:43

Nee, dan moet het overdag echt onder de 10 graden blijven en dat doet het nog niet

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:16

Cetomacrogol is relatief goedkope creme wat veel word gebruikt bij eczeem aandoeningen bij mensen... kost geloof ik 5 euro een tube.. je hebt met en zonder vaseline... de crème zonder vaseline is echt heel fijn spul :j vorig jaar stond ik bij de apotheek met geloof 4 tubes.. ze stonden me heel raar aan te kijken

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:57

ellepel schreef:
Die zalf ken ik nog niet,? Heb je wat meer info want kan t zo niet vinden op google
Ook erg goed spul moet ik zeggen! Heb het idee dat het ook erg goed werkt boj andere wondjes waarbij je graag wil dat het wat vettig blijft :j

Heb gemerkt dat een autan stick ook nog best lang vliegen weg houd,daar zit Deet in.

In 1 van de vorige centrale zomereczeem topics werd genoemd over hair serum van de Action waar arganolie in zit.
Na googlen blijkt dat arganolie heel positief werkt bij eczeem, huidjeuk, huidschimmel etc.

Ik heb laatst een flesje meebesteld bij m'n bestelling van Makana (Duitsland) Gewoon Arganolie.
Kort erna las ik dat het goed te mengen is met Schwarzkummel olie half om half. Die laatste werkt vliegwerend. Maar Arganolie kan dus ook alleen.
Het werkt super op de kale plekjes op het hoofd van ons ruintje. En het jeukplekje bij de staartwortel.
Na een week zag zijn hoofd er nagenoeg weer normaal uit. Het haar kwam weer terug en hij schuurde niet meer.
We doen het nu 1x daags op de probleemplekjes. 1 druppel en dan goed inwrijven. Het is best zuinig in gebruik en het trekt goed in de huid. Geen vette plekken. Dus ook geen last van zonnebrand o.i.d.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:24

Boehoe, heel de zomer super goed gegaan hier.. Enkel keertje haar staart geschuurd en 1 maal een plekje in haar manen ontdekt.

Nu eind van de zomer, beginnen haar manen ineens dun te worden.. Echte schuurplekken zie ik niet, maar toch lijken de manen dunner te worden/uit te vallen. Iemand enig idee of dit wel echt zomereczeem is? of hoe dit nu kan komen? Deken? Ze loopt met hetzelfde eczeem deken als de afgelopen maanden... (ligt tegenwoordig wel een regendeken over).

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:55

die van mij staat ook nog met deken zolang het boven de 10 graden is dan pas mag die af. :P zodra het hier gaat regenen worden ze door de staleigenaar op stal gezet en met klein beetje regen staan ze buiten maar dan heeft ze ook gewoon haar deken om.

mira heeft helaas een stuk van 6 cm van haar manen afgeschuurd op de manenkam :( echt flink balen daarom nu nog maar even deken omhouden had hem 1 nachtje af gedaan echt onwijs spijt van nu

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:02

Ik ga vanavond denk ik switchen van deken. Eczeem eraf, winterdeken erop met een eczeem hals daaraan vast. De hals blijft er gewoon de hele winter verder op. Tot het weer iets warmer wordt, dan gaat de eczeem weer op.. Staat dus echt continu onder een deken, maar het si niet anders en ze wil hem ook echt graag op.. Ze staat echt te drammen bij de bakdeur als ze even zonder staat..

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:56

ellepel schreef:

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 5766,d.d2s
ik gebruik deze, vind het echt super spul, 4.29, heb er nu 2 gebruikt.

En ik denk ook dat er iets van Deet in die vliegenspray zit, werkt in ieder geval goed, maar is in Nederland ( nog) niet goedgekeurd, in Belgié en Duitsland wel! ruikt wel sterk maar stinkt eigenlijk niet echt.
Hier ( nog) zonder deken....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:28

Ja Deet is gewoon erg goed he, werkt ook erg lang :j
Die zalf ziet er goed uit, ik ga eens kijken,moet toch naar het kruidvat toe .

Appie had weer jeuk,zat weer te rondjes draaien op zijn kont.
Na het weekend stop ik er zowieso even een wormenkuur in, straks komt het daar van
. En ze moeten toch ontwormd worden.
Hij staat nog op een sruk met nog het laatste gras, eczeemdeken blijft echt nog om bij hem.
Was vanmiddag ook echt zacht weer bij ons, 16 graden,geen wind, heerlijk.
Vind het echt nog te vroeg voor een winterdeken,maar hij mag ook een lekker vachtje krijgen van mij,dat scheelt straks weer

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:28

Hoi, vraagje; heeft iemand hier een gebruikte (bijv. halfvolle) pot Fibra Anti itch creme over? Ik wil bij mijn merrie nog een periode door blijven smeren maar ben bang dat ik geen volle pot meer nodig heb en vind het zonde om het overige dan tot volgend jaar te moeten bewaren. Is er iemand die de crème nu niet meer hoeft te smeren en misschien nog wat over heeft? Dan hoor ik het graag! Mag ook per pb.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:58

Ansie schreef:
Hoi, vraagje; heeft iemand hier een gebruikte (bijv. halfvolle) pot Fibra Anti itch creme over? Ik wil bij mijn merrie nog een periode door blijven smeren maar ben bang dat ik geen volle pot meer nodig heb en vind het zonde om het overige dan tot volgend jaar te moeten bewaren. Is er iemand die de crème nu niet meer hoeft te smeren en misschien nog wat over heeft? Dan hoor ik het graag! Mag ook per pb.

