Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:felineepino schreef:Hier een update vanuit de stal van mijn pony haha. Hij heeft vanmorgen zijn eerste kwartje gehad, en is totaal zichzelf niet. Heel suf, rustig, valt de hele tijd in slaap en direct aan de dunne(normaal gesproken kan hij echt geen seconde stilstaan).. Hij heeft zijn slobber wel opgegeten gelukkig, ook hooi eet hij. Geen koliek of koorts, maar voelt zich wel duidelijk even niet lekker. De dierenarts al gebeld, we houden hem op een kwart tot dit is veranderd. Vind het toch wel eng allemaal..
goh...bij een kwart al deze reactie?En bij het eerste pilletje?
Misschien ook omdat zijn waardes zo giga waren?
Probeer je niet druk te maken....Dat niet eten komt trouwens niet na een dag maar na een dag of vijf meen ik.
Die van mij was drie weken aan de prascend en ging toen niet meer eten.Wel hooi.Hij at het over de nacht wel op,maar ik werd er wanhopig van.
ohjajoh6 schreef:Er zijn 2 verschillende waardes waarin de acth word gemeten: pgml en pmol. De referentiewaardes van de pgml staan in de OP en ik geloof dat je bij pmol al spreekt van cushing als die boven de 12 komt.
Hoe je ook rekent , jouw waarde is gewoon erg hoog, maar staar je daar niet al te blind op, er zijn hier meerdere paarden met zulke hoge waardes geweest en die hebben het nog jaren fijn gehad.
ohjajoh6 schreef:Jawel maar ik denk dat je het niet helemaal begrijpt nog het is of-of zeg maar , jouw waarde, de pg is dus hetzelfde als in de OP staat. Jij hoeft niets meer om te rekenen eigenlijk.
Dat doet me trouwens denken: wie weet de precieze ref. Waardes in pmol en de omrekenfactor andersom zeg maar? Zet ik die er ook bij in de OP...