[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:57

Volgens mij is het juist de bedoeling om een ZE mooi op gewicht te hebben ipv dikker te laten worden. Is ze zo mager dan? Ik merk nu mijn paardje iets is bijgekomen wel dat de jeuk ook erger is geworden. Misschien toeval, maar goed weet ik niet zeker dus..
Wat ik hier van ervaringen enz heb meegekregen is het juist voor een eczemer niet goed om overgewicht te hebben, dan kunnen ze beter net Iets te smal zijn dan net Iets te dik.

@ Kawi, ik gebruik voor mijn oude model EJ deken ook karabijnhaken omdat de originele haken kapot zijn gegaan. Ook achter bij het bilkoord gebruik ik een karabijnhaak, de originele sluiting was ook kapot gegaan. En ik vind karabijnhaken ook prima werken :) Heb er tot nog toe geen last van ondervonden.

Naar mijn ervaring is de Rambo ook de fijnste deken, zowel qua omdoen bij je paard als de stof en kwaliteit van de dekens. Onder de Rambo zweette mijn fries ook veel minder snel als onder de andere dekens wat hij daarvoor heeft gehad, wat je over t hoofd moet aantrekken met die gladde stof. Verder was ik supertevreden over de EJ deken, danwel het model van vorig jaar.
Het nieuwe model was binnen 2 weken kapot :( En ging mijn paardje veel sneller onder zweten helaas. Qua pasvorm zat deze bij mijn fries dan wel weer wat beter dan het oude model

_KaWi_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:01

Ik gebruik inmiddels de goedkopere variant eczeemdekens met buikflap i.v.m erge eczeem onder zijn buik.
Helaas was de RSIH daar niet geschikt voor anders was ik die zeker blijven gebruiken.
Inderdaad ook veel minder warm in de zomer.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:08

En hij droogt ook veel sneller vind ik.
Maar voor de buik is hij inderdaad niet goed genoeg, sluit heel slecht aan.
De nieuwe deken van epplejeck moet ik zeggen, heeft wel een betere buikflap als het oudere model!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:34

TeSs2411 schreef:
@ HelmerG,
Dankjewel! kan niet wachten tot hij er is :D

Ik had inderdaad al wat gelezen over het nieuwe model van ej en dat die erg naar achteren schuift. Met dit weer zoek ik ook een wat luchtigere eczeemdeken omdat ik niet altijd de mogelijkheid heb om hem om te wisselen met een vliegendeken.

Ik ga de reacties nog even afwachten voordat ik een keuze ga maken.

Is er hier trouwens iemand bekend met de kruidenmuesli mix en de sport / basisbrok van Havens?
Hoe reageren paarden met ZE hier op ? Ik heb nog een hele ton staan met deze 2 gemixt van mijn vorige paard. Helaas de zakken weggegooid dus weet niet precies meer wat erin zit. Voordat ik hem hierop wil laten wennen ( als ik het al wil geven nu) zou ik toch graag weten of iemand ervaring heeft ermee.

Wat er in zit kun je meestal op de website van de fabrikant of op voervergelijk ook wel vinden ;)
http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... sportbrok/

Bij de muesli staat dat het eitwitarm is en geschikt voor allergiegevoelige paarden, maar er zit wel 44,8% suiker en zetmeel in en dat is best wel aan de hoge kant. De brok valt met 31% dan nog wel mee op zich. Zelf geen ervaring met dit voer voor mijn ZE'r. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst trouwens, veel rijplezier gewenst!

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:46

@ Flappie,

Dankjewel! stom, dat ik niet aan die site gedacht heb. ( zal wel aan de warmte liggen hier |o )
Dat is inderdaad best aan de hoge kant. Ik ga het eens bekijken, wie weet kan ik het kwijt aan een stalgenootje.

Ik heb geen idee of het echt zomereczeem is en hoe hij op dingen gaat reageren. Heb al een berichtje naar mijn dierenarts gedaan.. Gelukkig hebben de vorige eigenaren dezelfde dierenarts gehad, dus dat scheelt.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:12

Kom hier even binnenvallen als jullie het niet erg vinden :)

Weet niet of er iemand blij mee kan maken hier.

Maar kreeg vandaag bij het voer een kortingsbon voor cavalor sw-itch 500ml ter waarde van 5,- .
En aangezien ik zelf hier niks aan heb , hoop ik er een ander blij mee te maken.
Mischien dat iemand in dit topic dit spul gebruikt ?

Wel graag alleen reageren als je het ook echt van plan ben te gaan gebruiken , anders doe ik er liever een ander plezier mee :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:30

Ik zit met de volgende vraag;

Ik heb een Rambo Protector gekocht omdat ik de Sweet Itch te warm vond met dit weer. Met recht een prachtige deken (beide :-)) Als deze net op ligt, ligt hij prima.. goede maat, knelt nergens, dik in orde. Maarrrrrr.... zodra mijn paard een klein stukje gelopen heeft is het dik mis. De deken staat strak gespannen over haar boeg heen. Nu denk ik het volgende, voor diegene die het kunnen volgens tenminste
De deken is van een soort gaasstof en bij elke stap die ze doet is de deken in beweging. Hij schuift als het ware net iets naar achteren maar blijft voor het terugglijden (zoals dat meestal het geval is bij dekens) achter de haren hangen, ze werken als een soort van ankertjes. De deken wil wel met de haren meeglijden, maar niet tegen de haren in omdat deze door de gaatjes van de stof heen zitten.
Je ziet ook duidelijk dat de vacht door de gaatjes van de stof heenkomt en tegenwerkt. De stakker krijgt op een gegeven moment haar hoofd niet eens meer naar beneden.

