[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:39

Ik denk ook dat ik het maar af moet wachten. Maar dat is zo lastig. Je wilt zo graag dat je alles kunt verhelpen.
Nilay heeft een Rambo exceemdeken (sweet itch hoody) op. Hij schuurt voornamelijk halverwege zijn manenkam. Maar daar is de boel bedekt met deken. Blijkbaar blijft dat zo mooi liggen dat ik geen schuurplekken te zien krijg.
Als ik de deken af doe hoor (en voel) ik hem wel knetteren. Hij is dan echt statisch geladen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:43

oppishoppie vind het sprayen van derfen geloof ik wel intrigerend :D
hier werkt het goed, buik en hals mooi met een spraytje, manen van dicht bij en even lekker kroelen.

voor de verkouden mensen onder ons die cuten niet voor het paard gebruiken, het werkt ook perfect op je schale neus.
prikt niet, en verzacht lekker.

kon mevrouw vandaag niet te pakken krijgen, ze was helemaal in zichzelf gekeerd.
vandaag dus niets gedaan aan de jeuk.
morgen ga ik uurtje eerder weg van werk om alle tijd te hebben, fijn zo'n schuw dier met ZE.
zeker maandagochtendmodelletje ;)

van een lieve bokker mocht ik pyjama's overnemen voor een fijne prijs, zodra geld overgemaakt is en ze hier zijn worden ze schuwpaardproof gemaakt door klitteband (3 sluitingen en een dubbele strip) aan de hals zodat deze open kan en klitteband op de borst. (2 sluitingen en een dikke strip)
over het hoofd heen trekken is gekkenwerk, dus moet het maar zo :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:03

Helaas hier toch wat schuurwerk, maar aan dr hoofd. Jammer genoeg kan de deken dat niet voorkomen, tis zit net op een plek waar de hoofdkap niet overheen valt. Dus nu flink in de Derfen gezet en soepjurkie aan gedaan. Dr manen en staart laat ze met rust gelukkig. Morgen even proberen met een reguliere vliegendeken met hals, krijgt ze hopelijk niet zo warm.....

daiskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:56

Mijn haffie heeft zich nergens aan geschuurd, heb alles wat er in zijn wei stond uit gehaald.
momenteel zit ik ook met weinig geld.. hij is niet dik toen ik hem kocht was hij eerder te mager dan ja dik zegmaar.
nu is hij aan het bekomen en zie zijn ribben net niet.
Die gele dingetjes ook iedereen gevraagd bij winkels enzo niemand weet wat het nou was het waren eerst zegmaar soort van stengeltjes die af braken nu lijken het wel uh eitjes maar dat is het niet.. door het getrap met zijn achterbenen heeft hij zijn buik open gehaald, ik haal hem morgen van de wei af en ben ook van plan naar een andere stal te gaan heb er 1 gevonden met weinig mugjes in de omgeving.

ik ben bang als ik hem op stal ga zetten dat hij enorm veel gaat schuren sinds eergister had hij die plekken en sinds vandaag dus al wie grote wonden en heeeel erg veel van die gele dingetjes echt super fel geel oranje achtig heb er een foto geprobeerd van te maken maar hij laat het niet meer toe als ik ook maar in de buurt kom van zijn manen rent hij er al vandoor.. ik ga hem morgen gewoon even afspoelen voor verkoeling.
En even de dierenarts bellen voor een consult

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 01:42

Naar aanleiding van de melding in het topic over de nieuwe vliegendeken van Harry's Horse, heb ik ze gemaild of het iets voor eczemers was. Het antwoord van Harry's Horse:

Citaat:
Hartelijk dank voor uw interesse in onze nieuwe vliegendeken. U zou het eventueel ook als eczeemdeken kunnen gebruiken ja, alleen is de functie van deze deken wel echt als vliegendeken.

@ Opisop_shop: Ik heb Derfen een tijdje gebruikt bij mijn merrie voor mok (viezige korstjes), onder het motto heb het toch staan, maar het deed niet genoeg. Het ging er wel iets beter uitzien, maar het ging maar niet weg. Uiteindelijk is het weggegaan met mokzalf van Primeval.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 05:55

daiskee schreef:
Die gele dingetjes ook iedereen gevraagd bij winkels enzo niemand weet wat het nou was het waren eerst zegmaar soort van stengeltjes die af braken nu lijken het wel uh eitjes maar dat is het niet.. .

wat een wazige omschrijving!!
maar klinkt als luis?
haal er in elk geval een veearts bij,

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 07:49

Heeft er iemand ervaring met de eczeemdeken van equitheme?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 07:52

Ik vond die Equitheme niet zijn geld waard. De buikflap gaat heel snel lubberen en is eigenlijk niet lang genoeg. Bovendien verkleuren ze enorm snel, de stof gaat lubberen en echt stevig is hij nou ook niet :oops: .
Ik zou er toch echt (hoe zeer ook in de portomonee) voor een echte kwaliteits deken gaan en niet voor een goedkope oplossing :oops: .... Goedkoop is duurkoop...

