Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:48

Focussed schreef:
Welke therapie wordt er onderzocht dan? Lijkt mij toch wel erg belangrijk om te weten waar je je paard aan gaat blootstellen.

En eventuele verdere literatuur zou ook fijn zijn. Immers je stelt dat er een patiënt genezen gaat worden. Lijkt me dat je het dan dus al vaker hebt gedaan, of baseer je deze voorspelling op theorie? Zo ja, ben ik erg benieuwd naar deze theorie. (Normaliter: geen hypothese zonder theorie).

ik wou net hetzelfde vragen

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:59

Focussed schreef:
Imago01: Qua weide zou ik ze juist niet zetten op een kale weide of gemaaide weide! Dit met als rede dat kort gras meer gestresst is en daardoor meer fructaan aanmaakt. Het kan dus zijn dat in die korte stompjes meer fructaan zit als in het lange gras! Ik laat mijn paard dus altijd op een weide waar minstens 10 cm gras staat, maar dan wel met een graasmasker of als ze zonder masker staat met strookbegrazing (iedere dag zo'n 5 m2 gras erbij).

Ik wilde deze foto nog even met jullie delen :D Met uitzondering van de berenvacht ziet ze er toch best redelijk uit op dit moment en kijkt ze blij uit de ogen!
[ Afbeelding ]

<3 :j _/-\o_ helemaal leuk!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:31

Focussed@Mooi paard!Lekker wakker kijkt ze!
Ik heb weer een recept voor humane pergolide :D 400 pillen.
Da was er vandaag want fries stond te kwijlen en at niets meer.Sinds vanochtend.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:32

theo2012 schreef:
Het is een onderzoek naar de mogelijkheid van totale genezing van Cushing. Degenen die nu al stellen dat dit niet kan, zijn wel erg snel met hun oordeel, als het tegendeel nog niet vaststaat.
Er is dus nog geen succesratio, want het is een onderzoek. Lukt het niet, dan is dat jammer.
Maar lukt het wel, dan zijn er heel veel paarden, honden en mensen bij gebaat.
Niemand hoeft eraan mee te doen. Maar veroordeel het niet voordat vaststaat of het kan of niet.
Ik heb het een en ander gelezen op Bokt en er zijn mensen die erg snel hun oordeel klaar hebben, terwijl dat niet is gebaseerd op feiten, maar op veroordelen.
Verdere info uitsluitend onder PB. Ik ben geen forummens. Ik laat mensen graag in hun waarde.

Tja, en waar baseer jij dit nu op? Heb jij bijvoorbeeld al een aantal jaren cushing paarden om je heen gehad? En aangezien de oorzaak van cushings niet verholpen kan worden (een tumor aan de hypofyse) is echt genezen al jarenlang uitgesloten door de medici, niet perse door ons - de eigenaren.
En fijn dat je bijgelezen hebt op Bokt. De kennis die daar is opgebouwd, komt niet uit de lucht vallen. En juist in dit topic is het misschien wel handig om informatie te delen - als die werkelijk iets kan bieden.. Via PB is nog al makkelijk dan kunnen wij niet onze "gemeenschappelijke' kennis en ervaring er op los laten.

" En lukt het niet, dan is dat jammer" > hmmm dat klinkt een beetje eng, voor veel eigenaren zijn die zieke oudjes hun jarenlange maatjes geweest. Met zo'n zin zou je mij nu niet echt voor je winnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:44

theo2012 schreef:
Het is een onderzoek naar de mogelijkheid van totale genezing van Cushing. Degenen die nu al stellen dat dit niet kan, zijn wel erg snel met hun oordeel, als het tegendeel nog niet vaststaat.
Er is dus nog geen succesratio, want het is een onderzoek. Lukt het niet, dan is dat jammer.
Maar lukt het wel, dan zijn er heel veel paarden, honden en mensen bij gebaat.
Niemand hoeft eraan mee te doen. Maar veroordeel het niet voordat vaststaat of het kan of niet.
Ik heb het een en ander gelezen op Bokt en er zijn mensen die erg snel hun oordeel klaar hebben, terwijl dat niet is gebaseerd op feiten, maar op veroordelen.
Verdere info uitsluitend onder PB. Ik ben geen forummens. Ik laat mensen graag in hun waarde.

