Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMarizka schreef:Mijn haflinger hoest nu af en toe met rijden. Het is een paar dagen een keer bij het begin van rijden geweest en toen Vitalstyle luchtwegsupport gegeven. Helpte wel, maar vandaag wou hij alleen lopen met lange teugel (ja, we reden voor de hitte om acht uur al). Het kan zijn dat hij het gewoon warm had, maar hij moest echt wel veel hoesten in galop. Laatste hoestje “kwam maar niet”. Kan ik hem nog ergens in ondersteunen of is sputolysin aan te raden en/of warme dagen afwachten? (nav overleg dierenarts dan natuurlijk, ik ga niet zomaar medicatie geven)
darkadia schreef:xMarizka schreef:Mijn haflinger hoest nu af en toe met rijden. Het is een paar dagen een keer bij het begin van rijden geweest en toen Vitalstyle luchtwegsupport gegeven. Helpte wel, maar vandaag wou hij alleen lopen met lange teugel (ja, we reden voor de hitte om acht uur al). Het kan zijn dat hij het gewoon warm had, maar hij moest echt wel veel hoesten in galop. Laatste hoestje “kwam maar niet”. Kan ik hem nog ergens in ondersteunen of is sputolysin aan te raden en/of warme dagen afwachten? (nav overleg dierenarts dan natuurlijk, ik ga niet zomaar medicatie geven)
Is hij bekend met luchtwegproblemen? Hoesten is sowieso nooit een goed teken en zou ik altijd even de dierenarts naar laten kijken.
xMarizka schreef:Wel eens met een stoffige rijbak of stoffig hooi. Nu was de baal afgelopen week wel heel stoffig, waardoor ik dacht dat het daar van kwam. Het is alleen als ik hem in beweging zet. Zo aan de hand is er niks aan de hand
Saaams schreef:Op mijn oude stal had ik inderdaad een geplastificeerd papiertje met info.
Op de huidige stal weten ze gewoon van haar astma. Dus krijgt ze voordroog.
Saaams schreef:Op mijn oude stal had ik inderdaad een geplastificeerd papiertje met info.
Ik ben mijn pony de flixotide aan het afbouwen en heel gek. Maar ze lijkt nergens last van te hebben. Proest nog nauwelijks. Af en toe een beetje met eerste drafje.
Er is gewoon schade, dus ze blijft altijd iets naknijpend. Maar ze is beter dan ze het hele jaar geweest is
Spenk schreef:Saaams schreef:Op mijn oude stal had ik inderdaad een geplastificeerd papiertje met info.
Ik ben mijn pony de flixotide aan het afbouwen en heel gek. Maar ze lijkt nergens last van te hebben. Proest nog nauwelijks. Af en toe een beetje met eerste drafje.
Er is gewoon schade, dus ze blijft altijd iets naknijpend. Maar ze is beter dan ze het hele jaar geweest is
Dat is gewoon de periode!
Mijn pollenallergie paard is al een maand gestopt met proesten.