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:50

Ik lees dat sommige bokkers hier derven gebruiken. Wat is dat precies? Is dat voor als paarden wonden hebben of als preventie voor jeuk?

Iemand ervaring met Horzel? Dat zijn druppels die je in de manen en staart drupt (verspreid) voor de jeuk.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:51

Ik heb een equitheme en dit is het 2e seizoen dat hij op gaat. Ben er heel tevreden mee! Moet wel zeggen dat Liza geen sloper is dus dat hij niet kapot gaat. Kleur verkleurd een beetje door de zon, hij wordt lichter. Maar dat vind ik eigenlijk alleen maar fijn. Na een regenbui is hij ook zo weer droog!

Ik heb hem trouwens 2e hands overgenomen dus hij gaat al langer dan 2 seizoenen mee!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:31

minikatje schreef:
oppishoppie vind het sprayen van derfen geloof ik wel intrigerend :D

_O- ja klopt :D
Vorig jaar vond ik het maar een knoeiboel om het te smeren, omdatg het echt heel erg vloeibaar is en er dan niet echt veel sprake is van smeren ;)
Dit jaar gaan we echter de wedstrijden in en daarom wil ik zo weinig mogelijk gebruiken en mis-smeren zeg maar (vorig jaar smeerde ik de hele maanaanzet ermee in. Dit jaar wil ik alleen de gejeukte plekken behandelen) en dus zoek ik de beste methode :D
Hopelijk werkt de shampoo sowieso voldoende om het er helemaal uit te halen trouwens.

Lotteettol kijk anders eens hier: www.vidoma.nl

daiskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:39

ellepel schreef:
daiskee schreef:
Die gele dingetjes ook iedereen gevraagd bij winkels enzo niemand weet wat het nou was het waren eerst zegmaar soort van stengeltjes die af braken nu lijken het wel uh eitjes maar dat is het niet.. .

wat een wazige omschrijving!!
maar klinkt als luis?
haal er in elk geval een veearts bij,

ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.. nou ik ga er zo een foto van maken! en dan zet ik hem hier wel even op hoe krijg je een foto hier op eigelijk...
Heb de DA al gebeld hij komt vanmiddag nog om hem een spuit te geven als hij een gaatje vrij had

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:42

gele dingetjes, zijn het geen horzeleitjes (mwah lijkt me ook wat vroeg ;) )

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:52

daiskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:03

Het lijkt op luizeneitjes maar dit heeft hij niet! het lijkt wel op die eitjes alleen zijn die dingetjes die mijn haffie heeft groter dan een luizen ei.. als ik die foto's heb hoe kan ik ze hier op zetten? ik wilde hem eigenlijk straks even afspuiten maar omdat de dierenarts vandaag misschien nog komt kan ik daar beter even mee wachten kan hij eerst kijken wat het nou is..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:31

Ook Breghje kan nog net mee in het onderzoek van NML Health, ze gaat in de groep voor alleen de uitwendige lotion. Ben benieuwd!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:34

Hier nog steeds een rustige manenkam en staart. Ze had zichzelf al flink toegetakeld over de hele lijn over haar buik, van navel tot uier.

Ik smeer de lotion van het onderzoek en dit spul werkt prima :j Of heeft het te maken met de detox en dat poedertje dat ze krijgt :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:53

Ik vind de lotion nog niet zoveel eigenlijk. Het is echt veel te vloeibaar, alles zit meteen onder. Geur valt me alles mee.
Dat poedertje krijg ik er nog even niet in. Hij had vanmorgen een voerbak vol groene aangekoekte poeder en hij krijgt het pas sinds gisteravond := Ik heb er wat verse brokjes doorheen geroerd en uiteindelijk at hij het grootste deel wel op.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:56

Annetje mag je het poedertjes evt aanlengen met verdunde appelmoes? Of wat slobber of iets anders wat ie lekker vindt of zou dat de werking beinvloeden?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:57

opisop-shop: sprayen doe ik tussen de manen en....geen bruine manen(sun heeft blonde manen)
dus proberen waard!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:59

Breghje, ik ga het nog een dag of twee zo proberen en dan ga ik inderdaad vragen wat allemaal mag. :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:02

Iemand hier ervaring met scheren onder exceemdeken?

Dus dat betekent ook zomervacht eraf.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:32

Heeft iemand trouwens de Derfen creme al geprobeerd?

daiskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:33

Hehe eindelijk! heb contact gehad met de groene os en ze hebben dus al die spullen opgestuurd naar de vorige eigenaar........ dus nou gaan ze het naar mij opsturen dus hij gaat ook in onderzoek bij het nmlhealth!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:36

@Joto ik heb mijn pony geschoren en staat onder zijn eczeemdeken. Ik zie eigenlijk geen verschil ofzo. Wel dat hij van die ellendige wintervachtkriebels af zijn en de buikflap zit nu geen haarkussen meer in van losse haren :Y)
Maar als je bedoelt qua schuurplekken van de deken daar heeft hij geen last van, ook trouwens niet met zomervacht.