met een plantje zeker wat erg verdunt is ;)

theo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:55

Een vriendin wees mij op de vragen die er NIET VIA EEN PB aan mij werden gesteld over mijn Cushing oproep, dus voor de laatste keer:

het onderzoek wordt NIET door mij uitgevoerd, ik breng slechts de boodschap. Don't shoot the messenger.
Uiteraard zijn er weer negatieve reacties. Gelukkig ook positieve, via pb.

Bij een onderzoek weet je van te voren nooit of het gaat werken, daarom heet het een onderzoek.
In dit geval gaat het om bioresonantie, en niet om verdunde plantjes (beetje simplistische opmerking, Geerke). :)

De theorie: Cushing wordt meestal veroorzaakt door een tumor in de hypofyse. Een tumor is een foutje van het immuunsysteem. Die heeft namelijk als taak om de tumorcellen, die iedereen dagelijks aanmaakt (!), te vernietigen. Dit geeft meteen aan waarom Cushing met vrij grote zekerheid WEL genezen kan worden: je immuunsysteem is namelijk te herstellen. Dit systeem leert dagelijks, door blootstelling aan allerlei pathogenen en kan dus ook leren om de hypofyse te genezen.
Dat dit regulier niet wordt onderkend, en ook niet door enkele forumgangers, is jammer. Maar ik laat de sceptici in hun waarde, als de sceptici mij en andere positief gestelden ook in hun waarde zouden laten.

Als het onderzoek uitwijst dat Cushing wel genezen kan worden is dit een groot voordeel voor iedereen die er mee te maken heeft. Vroeger kon kanker ook niet genezen worden, en kijk eens waar we nu zijn.
Mocht het onderzoek toch niet positief uitpakken, dan zijn we in ieder geval niet slechter af dan nu.

Dus geef de mensen die er voor open staan een kans en fakkel zo'n voorstel niet meteen af, zo gemakkelijk.

Okee, ik heb alweer genoeg van dit forum. Dit topic is voor mij nu gesloten. PB's worden nog wel gelezen. Ik blijf graag een positief mens.

Vriendelijke groeten, ook aan de sceptici.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:07

Jammer dat als er moeilijke vragen komen je niet meer wilt reageren in het topic. Ik ben oprecht geïnteresseerd en sta open voor elke alternatieve, bizare, vage of wat dan ook therapie, mits het (enigzins) evidence based is of er onderbouwing is voor een eventuele hypothese.

En wat is dan de wetenschappelijke onderbouwing dat bioresonantie tumoren kan genezen?

Geen van de verschillende theorieën achter bioresonantie is wetenschappelijk onderbouwd en de effectiviteit van de methode wordt niet bewezen geacht. Medici waarschuwen voor de risico's van het volgen van deze alternatieve behandeling.
En wat specifieker over bioresonantie en kanker (excuus geen wetenschappelijke bron, even geen puf om Pubmed en Scholar te doorkruizen):
http://www.iocob.nl/kanker/kanker-niet- ... antie.html

En een wetenschappelijke (gepubliceerd in Oncology)
http://www.drpaulmainwaring.com/AFAQ/Ca ... ackery.pdf

Het lijkt me geweldig als het blijkt te kunnen, maar tot het bewezen is zou ik zeggen: Wees voorzichtig en hou je pseudowetenschap enigzins voor je.