Dan bewaar je de rest toch voor volgend jaar? :) doe ik ook!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:02

Jets schreef:
Ansie schreef:

Maar vraag me af of dat niets af doet aan de werking/geur vd crème als het zo lang bewaard wordt.
Daarom wil ik even checken of er iemand is die nog een restant heeft, anders is een nieuwe pot uiteraard ook een optie.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:50

Ik heb laatst het eczeemdeken afgedaan omdat zijn manen uitvielen. Ik heb het idee dat het verstikt onder een deken ofzo. Dus heb hem ff laten luchten zijn manen zien er gezonder uit maar hij is nu wel weer aan het schuren.... hebben jullie dat ook? Ik denk dat ik hem weer op wil doen

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:08

Zijn er al bokkers die het eczeemdeken af hebben zonder dat het paard andere dekens op heeft ?

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:15

hielkebro schreef:
Zijn er al bokkers die het eczeemdeken af hebben zonder dat het paard andere dekens op heeft ?

Van de week geprobeerd, was geen succes -O-
Staart zat meteen weer onder de wondjes en schilfers..
Hoop dat ie ook nog even zonder deken kan staan binnenkort

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:19

Dat is juist het moeilijkste…jezelf beheersen om de deken af te doen (net als deken in het voorjaar op doen voor de jeuk begint). Het is echt nog niet koud genoeg, gewoon wachten!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:01

Ansie schreef:
Jets schreef:

Maar vraag me af of dat niets af doet aan de werking/geur vd crème als het zo lang bewaard wordt.
Daarom wil ik even checken of er iemand is die nog een restant heeft, anders is een nieuwe pot uiteraard ook een optie.

Dat zou ik dan eerst navragen bij Fibra :) Ik ga er in ieder geval van uit dat dit geen probleem is :j

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:06

Hier gaat het op zich best goed met mijn fjord. Ik smeerde steeds afwisselend derfen, Fibra en sectolin sweet itch op haar hoofd omdat ze daar echt donkere plekken had zonder haar, maar had het idee dat het alleen maar erger werd. Nu sinds ongeveer twee weken gestopt met smeren en dan lijkt het veel beter te gaan! De haren groeien alweer mooi terug :j Geen idee of dit in verband staat met de tectonik die ik afgelopen week wel weer gesmeerd heb, maar ik vond het wel apart.
Afbeelding

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:12

Sinds twee weken zijn die zwarte vliegen er ook niet meer die veroorzaken meestal ..althans bij mijn fjord de plekken op zijn hoofd .Hier gaat het ook al veel beter

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:08

hier is het continu aankijken van deken op of deken af, dit seizoen is het uitstekend goed gegaan

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:48

Hier kan de deken nog niet af...zodra ik de Fibra Anti-Itch creme niet smeer begint ze (Shetmerrie Barbie) weer.
Het is voor ZE paarden ook nog veel te zacht weer om dekenloos te kunnen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:40

Irritant dit weer hoor, hebben ze het morgen over regen, nou ja dan maar regendeken met halsje er op gedaan.
Appie blijft wel veel jeuk houden hoor, nog veel plekjes in zijn manen, die op het hoofd helen bij hem nu ook weer

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:32

Jets schreef:
Hier gaat het op zich best goed met mijn fjord. Ik smeerde steeds afwisselend derfen, Fibra en sectolin sweet itch op haar hoofd omdat ze daar echt donkere plekken had zonder haar, maar had het idee dat het alleen maar erger werd. Nu sinds ongeveer twee weken gestopt met smeren en dan lijkt het veel beter te gaan! De haren groeien alweer mooi terug :j Geen idee of dit in verband staat met de tectonik die ik afgelopen week wel weer gesmeerd heb, maar ik vond het wel apart.
[ [url=m/f0TF62.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die van jou heeft tenminste nog een partij manen! Die fjord van mij heeft ze al afgeschuurd

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:59

Jets schreef:
Ansie schreef:

Dat zou ik dan eerst navragen bij Fibra :) Ik ga er in ieder geval van uit dat dit geen probleem is :j

Ik heb toch nog een nieuwe pot gehaald. Doe samen met een stalgenoot, die bleek het ook nog nodig te hebben voor haar paard. We zien dan wel of we nog een deel tot volgend seizoen moeten bewaren en of het dan nog net zo werkzaam is :j