Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:19

De vraag om bevestigde gevallen gaat ook om de neuro variant.
Niet die van abortus.

LaurensvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:25

TolineS schreef:
ja Laurens en zo wordt het een verhaal zonder einde..

Wat is dan verstandig? Mooi weer spelen, terwijl er nog een storing boven de Noordzee hangt? Ik ben geen pessimist, geen optimist, maar stel alleen vast dat het nog te vroeg is om te jubelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:31

Precies, er staat op de KNHS site dus de neuro variant. Dus of er nog abortusgevallen zijn, wellicht.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:32

Gaan bij jullie op de vereniging de lessen al weer door?
Vanavond beginnen ze bij ons weer met de ponyclub, morgen is de LR weer aan de beurt, en aankomend weekend concours gaat ook gewoon door.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:33

super fijn dat er geen nieuwe gevallen bij zijn gekomen :) ben helemaal blij omdat ik dat weer naar m'n verzorgpaardje snel kan&m'n nieuwe verzorgpony zaterdag waarschijnlijk mag komen ;) ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:39

LaurensvL schreef:
TolineS schreef:
ja Laurens en zo wordt het een verhaal zonder einde..

Wat is dan verstandig? Mooi weer spelen, terwijl er nog een storing boven de Noordzee hangt? Ik ben geen pessimist, geen optimist, maar stel alleen vast dat het nog te vroeg is om te jubelen.

En jij denkt dat je ooit zekerheid hebt qua Rhino? Ben je vorig jaar wel braaf thuis geweest rond deze tijd? Want toen was er ook gewoon Rhino hoor en ook vast de neuro variant! Maar toen was er geen media hype zoals nu wel het geval was!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:40

dankje Percy

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:09

Geen nieuwe rhinogevallen, KNHS trekt advies in
13/03/2012 15:33
De KNHS trekt vanaf heden het advies in om geen paardenevenementen te organiseren. Door het uitblijven van nieuwe bevestigde uitbraken van de neurologische variant van het virus, acht de KNHS het weer veilig de evenementen doorgang te laten vinden. Vooralsnog gaan aankomend weekend ook de subtopkampioenschappen in Ermelo gewoon door.

“Sinds zaterdag 3 maart zijn er geen nieuwe uitbraken van de neurologische vorm van rhinopneumonie vastgesteld. De KNHS heeft de incubatietijd van twee tot tien dagen in acht genomen en in overleg met de Sectorraad Paarden (SRP) en de Groep Diergeneeskunde Paard besloten om wedstrijdorganisaties en verenigingen te adviseren paardensportevenementen en wedstrijden weer door te laten gaan.”, aldus John Bierling, algemeen directeur van de KNHS.

De geplande indoorkampioenschappen gaan op 16,17,18,24 en 31 maart gewoon door. De KNHS informeert de deelnemers het eerste weekend nog wel over een aangepast protocol. De KNHS onderzoekt nog of de afgelaste kampioenschappen van de afgelopen twee weekenden alsnog kunnen plaatsvinden. John Bierling: “Wij doen er alles aan om de geselecteerde deelnemers voor de pony dressuur kampioenschappen en de paarden dressuur kampioenschappen L2 t/m ZZ licht alsnog een volwaardig kampioenschap te geven, maar het moet organisatorisch wel haalbaar zijn.”

De KNHS adviseert deelnemers aan wedstrijden om hun paarden geen rechtstreeks contact te laten hebben met andere paarden. "Concreet: laadt het paard af om te rijden, geen contact met andere paarden, ook de ruiter niet en na het rijden rechtstreeks terug naar de trailer."

Lees hier alles over de recente uitbraken van rhinopneumonie.

Bron: Horses.nl/KNHS

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:13

Wij ook.. Heb er ook over gesproken met de KNHS net en ze zouden me er over terug bellen. Want voor sommige mensen is op concours gaan met je paard, en het door laten gaan van een kampioenschap belangrijker dan andere paarden en mensen een hoop ellende besparen!

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:13

Vanmiddag stond er nog op de site dat het wachten was op de bloeduitslagen van deze stal, nu staat er dat alles word vrijgegeven, dan mag je er toch van uitgaan dat deze bloeduitslagen goed waren, in ieder geval geen neuro variant.

