Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:40

http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/24 ... mailvision

Geen nieuwe rhinogevallen, KNHS trekt advies in
13/03/2012 15:33
De KNHS trekt vanaf heden het advies in om geen paardenevenementen te organiseren. Door het uitblijven van nieuwe bevestigde uitbraken van de neurologische variant van het virus, acht de KNHS het weer veilig de evenementen doorgang te laten vinden. Vooralsnog gaan aankomend weekend ook de subtopkampioenschappen in Ermelo gewoon door.

Voor de rest zie de link.

Echwel

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:43

Als als als, als morgen de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauwe hoed....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:53

Ik zou er niet anders om reageren. Dat virus, ook de neurologische variant niet, vliegt niet door de lucht. Niet neuzen met vreemde paarden. Als je het niet vertrouwt, niet in afgesloten ruimten met vreemde paarden. En je niet zo gek laten maken, of jezelf niet zo gek maken.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-03-12 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:00

Zolang iedereen de "regels" in acht neemt zal er geen probleem zijn. Helaas zijn er altijd mensen die niet (logisch) blijven nadenken en daar gaat het fout ;) Zeker nu de knhs aangeeft dat de kampioenschappen doorgaan. Maar goed het enige wat ik wilde bereiken is dat mensen scherp blijven en des noods via pb vragen om welke stal het gaat als zij uit zuid holland komen ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:08

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:15

abcde schreef:
Zolang iedereen de "regels" in acht neemt zal er geen probleem zijn. Helaas zijn er altijd mensen die niet (logisch) blijven nadenken en daar gaat het fout ;) Zeker nu de knhs aangeeft dat de kampioenschappen doorgaan. Maar goed het enige wat ik wilde bereiken is dat mensen scherp blijven en des noods via pb vragen om welke stal het gaat als zij uit zuid holland komen ;)

Maar begrijp ik het nu verkeerd als ik zeg dat deze stal toch vandaag de bloeduilslagen heeft terug gehad, en alles veilig is?
Of gaat dit nu weer over een andere stal, geloof dat ik de draad ben kwijtgeraakt.
(en nee ik kan het niet laten om hiet toch mee te lezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:56

Echwel schreef:
Als als als, als morgen de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauwe hoed....

Ja maar, je weet maar nooit en better safe than sorry.

Ariebren, westnijlvirus is ook dodelijk en laat zich moeilijk herkennen.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:16

Hier starten vanaf morgen weer de lessen op de rijvereniging, ik twijfel nog of ik zal gaan maar denk dat ik mijn paarden nog even een weekje thuis houdt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:35

_Cher schreef:
Hier starten vanaf morgen weer de lessen op de rijvereniging, ik twijfel nog of ik zal gaan maar denk dat ik mijn paarden nog even een weekje thuis houdt.

Gewoon gaan maar niet laten neuzen. Dat scheelt gillende merries en rondvliegende voorbenen en voorkomt dat ie wat oploopt. Altijd, niet alleen nu.

Overmorgen wordt het mooi warm weer en dan hoor je niks meer over Rhino.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:46

Dat zou mooi zijn. Temperatuur schakelt de Rhino uit. What's next. Een virus wat houdt van warmte :brr:

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 01:54

setteke schreef:
Dat zou mooi zijn. Temperatuur schakelt de Rhino uit. What's next. Een virus wat houdt van warmte :brr:

Let maar op, je zal zien dat ik gelijk heb. En eigenlijk is dat ook logisch; mooi weer, zon op het vel, weerstand gaat omhoog en Rhino krijgt geen vat meer op de meeste paarden.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 06:49

Anne_GTI schreef:
Let maar op, je zal zien dat ik gelijk heb. En eigenlijk is dat ook logisch; mooi weer, zon op het vel, weerstand gaat omhoog en Rhino krijgt geen vat meer op de meeste paarden.

Dat is een mooi vooruitzicht! :))

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:41

KNHS heeft alles vrijgegeven dus zowieso gaan alle wedstrijden va as weekend weer door!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:46

Ahh zo blij ben ik :D
nu kan ik dit weekend me pony halen <3

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:50

wat anne gti zegt dat klopt,rhino virus neemt af in aktiviteit bij warmer weer. rhino doet t juist goed met lagere temperaturen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:55

dat klopt idd, ik ga eens kijken of hier draadloos internet is, dan kan ik t stuk van gister plaatsen

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:56

amyyy55 schreef:
Ahh zo blij ben ik :D
nu kan ik dit weekend me pony halen <3

*\o/* *\o/* *\o/* veel plezier met hem Amy
Ik wil hem nu ook wel eens zien. :j :=

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:07

Nou jij moet zondagochtend de paardjes buiten zetten dus dan zie je hem.
(oei.. nu moet ik natuurlijk wel elke dag vroeg op hahahah xD)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:10

vivana schreef:
KNHS heeft alles vrijgegeven dus zowieso gaan alle wedstrijden va as weekend weer door!

In een straal van 50 km om mij heen zijn alle wedstrijden nog afgelast, op een na... Die had onder voorbehoud de starlijsten al geplaatst. De meeste verenigingen hadden na de uitbraak van 3 maart 14 dagen alle wedstrijden afgelast, dus ook komend weekend nog.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:34

Ik hoop echt dat wij van het weekend weer van het erf afmogen! Dan kan ik éindelijk weer lessen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:02

hier is het erfverbod opgeheven, zondag dus gewoon groomen bij stalgenoot op wedstrijd.
We laten paarden op wedstrijd sowieso nooit neuzen of andermans spullen gebruiken, dus dat zit vast wel goed.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:04

Ik snap iets niet :-( Ik lees nu dat alles vrijgegeven word en gisteren heb ik te horen gekregen dat er in *** Rhino heerst en dat daarom de Orun cursus die wij volgen in Hazerswoude niet door gaat ?????? Kan iemand mij duidelijkheid geven????/
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 14-03-12 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaats verwijderd.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:06

spiritoes schreef:
Ik snap iets niet :-( Ik lees nu dat alles vrijgegeven word en gisteren heb ik te horen gekregen dat er in *** Rhino heerst en dat daarom de Orun cursus die wij volgen in Hazerswoude niet door gaat ?????? Kan iemand mij duidelijkheid geven????/

Bij ons in de buurt schijnt ook bij een manege mogelijk rhino te zijn.
Dus ben benieuwd wanneer dat getest is?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 14-03-12 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaats uit quote verwijderd.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:09

spiritoes schreef:

Van *** is gisteren de uitslag binnengekomen dat het geen Rhino betreft.
Misschien hebben die 2 berichten elkaar gekruist?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 14-03-12 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnamen verwijderd.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:12

Volgens mij leken de symptomen erg op Rhino, maar is ondertussen uit bloedonderzoek gebleken dat het geen Rhino is, maar iets anders.
Het lijkt me trouwens beter dat je je cursusleider hierover opbelt om duidelijkheid te krijgen. In dit topic zaai je er alleen maar weer onrust mee en dat hebben we al genoeg gehad.
Ik snap overigens wel dat je hierbij vraagtekens zet, maar ik denk dat men het zekere voor het onzekere heeft genomen.

Rhino is er nu eenmaal altijd en daar zullen we de komende jaren ook niet van af komen.
Je kunt alleen maar hopen dat je paard genoeg weerstand heeft om een infectie af te slaan. Gelukkig wordt het al snel warmer en zonnig en daar kan het virus niet tegen, dus de rust zal nu gauw weer terug keren.
De getroffen bedrijven wens ik nog veel sterkte toe!