En het zou een gigantische doorbraak zijn als deze therapie processen zoals nucleotide excision repair, transcription coupled repair, base exision repair, crosslink repair etc. etc. kunnen verbeteren. Ik zou het idee alvast maar aan Boehringer Ingelheim verkopen als het zo goed werkt, die hebben vast interesse... :D :D

Ik hoor graag de resultaten van het onderzoek! Sorry dat ik je aanzag voor de onderzoeker, maar wellicht kun je het doorsturen naar de "onderzoeker" zelf?
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 07-01-13 22:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Odysseus

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:11

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de foto van Naomi!

En ze lijkt inderdaad echt op Nado, precies die blik whaha :D :D

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:24

theo2012 schreef:
Een vriendin wees mij op de vragen die er NIET VIA EEN PB aan mij werden gesteld over mijn Cushing oproep, dus voor de laatste keer:

het onderzoek wordt NIET door mij uitgevoerd, ik breng slechts de boodschap. Don't shoot the messenger.

Bij een onderzoek weet je van te voren nooit of het gaat werken, daarom heet het een onderzoek.
In dit geval gaat het om bioresonantie, en niet om verdunde plantjes (beetje simplistische opmerking, Geerke). :)

De theorie: Cushing wordt meestal veroorzaakt door een tumor in de hypofyse. Een tumor is een foutje van het immuunsysteem. Die heeft namelijk als taak om de tumorcellen, die iedereen dagelijks aanmaakt (!), te vernietigen. Dit geeft meteen aan waarom Cushing met vrij grote zekerheid WEL genezen kan worden: je immuunsysteem is namelijk te herstellen. Dit systeem leert dagelijks, door blootstelling aan allerlei pathogenen en kan dus ook leren om de hypofyse te genezen.
Dat dit regulier niet wordt onderkend, en ook niet door enkele forumgangers, is jammer. Maar ik laat de sceptici in hun waarde, als de sceptici mij en andere positief gestelden ook in hun waarde zouden laten.

Als het onderzoek uitwijst dat Cushing wel genezen kan worden is dit een groot voordeel voor iedereen die er mee te maken heeft. Vroeger kon kanker ook niet genezen worden, en kijk eens waar we nu zijn.
Mocht het onderzoek toch niet positief uitpakken, dan zijn we in ieder geval niet slechter af dan nu.

Dus geef de mensen die er voor open staan een kans en fakkel zo'n voorstel niet meteen af, zo gemakkelijk.

Okee, ik heb alweer genoeg van dit forum. Dit topic is voor mij nu gesloten. PB's worden nog wel gelezen. Ik blijf graag een positief mens.

Mag je tijdens de behandeling verder doen met de behandeling met prascend? Want ik kan mij voorstellen dat veel mensen niet gaan willen meewerken als ze daar mee moeten stoppen uit angst van een herval

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:38

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:41

Ik lees dat er nog steeds wordt gepraat over een tumor in de hypofyse bij cushing, maar het is toch in feite een vergroting van de hypofyse ten gevolge van het disfunctioneren van de hormonen (dopanine)?
Zo is de uitleg in het filmpje in de link (reclame voor prascend, vrees ik, maar op zich goede uitleg)
http://www.prascend.com/AboutPrascend
en dat heb ik ook op meerdere sites gelezen.

Heb trouwens ook de uitslag van Billy binnen. De ACTH lijkt onder controle met medicatie, maar de leverwaarde is hoger dan ooit. Vorige keer was hij voor het eerst goed, en nu dus beroerd. Verklaart ook meteen zijn vaak vreemde gedrag.

Praat verder niet zoveel mee hier. Veel te stellen met de paarden. Twee andere paarden kampen ook al met ernstige problemen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:43

Tumor is een synoniem voor vergroting, dus in een zekere zin dezelfde dingen.

