[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:49

eef_paardjes schreef:
Ronne schreef:
Hier hebben ze het bijna altijd! Al is de action natuurlijk niet altijd even zorgvuldig in de inkoop... maar het zit wel standaard in het asortiment!

Ik heb een vraagje smeer je de creme op open wondjes of echt alleen op de huid haar geen haren meer op zitten van het schuren?

Ik smeer het vooral op wondjes met korsten en plekjes waar geen haar zit. Ook wel op wondjes, maar geen grote open plekken, al zou het niet veel kwaad kunnen denk ik. Wel probeer ik het regelmatig (eens in de week/ twee weken) even te wassen, zodat het geen grote vette kliederboel wordt met zand. Ik smeer het ook niet iedere dag, maar om de 3 dagen ongeveer. Ik merk dat wondjes er gewoon veel sneller van genezen (ook bij mensen overigens). Daarnaast vind ik het wel fijn dat het sowieso geen kwaad kan! Soms heb ik ook de indruk dat het ook tegen de jeuk werkt, omdat het kalmeert, terwijl de anti-jeuk middeltjes (waar vaak veel menthol in zit) dat juist aanwakkeren bij wondjes.

De Rambo Sweet Itch is volgens mij het goedkoopst bij de Epplejeck... 163,- euro. Weet t niet zeker hoor!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:54

Ronne schreef:
De Rambo Sweet Itch is volgens mij het goedkoopst bij de Epplejeck... 163,- euro. Weet t niet zeker hoor!

Cuubje heeft soms grootinkoop acties. Dan zijn ze nog goedkoper.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:56

Ronne schreef:

Bij Kiela is tie 167,- euro :D

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:01

Hallo allemaal. Lang niet langs geweest. Bij Freya gaat het nog steeds heel goed met de eczeemdeken. Lang leve de rambo sweetitch hoody. Laatst moest ze even de pagony op inclusief zelf gemaakt mutsje maar ze is duidelijk jeukeriger onder die deken. Twee stalgenoten hebben de paarden ook onder de rambo staan en vooral de fries is mooier dan ooit!! Behalve zijn gezicht en oren, dat is helaas nog een puinhoop want die zitten niet ingepakt. Daar moet dus nog wat op gevonden worden.

Hier een paar foto's van het mutsje. Het is gemaakt om haar maantop te beschermen. Ik heb het gemaakt van een oud rugby shirt. Lekker sterk dus. Dankzij het model van de rambo deken en toen ze die niet op kon, dit mutsje heeft ze nu voor het eerst (tot nu toe) haar hele kuif nog en daar ben ik zo trots op en zo zuinig aan. Haar manen zijn ook super lang. Ik zal mijn fototoestel meenemen en daar eens wat foto's van maken. En nu maar weer blijven duimen dat het zo blijft. Nog een paar manden en dan mogen ze weer bloot!!!

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga er begin volgend seizoen in ieder geval een rambo sweetitch hoody bij kopen!!

En? Vind je ervan?

Groetjes,

Aline

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:09

Leuke creatie zeg, en gelukkig helpt het. Dan is het het altijd waard hé.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:12

Ja, zeker. Ik was er zelf wel trots op en het is een mooie noodoplossing voor als ik de rambo niet kan gebruiken. Toch blijf ik het echt MEGA jammer vinden dat ik mijn pony nu niet zie terwijl ze op haar mooist is. Ze is nu 5 jaar oud en ik vind dat ze echt steeds mooier wordt!!
Ohw, vonden ze nou maar iets dat dit rotterige probleem echt op lost.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:13

Ja, ik snap precies wat je bedoelt! Ik wil ook gewoon naar (naar mijn mening :P ) het mooiste paard van stal kunnen kijken als ze op de wei staat! Altijd maar onder die deken waar ze superstoffig van wordt en dr manen helemaal plat.. bah!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:20

Aline4 schreef:
Ohw, vonden ze nou maar iets dat dit rotterige probleem echt op lost.

Ik stel voor: complete uitroeiing van alle stekende muggen en ander gespuis.
.
.
.
.
.
Maar ja... HOE?! ;(

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:25

VOOR!!!!

Euhm... atoombommen!!! }>

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:29

Ronne schreef:

Bij Van Rijs in Zevenhuizen is die 150 euro. Ze hebben alleen geen webwinkel.
@Aline4: Dat mutsje ziet er goed uit. Bij Senna doe ik de Rambo ook iedere keer over haar oren, maar na één keer rollen heeft ze hem weer van haar oren af. Nu heeft ze dus ook weer jeuk aan haar voorpluk. Schiet ook niet op.

Van die knut wil ik ook wel af. Helaas kunnen we niet zonder insecten anders hadden ze van mij ook wel allemaal weg gemogen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:31

Atoombommen... maar dan wel eentje die alleen die mugjes en de dazen doodmaakt ;)

Rest van insecten mag van mij ook wel blijven vliegen. Ik heb geen last van wespen, bijen, e.d. en mijn paarden ook niet.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:43

Jawel alles moet eraan!

haha, nee was t maar zo'n feest dat we de knutjes onschadelijk konden maken!

