Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wind schreef:Ik heb het eerst geprobeert met een hoofdkap van Bucas, maar die kreeg Jónas heel makkelijk af. Nu heb ik die van Boett (nieuwe model) en die zit als een huis! Mooi lang, dus komt echt tot de neusgaten en er zit een venstertje van gaas in waar ze doorheen kunnen kijken. Hij is wel erg duur, maar Jónas blijft tenminste heel.
Viper03 schreef:Ik heb even een vraagje: mijn paard heeft sinds een paar dagen dikke bulten op zijn huid en hij zit ook de hele tijd met zijn staart te zwaaien. Betekend dit dat hij last heeft van die mugjes en zijn dit al de eczeemvliegjes? Kan ik dan ook beter zo'n deken kopen?
Bedankt alvast!
Chevano schreef:ik woon bijna in de kop van n-h en nog steeds geen last van de mugjes enzo. Mischien omdat het hier altijd open is en veel waait tot op heden heeft hij noig steeds geen last van de jeuk en schuurt hij nog steeds niet. Gebruik wel al de hele winter omega olie door het voer en heb suiker/eiwit arm voer.
zweetvos schreef:Hebben jullie een oplossing?
zweetvos schreef:Ik heb de deken zaterdag voor t eerst weer opgedaan. Er waren zoveel vliegjes en ze stond te zwaaien met dr hoofd.
's ochtends er weer af en eind van de middag de volgende dagen er weer op.
Maar gister was er zoveel regen dat ik m niet opgedaan heb. Vanmiddag even kijken.
Ze heeft de hele winter zonder deken gestaan.
Ik heb de nieuwe Everline maar deze schuift heel erg naar achter.
Bij de hals heeft ze heel veel ruimte over, vooral onder dr hals hangt een heel ruim stuk stof over. In de lengte is het wel goed.
En voor de rest, vooral haar buik, heeft ze deze maat deken echt nodig.
Maar de deken schuift dus heel erg naar achter waardoor deze bij de borst en het elastiek aan de achterkant van de hals erg strak gaan zitten.
Ook heeft ze bij dr bil een heel stuk deken over omdat deze naar achter zakt. Die hangt haast tot op haar hak.
Hebben jullie een oplossing?
Rangeela schreef:Hoi,
Het wordt eigenlijk tijd dat mijn eczeem deken ga gebruiken, maar ik vind het een beetje eng, de hek van het land is onder andere van prikkeldraad gemaakt, en daar zag ik mijn pony gisteren aan schuren., als ik het deken erop doe kan hij daarin blijven haken toch?
Is er ook een smeer middel die goed helpt? (bij de meeste ijslanders ofzo?) Ik wil liver geen schampoo gebruiken omdat hij buiten staat, als ik hem heb gewassen en het wordt koud, issie zo ziek.
Groetjes
VeerenAshley schreef:Wind schreef:Ik heb het eerst geprobeert met een hoofdkap van Bucas, maar die kreeg Jónas heel makkelijk af. Nu heb ik die van Boett (nieuwe model) en die zit als een huis! Mooi lang, dus komt echt tot de neusgaten en er zit een venstertje van gaas in waar ze doorheen kunnen kijken. Hij is wel erg duur, maar Jónas blijft tenminste heel.
Ik heb ook een Boett, maar die zit dus niet echt goed; misschien heeft mijn pony een moeilijk hoofd. Bovendien gaat dat gaasvenstertje snel kapot door het schuren.
ellepel schreef:Rangeela schreef:Hoi,
Het wordt eigenlijk tijd dat mijn eczeem deken ga gebruiken, maar ik vind het een beetje eng, de hek van het land is onder andere van prikkeldraad gemaakt, en daar zag ik mijn pony gisteren aan schuren., als ik het deken erop doe kan hij daarin blijven haken toch?
Is er ook een smeer middel die goed helpt? (bij de meeste ijslanders ofzo?) Ik wil liver geen schampoo gebruiken omdat hij buiten staat, als ik hem heb gewassen en het wordt koud, issie zo ziek.
Groetjes
paaltjes met stroomdraad kopen en die er voor zetten?
je zult wel wat moeten denk ik
Viper03 schreef:Ik heb even een vraagje: mijn paard heeft sinds een paar dagen dikke bulten op zijn huid en hij zit ook de hele tijd met zijn staart te zwaaien. Betekend dit dat hij last heeft van die mugjes en zijn dit al de eczeemvliegjes? Kan ik dan ook beter zo'n deken kopen?
Bedankt alvast!