Heel veel sterkte met de paardjes... Wat verschrikkelijk naar om te horen dat de waarden van de lever zo slecht zijn geworden.... Veel sterkte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:43

theo2012 schreef:

en daar heb je gelijk in....een goed immuunsysteem hoort een cel die een eigen bedrijf wil gaan beginnen(kanker) er uit te donderen.
Het is alleen moeilijk te traceren wanneer het immuunsysteem het liet afweten.Dat kan jaren terug zijn.
Dus met alleen het immuunsysteem weer in orde te brengen ben je er niet.Kanker is namelijk zo slim dat hij het lichaam zover krijgt bloed te sturen naar zijn 'eigen bedrijfje'
En kanker is weer zo dom om zijn uiteindelijk leefomgeving dood te maken waardoor hij zelf ook sterft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:45

liljebo schreef:
Ik lees dat er nog steeds wordt gepraat over een tumor in de hypofyse bij cushing, maar het is toch in feite een vergroting van de hypofyse ten gevolge van het disfunctioneren van de hormonen (dopanine)?
Zo is de uitleg in het filmpje in de link (reclame voor prascend, vrees ik, maar op zich goede uitleg)

Heb trouwens ook de uitslag van Billy binnen. De ACTH lijkt onder controle met medicatie, maar de leverwaarde is hoger dan ooit. Vorige keer was hij voor het eerst goed, en nu dus beroerd. Verklaart ook meteen zijn vaak vreemde gedrag.

Praat verder niet zoveel mee hier. Veel te stellen met de paarden. Twee andere paarden kampen ook al met ernstige problemen.

verdorie... :( arme billy,arme jij!

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:46

Een goede therapeut mag nooit zeggen dat je moet stoppen met medicijnen. In ieder geval niet zonder je dierenarts te raadplegen. Dus daar zou ik me niet druk over maken. Je hebt altijd je gezonde verstand nog. :)

En Geerke: alternatieve therapieën kunnen niet met de reguliere methoden bewezen worden omdat ze uitgaan van het unieke van ieder mens en dier. Er zijn dus simpelweg geen testgroepen samen te stellen.

En Wikipedia is ook geen wetenschappelijke site. Daar kan iedereen zijn bagger opzetten zonder bewijs.

Nee, geen familie, wel bekenden. En een medestander. Fijn.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:49

marietje1000 schreef:
Een goede therapeut mag nooit zeggen dat je moet stoppen met medicijnen. In ieder geval niet zonder je dierenarts te raadplegen. Dus daar zou ik me niet druk over maken. Je hebt altijd je gezonde verstand nog. :)

En Geerke: alternatieve therapieën kunnen niet met de reguliere methoden bewezen worden omdat ze uitgaan van het unieke van ieder mens en dier. Er zijn dus simpelweg geen testgroepen samen te stellen.

En Wikipedia is ook geen wetenschappelijke site. Daar kan iedereen zijn bagger opzetten zonder bewijs.

Nee, geen familie, wel bekenden. En een medestander. Fijn.

Ja hoor er zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken gedaan (handig voorbeeld is geïndividualiseerde homeopathie) naar deze unieke individuele aanpak. En ook daar... helaasch... Weer geen werking (meer dan een placebo).

Overigens is Wikipedia behoorlijk netjes qua bronvermeldingen, daar kunnen een hoop alternatieve therapeuten nog wat van leren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:57

ik ben in iedergeval blij met het 'giftige' pergolide.Daardoor heb ik mijn paard zien opknappen.
Is trouwens ook een lichaamseigen stof....dopamine.Alleen in China gemaakt :+

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:58

Focussed schreef:
Tumor is een synoniem voor vergroting, dus in een zekere zin dezelfde dingen.

Heel veel sterkte met de paardjes... Wat verschrikkelijk naar om te horen dat de waarden van de lever zo slecht zijn geworden.... Veel sterkte!

Ik denk bij een tumor meteen aan een celwoekering in de vorm van een gezwel (dus geen vergroting maar een bult, zeg maar) Dat het synoniem voor een vergroting op zich was, wist ik eigenlijk niet.
Weer een stukje verwarring opgelost.