Word hier een beetje moe van........................denk dat ik stop met het lezen van dit topic..........geeft alleen maar onrust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:16

Ben normaal geen doemdenker hoor.. Maar geven ze niet te snel alles vrij?
Laatste geval was dus 10 dagen geleden.. Hadden ze niet beter iets langer kunnen wachten? Gewoon voor de zekerheid?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:18

Op de stal waar jij het over hebt, zijn vanmiddag de uitslagen binnen gekomen.....geen Rhino.
Je zegt het zelf al, geruchten. De KNHS heeft gewacht met het advies, tot deze uitslagen binnen waren.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-03-12 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:20

Ik stop nu ook met lezen je word er gek van hier.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:21

[***] schreef:
Ben normaal geen doemdenker hoor.. Maar geven ze niet te snel alles vrij?
Laatste geval was dus 10 dagen geleden.. Hadden ze niet beter iets langer kunnen wachten? Gewoon voor de zekerheid?

Hoezo? Als het weekend is is het toch al bijna 2 weken geleden?

En ze zeggen dat je aankomend weekend wel kan starten, maar dat je gewoon niet bij vreemde paarden moet snuffelen of ze aanraken enz.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:23

Klopt idd wat Teddy zegt, dit was en is geen rhino. Uitslag is vanmiddag binnen gekomen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:24

wie weet hoeveel privestallen er nog zijn waar rhino is en de mensen gewoon hun mond houden? kom op , de knhs geeft het niet zomaar vrij..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:25

abcde, laat je niet gek maken door geruchten. En als je zo ongerust bent door die geruchten, bel dan je DA. Weet zeker dat die alle ongerustheid bij je weghalen.Toen wij na het KNHSadvies de wedstrijd aflastten en de stal dicht gooide, ben ik 6x gebeld omdat men geruchten had gehoord dat er Rhino heerstte! Men leest en hoort alleen maar een stukje en verzint de rest er om heen. Dus nogmaals, laat je niet gek maken en bel gewoon je DA.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:26

Misschien een optie om dit topic op slot te gooien??

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:28

ik zal ook even reageren, omdat er maar gewoonweg wordt gedacht dat we niet meer zouden reageren.
dit zal dan waarschijnlijk over dezelfde stal gaan, alle tekenen waren idd rhino, neuro variant.
gelukkig wijzen de testen wat anders uit.
hopelijk komt ditt paard/pony er snel bovenop.

en ik hoop, net als ieder van jullie dat alles weer 'normaal' wordt
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-03-12 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:29

Ik begrijp jullie roep om op slot gooien niet zo goed. Er zijn duidelijk nog bokkers die het van zich af schrijven en ongerust zijn. Als het je irriteert kom je hier toch gewoon niet meer.........of ben ik nu gek?

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:32

Blij met het advies, heb gisteren weer heerlijk met mijn 12 frieze vriendjes gereden. Ondanks het verplichte vrij toch blij weer te kunnen gaan rijden. Rest avn de lessen beginnen volgende week weer gelukkig!

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:33

Femke_Tweety schreef:
Hier nog iemand die in het begin een stal heeft doorgegeven aan de redactie.

Mijn gegevens zijn nog altijd 100% betrouwbaar, het ging om twee merries die hun veulen verworpen hadden door rhino. (Ja, bevestigd en getest)
Abortus variant dus, geen Neuro.

Ik denk dat de stal dit niet heeft willen aangeven, en in ieder geval niet op bokt heeft willen plaatsen.

Overigens is dat nu al bijna 3 weken geleden, en verder geen nieuwe gevallen, dus ook geen problemen daar verder.

Maar omdat er mensen zijn die zeggen dat "al die mensen met bevestigde gevallen nu wel niet meer zullen reageren" toch even een reactie....

Ik sluit me hierbij aan qua reageren......en mijn gegevens

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:48

De knhs geeft niet zomaar wat vrij....of het moet gaan om hun eigen kampioenschappen die geld opbrengen maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk!

Het is aan iedereen persoonlijk om te doen wat hij/zij wil.
Ik wil echter niet op mijn geweten hebben dat er eventueel nog iets ergens uitbreekt, dus ook al mag iedereen weer lekker op pad,ik blijf nog even lekker overal weg met mijn paardjes.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:52

Morgen wedstrijd...... Kga echt heel erg oppassen maar gelukkig is hier in de regio nog helemaal niks geweest en er doen alleen mensen uit de regio mee dus!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:26

Ik verbaas me er wel over dat mensen zo kunnen overdrijven, ga er goed mee om en luister naar KNHS en jij doet niks verkeerd.

Paniekzaaien, je moet het maar kunnen hoor.....:)