Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WinBinChes schreef:We zullen het zien, erfelijksheid is vrij ingewikkels, gezien de lijnen van Esprit aardig vrij zijn van Eczeem en de gebruikte hengst ook is de kans beperkt mogelijk gehouden.
Maar ook met eczeem vrije dieren heb je kans op eczeem dieren. Er komen nu eenmaal steeds meer vliegen en verschillende soorten vliegen. Zolang er goed voor gezorgd word, zie ik het niet echt als een beperking. Maar dat geld voor alle dieren, ook die niks mankeren
flettie schreef:WinBinChes schreef:We zullen het zien, erfelijksheid is vrij ingewikkels, gezien de lijnen van Esprit aardig vrij zijn van Eczeem en de gebruikte hengst ook is de kans beperkt mogelijk gehouden.
Maar ook met eczeem vrije dieren heb je kans op eczeem dieren. Er komen nu eenmaal steeds meer vliegen en verschillende soorten vliegen. Zolang er goed voor gezorgd word, zie ik het niet echt als een beperking. Maar dat geld voor alle dieren, ook die niks mankeren
Het blijft een gok idd.
Hier Dunla met exceem uit 2 exceemvrije ouders. Ondanks Dunla hebben we er vorig jaar toch voor gekozen om weer met dezelfde combinatie te dekken en Dunla d'r volle broertje Eoin vertoont nog niet hetzelfde gedrag als Dunla eigenlijk al veulen al deed: met d'r buikjes over boomstronken heen schuren want dat pastte toen zo mooi. Als ik hun veulengedrag met elkaar vergelijk durf ik wel te zeggen dat Eoin geen excemer is.
WinBinChes schreef:Ja ik zie wel. Als ik zie hoe goed Esprit het nu doet, na 7 jaar in een landje te hebben gestaan zonder dekens of verdere verzorging voor het eczeem.