Hij is in Zevenhuizen dus het goedkoopst... ik ken de naam niet en dat geeft waarschijnlijk al aan dat dat hier niet in de buurt ligt :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:45

via ebay worden ze ook regelmatig voordelig aangeboden

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:47

Oeh, dat ga ik dan eens in de gaten houden. Had t ook al gevonden op een ierse site voor 130,- plus 10,- verzendkosten. Scheelt ook nogal!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:47

zevenhuizen ligt hier bij ons bij Groningen :)

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:48

Och dat staat nog super zoet ook! Tot hoe ver loopt je hoedje en hoe zorg je dat het goed blijft liggen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:59

van rijs in zevenhuizen is dichtbij zoetermeer ;)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:12

Maakt niet uit... allebei veeeels te ver vanaf Eindhoven! :P Ik koop em wel bij EJ!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:12

Ik heb de rambo voor 154 gekocht in Tilburg. Vraagje : het masker dat erbij zit is maat LA wordt daar Large mee bedoeld?? Hij is voor mijn paard te groot. Ze had het overigens vandaag voor elkaar de oren onder het vliegenmasker door er uit te wurmen.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 12-08-09 23:17, in het totaal 2 keer bewerkt

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:13

hallo, ik heb een vraagje, mijn paard is in mei van stal veranderd, is toen ook overgegaan van voordroog naar kuilgras, waar meer eiwitten inzit mi. verder stond hij voorheen in een paddock (zand) nu lekker op de wei (weliswaar vrij kale wei). in die tijd is hij ook begonnen met het schuren van zijn staartwortel. ik had zelf het idee dat dat door het meer eiwitrijkvoedsel kwam, op stal dachten ze echter aan een lichte vorm van exceem. ben begonnen met een keer daags smeren, met in het begin nauwelijks resultaat. toen gestopt met kuilgras en overgegaan op hooi. naar mijn idee is toen het schuren beduidend minder geworden. zou het kuil de oorzaak kunnen zijn geweest of lijkt jullie dat onwaarschijnlijk?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:20

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:24

De Sweet itch is mij erg slecht bevallen. Ik vind het een vrij stugge deken. Esprit kreeg juist meer plekjes ipv minder. Nu heb ik een gewone eczeemdeken en die bevalt veel beter.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:04

tamary schreef:
Ronne schreef:

Cuubje heeft soms grootinkoop acties. Dan zijn ze nog goedkoper.

Ik las laatst iets van een bokker die ze veel goedkoper krijgen kan (136 uit m'n hoofd), staat in een topic die ik ooit geopend heb... *gaat zoeken*

[SV] Meest geweldige vliegendeken met hals?
Een na laatste post, 139 euro dus. Goedkoper vind je 'm denk ik niet in Nederland.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 02:56

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:54

mijntjuh schreef:
hallo, ik heb een vraagje, mijn paard is in mei van stal veranderd, is toen ook overgegaan van voordroog naar kuilgras, waar meer eiwitten inzit mi. verder stond hij voorheen in een paddock (zand) nu lekker op de wei (weliswaar vrij kale wei). in die tijd is hij ook begonnen met het schuren van zijn staartwortel. ik had zelf het idee dat dat door het meer eiwitrijkvoedsel kwam, op stal dachten ze echter aan een lichte vorm van exceem. ben begonnen met een keer daags smeren, met in het begin nauwelijks resultaat. toen gestopt met kuilgras en overgegaan op hooi. naar mijn idee is toen het schuren beduidend minder geworden. zou het kuil de oorzaak kunnen zijn geweest of lijkt jullie dat onwaarschijnlijk?

Voeding is een punt waar men nog niet uit is of het inderdaad ervoor kan zorgen dat een paard met ZE daarom meer jeuk krijgt. Hier wordt door enkelen wel het 1 en ander uitgeprobeerd qua voeding en er zijn inderdaad paarden die in bijvoorbeeld gras meer jeuk krijgen.
Ikzelf heb afgelopen winter foliehooi gevoerd en ga dat ook weer vanaf dit najaar doen, maar heb bij de mijne geen extra reactie daardoor. Het ligt ook aan wat voor gras het is, lang/grof of meer dat koeienvoer, dus kort/natter. Tijd van maaien heeft weer invloed op de fructaan die erin zit enz. enz.
Het is dus ook in jouw geval uitproberen om te kijken of het erger/minder wordt.
Stress (verhuizing) kan ook een oorzaak zijn en zo zijn er erg veel dingen die voor jeuk kan zorgen.

Zoals ik heb begrepen heeft je paard eerder nooit geschuurd? En is daar dus op deze nieuwe plek begonnen? Dat horen we hier vaker. Of juist andersom: paard krijgt minder jeuk op een andere plek. Als je echt wilt weten of het ZE is, dan kun je je DA een bloedtest laten doen. Mocht het dan wel ZE zijn, dan kun je het beste een deken overdoen en gaan behandelen. Er staan veel tips in dit topic, dus misschien heb je er wat aan. Voor de jeuk in de staart zou je kunnen wassen met betadine en dan bijvoorbeeld klitwortel (als er geen wondjes zijn) kunnen gebruiken. Kan goed helpen en is niet duur. Kan ook zijn, dat je paard last van aarswormen heeft.