Wie herkent dit? En houdt dit nu in dat de deken te klein is? Of juist te groot of ligt het gewoon aan de open structuur van de vliegendeken?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:01

Ik heb ook zo'n protector, maar geen problemen. Het enige nadeel van de rambo dekens zowel de protector als de rsih vind ik de voorsluiting. Op een of andere manier vind ik dat niet mooi zitten bij mijn paardje. Maar verder prima dekens. Ik heb aan winterdekens ook horseware dekens, maar dan gelukkig de rehte sluitingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:04

Ik vind de rambo juist wel heel warm. Mijn paard stond daar zeiknat hijgend onder nu een over het hoofd trek qhp op en geen last meer.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:10

Die van mij had de afgelopen dagen gewoon onderde rsih gestaan en het zeten iel mij 100% mee.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:47

dravergekkie schreef:
Kom hier even binnenvallen als jullie het niet erg vinden :)

Weet niet of er iemand blij mee kan maken hier.

Maar kreeg vandaag bij het voer een kortingsbon voor cavalor sw-itch 500ml ter waarde van 5,- .
En aangezien ik zelf hier niks aan heb , hoop ik er een ander blij mee te maken.
Mischien dat iemand in dit topic dit spul gebruikt ?

Wel graag alleen reageren als je het ook echt van plan ben te gaan gebruiken , anders doe ik er liever een ander plezier mee :)

Ik had die bon inderdaad ook op mijn voer zitten (Cavalor Sensitive) en zat nog te twijfelen om een fles mee te nemen, maar zag later op een site dat ze al 5 euro goedkoper waren dan in die winkel. :D Bij de Paardendrogist nu bijvoorbeeld ook in de aanbieding voor 28, 47.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:49

HelmerG schreef:
Volgens mij is het juist de bedoeling om een ZE mooi op gewicht te hebben ipv dikker te laten worden. Is ze zo mager dan? Ik merk nu mijn paardje iets is bijgekomen wel dat de jeuk ook erger is geworden. Misschien toeval, maar goed weet ik niet zeker dus..
Wat ik hier van ervaringen enz heb meegekregen is het juist voor een eczemer niet goed om overgewicht te hebben, dan kunnen ze beter net Iets te smal zijn dan net Iets te dik.

Ben ik helemaal met je eens hoor! Te veel vet is met ZE geen goede combi. Echter is het paard nog jong en toch echt net wat te schraal door haar groeispurt. Om te zorgen dat ze wel gewoon lekker kan blijven groeien maar niet écht mager wordt, wil ik haar graag wat bijvoeren. Het is dus zeker niet om haar dik en rond te krijgen, maar wel om haar net even dat beetje extra te geven wat er nu door de groeispurt af is.
Dus mocht jij (of iemand anders!) een idee hebben, dan hoor ik het graag. :) Ze heeft geen hele erge jeuk, geen open wonden etc. dus dat valt gelukkig mee.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:36

Hier nog steeds een blije Sw-itch gebruker ;-)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:45

Ik ga het ook bestellen (of is het makkelijk bij een ruitersportzaak verkrijgbaar?). Ik laat het weten hoe het bevalt!

edit, Countrymill heeft het op voorraad, ik ga het zo halen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:19

Gebruiken de RSIH mensen het vliegenmasker ook? Mijn paard krijgt wat last van traanogen, ontstoken ogen wil ik natuurlijk voorkomen. Het masker heb ik 1x eerder omgedaan, maar vond het zo groot.. wat een alienpaard heb ik dan.. Maar goed, het mist zijn doel niet, vliegen weg houden.
Hoe is jullie ervaring met de Rambo masker? Adviseren jullie deze of juist een andere?
Ik wil hem met rijden ook maar gebruiken ivm de dazen. Die worden door zo'n gordijn wel bij de ogen weg gehouden, maar niet bij zn kaken.. wie weet helpt het..

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:30

Hoi. Hij krijgt dat masker helaas steeds af. Zijn hele hoofd zit onder de beten/wondjes. Ik zoek dus nog een masker wat hij niet afkrijgt.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:32

Ook hier een sw.i waarvan het masker echt veel te groot is. Gelukkig heeft mijn merrie het masker niet nodig

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:39

Die van mij vind de oren irritant, dus ik heb hem vanmorgen maar weer afgedaan en nu de oren (van het masker :D ) er af geknipt. Kijken of dat beter gaat. Qua maat viel hij me niet tegen, maar denk dat die van mij gewoon een breed hoofd heeft.Zal zo even een foto'tje plaatsen

Afbeelding

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:30

En al iemand van zijn paard een zebra gemaakt?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:33

Ik heb ergens in het topic gelezen dat de zebradeken de knutten niet tegenhoudt.
Ik heb net cavalor sw-itch gescoord, ben benieuwd.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:36

Ik heb vandaag mijn protector binnen gekregen...kom ik net tot de ontdekking dat er een donkere draad doorheen zit :(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:23

De zebra deken is niet geschikt voor eczeem paarden?

Zit nog te twijfelen om die of een rsih te bestellen voor mijn pony.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:35

Sammyoo ben benieuwd op het resultaat bij jou.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:37

dat zebra verhaal heeft geen betrekking op knutten maar op dazen :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:45

De zebra deken is inderdaad nog steeds 'gewoon' een vliegendeken.. Dus dat betekent dat de mugjes hier doorheen steken helaas. En is indd vooral voor dazen, niet voor de knutten.
Voor de dazen schijnt het wel enorm goed te helpen heb ik begrepen :) Maar goed, daar hebben wij niet veel aan ;)