Voor het overige.... volgende week is weer overleg met de kliniek. Maar ik moet bekennen dat het er niet rooskleurig uit ziet. -O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:01

liljebo@Wat vreemd dat de vorige keer de leverwaarden beter waren?
Had de da daar een verklaring voor?
Ik hoop toch niet dat je nare beslissingen moet gaan nemen |(

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:09

Geerke, dat schijnt bij ernstige leverschade meer voor te komen. Biopsie heeft uitgewezen dat er in zijn geval sprake is van een chronische ontsteking en veranderingen in het leverweefsel (bindweefselvorming). Juist een verlaging kan worden gevolgd door een fikse verhoging en dat is idd geen goed teken. Waarschijnlijk heeft hij geen pijn, maar het kan zijn gedrag ernstig beinvloeden en hij kan zomaar opeens zijn eigen lijf vergiftigen. Maar ik weet eigenlijk pas meer definitief na overleg volgende week.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:42

liljebo schreef:

Wat naar om te horen, heb je het ene onder controle, is het ander weer mis. Heel veel sterkte de komende tijd met jouw zorgen om de paarden :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:45

liljebo schreef:
Geerke, dat schijnt bij ernstige leverschade meer voor te komen. Biopsie heeft uitgewezen dat er in zijn geval sprake is van een chronische ontsteking en veranderingen in het leverweefsel (bindweefselvorming). Juist een verlaging kan worden gevolgd door een fikse verhoging en dat is idd geen goed teken. Waarschijnlijk heeft hij geen pijn, maar het kan zijn gedrag ernstig beinvloeden en hij kan zomaar opeens zijn eigen lijf vergiftigen. Maar ik weet eigenlijk pas meer definitief na overleg volgende week.

He bah, wat naar dat Billy zo'n verslechtering vertoond. Heel veel sterkte, ben benieuwd wat je volgende week gaat horen. Je krijgt het aardig voor je kiezen zeg, heel veel sterkte!

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:15

liljebo schreef:

Hoi

Mijn hond (ik weet geen paard) heeft ook lever problemen en ik geef hem mariadistel als supplement,

ff voor jou gezocht ook de versie voor paarden gevonden

http://www.petssupermart.com/pure-enkel ... 2_s3_a2792

Het is geen wondermiddel maar het ondersteunt en beschermt een slechtwerkende lever

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:26

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:32

Dookia, bedankt voor de link. Zal er eens navraag over doen. Staat overigens wel bij dat de levercellen herstellen, maar bij ernstige schade (zoals billy; deel van zijn lever is blijvend veranderd in bindweefsel) kunnen levercellen niet meer herstellen. Maar wellicht helpt het voor zover mogelijk. Ik ga mij erin verdiepen (en overleggen)
De vraag die bij mij opkomt is natuurlijk ook het verband leverschade/cushing. Als dat al bestaat. Hoewel cushing natuurlijk een verhoogde gevoeligheid voor infecties geeft. Aan de andere kant kan ook elders in dat lijfje ernstige problemen zitten, die alles ontregelen. Geen idee. Arm ventje.

En ja... het zit niet echt mee. Afgelopen jaren 3 paarden laten inslapen (kanker in combi met artrose; aangeboren afwijking gewrichten die bij volwassen worden fataal werden; zware lichamelijke en psychische trauma's door voorgaande eigenaars)
Nu heb ik twee merries op pijnstillers staan vanwege een oude schade aan een been bij de een met daardoor botwoekeringen aan de knie die blijkbaar voor veel pijn zorgen (ook al bij vorige eigenaar opgelopen) en eentje met longprobleem/zware artrose aan vier benen (ook al voor aankoop aanwezig) die blijkbaar ook veel pijn heeft, gezien ze beiden heel anders uitzien, nu ze op pijnstillers staan.
En dan heb ik billy dus nog....
Je wordt er niet vrolijk van (en straatarm)