Tancreda4 schreef:Helaas moet ik mij ook melden in het schuur topic. Ze heeft - naar mijn weten - geen zomer eczeem. Iig heeft ze dat nog nooit gehad.
Het begon met wat jeuk in haar voorpluk bij de aanhechting en kleine kale plekjes daar. Dat leek beter te worden na een keer te wassen met betadine schampoo en in te sprayen met zink-spray. Toen ging ze ook op het land, en kón ze ook niet meer jeuken.
Nu was ze vorige week heel onrustig; rennen, rollen, rennen, rollen. Jeuk jeuk jeuk door alle stomme steekbeesten en vliegen. Dus heb ik een burka voor haar gehaald. Maar jeuk aan haar lijfje heeft ze vrelijk. Nu heeft ze vandaag een paar uurtjes in de paddock gestaan, en gelijk al overal kala plekken geschuurd...
Ik weet niet of het nu wel bevoordelijk is haar in te pakken in een dekentje. Ze is dekens nooit gewend, misschien dat ze daar meer last van heeft van vliegen (is een vliegendeken), maar die vliegen/steekdingen zorgen ook voor jeuk.
Nu wil ik haar morgen weer even wassen, even insprayen eventueel met het zink-spul (staat dat het ook voor jeuk en eczeem gebruikt kan worden en is mij aangeraden door de speciaalzaak). En anders toch maar even de DA om te kijken of het niet wat anders raars is...
gewoon een deken op doen!
ik vind het zo'n onzin als mensen zeggen: ze is geen dekens gewent.
geen enkel paard is dekens gewent,maar ze wennen er allemaal aan.
en het is nog steeds de enige remedie tegen zomereczeem.
dus of je kiest voor een leven lang smeren, spuiten, pillen,poeders en weet ik wat voor troep nog meer of je gooit er gewoon een eczeemdeken op?
met deken worden ze niet geprikt en zijn ze rustig.
gewoon doen, alleen als je dier allergisch is dan werkt een deken niet meteen, duurt ongeveer 2-3 weken voor de reactie uit het lichaam trekt en daarom zul je de eerste tijd wel iets moeten ondersteunen.
in jouw geval lijkt me een kuurtje met drainage compositum best wel zinvol