[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marijedublin

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:15

Ik kom even binnen vallen. Hebben jullie deken nog op of al af? Met zo'n regen dag..

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:55

marijedublin schreef:
Ik kom even binnen vallen. Hebben jullie deken nog op of al af? Met zo'n regen dag..

Die van mij staat vandaag zonder. Het regent al bijna de hele dag dus zal ze ook wel minder gestoken worden denk ik dan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:41

Ik heb bij appie gister de deken er af gehaald.
Vandaag geen teken van jeuk en wat miezerregen,dus af gelaten.
denk dat de deken er morgen weer op gaat want dan zou het weer droog blijven

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:24

Ik Had hem ook afgelaten vandaag. Best veel wind en regen.
Toch heb ik het idee dat de amigo bug buster de wintervacht tegenhoudt. Ze is nog bijna net zo glad als zomer. ..terwijl ze voorgaande jaren al best fluffy was deze periode..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:30

Appie is nu zo, ook nog vrij glad hoor
Afbeelding

Vergeet niet dat het lang warm is geweest en we veel zon uren hebben gehad.
Denk dat dat ook mee speelt :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:46

Mijn shet staat al als ijsbeer, klaar voor de winter. Voorgaande jaren ook nog wel warmte gehad in september en toen maakte ze ook vacht aan. Ben het niet gewend van dr zeg maar. Ik hoop maar dat ze meer gaat aanmaken. Zolang het nog warm is met de zon er bij durf ik hem niet af te doen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:49

Blijft afwachten, ik doe de deken er morgen ook weer op hoor, de vliegjes zijn er nog wel :j

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:04

Ja ik had vandaag en morgen af en dan gaat die weer om ;) heb nu wel de regen deken om,
Hij had totaal ook niet gejeukt :)

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:50

Dank voor al jullie antwoorden. Ik houd hem nog even op, maar denk met aankomende koude nachten dat ik hem af doe.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:06

MoniekV schreef:
Ik wil graag weer olie bij gaan geven ivm het verharen maar ik twijfel tussen de Paardendrogist Omega Gold olie en de Paardendrogist Lijnzaad olie. Welke kan ik het beste geven?

Persoonlijk zou ik voor de lijnzaadolie gaan want die bevat naast de Omega 3 en 6 ook Omega 9.
In de verhouding van ongeveer 3:1:1
De Omega Gold bevat soja olie en die mijd ik echt bij de paarden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:30

Alex jeukt zijn staart heel erg, zelfs met deken, net of kunnen de vliegjes onder de deken komen...

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 00:17

MoniekV schreef:
Ik wil graag weer olie bij gaan geven ivm het verharen maar ik twijfel tussen de Paardendrogist Omega Gold olie en de Paardendrogist Lijnzaad olie. Welke kan ik het beste geven?

Ik geef ook de paardendrogist lijnzaad olie, ook getwijfeld tussen de Omega Gold en de lijnzaad en toch voor de lijnzaad gegaan. Zeker als je het voor de vacht voor het verharen e.d. wil dan zou ook ik zeker voor de lijnzaadolie gaan.
De lijnzaadolie is nu toevallig in de aanbieding voor 25,20 een jerrycan van 5 liter, ik heb er vorige week helaas nog gewoon 31,50 voor betaald.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:03

Vanaf wanneer kan de deken ongeveer af?
Heb ergens gelezen dat het pas kan als de temperatuur overdag onder de 10 graden is, maar dit duurt volgens mij nog wel een tijdje...
Is mijn eerste jaar met een eczeempaardje dus is nog eventjes aftasten alles :(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:01

Kayleigh327 schreef:
Vanaf wanneer kan de deken ongeveer af?
Heb ergens gelezen dat het pas kan als de temperatuur overdag onder de 10 graden is, maar dit duurt volgens mij nog wel een tijdje...
Is mijn eerste jaar met een eczeempaardje dus is nog eventjes aftasten alles :(

Ik houdt altijd 2 zaken voor:
* 1x minimaal nachtvorst
* overdag onder de 10 graden

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:02

Dat is inderdaad het veiligste kayleigh. Ik was gisteren op stal rond 18u. En het stikte hier nog echt van de knutten. Zelfs mijn niet-exczemers stonden te schudden en stampen. Hier blijft de deken dus nog een tijdje op

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:33

Oke! Bedankt voor de reacties :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:57

Snacht's is het best fris. Ik hoop dat het snel overdag ook koud wordt haha.

Herkennen jullie ook dat het paard maar aan 1 kant vd hals schuurt, iig veel heftiger?

Mijn fjord schuurt de rechter kanten de hals echt enorm en links minimaal. .

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:00

Patt schreef:
MoniekV schreef:

Ik geef ook de paardendrogist lijnzaad olie, ook getwijfeld tussen de Omega Gold en de lijnzaad en toch voor de lijnzaad gegaan. Zeker als je het voor de vacht voor het verharen e.d. wil dan zou ook ik zeker voor de lijnzaadolie gaan.
De lijnzaadolie is nu toevallig in de aanbieding voor 25,20 een jerrycan van 5 liter, ik heb er vorige week helaas nog gewoon 31,50 voor betaald.

Ik heb vandaag de lijnzaadolie binnen gekregen, heb maar gelijk 5 liter besteld met 2 paarden :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:56

Ik heb die van mij sinds gisteravond met een regendeken op staan en zonder eczeemdeken. Zijn plekken op zijn hoofd gaan nu heel mooi dicht. Hij staat nu ook op een andere pensionstallig waar hij niet bij bomen staat en s'nachts op stal. Dus al minder kans dat hij gestoken wordt. Ik houd hem in iedergeval in de gaten. Dan kan ik het deken er altijd nog weer op doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:04

Ik houd aan dat t 's nachts vorst aan de grond is geweest, zonnige dagen onder de 12 graden, regenachtige dagen onder de 15 graden. Alex had vandaag ook weer flink jeuk aan zijn staart helaas.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:26

Oke hier was het net echt drama. Ik ging net rijden, rond een uur of 7/half 8 maar het was echt niet leuk.
Begon al met poetsen echt mega veel kleine vliegjes waar ze helemaal gestoord van werd, alleen maar tegen me aan beuken en schuren. Het rijden was ook niet veel soeps. Alleen maar de bak door gezwalkt en geslenterd.
Volgende keer weer eerder rijden, en die deken blijft inderdaad voorlopig op!

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:21

Mijn flip staat sinds vandaag met een regendekentje en daarbij een (losgeknipte) exceemhals. Vind ik een top combi voor deze temperaturen.

Afgelopen seizoen heeft hij ontzettend veel last gehad van jeuk op zijn hoofd, ik vroeg me af hoe lotgenoten dit aanpakken?
Aan een 'echt exceemmasker' ga ik niet meer beginnen; die is een keer verdraaid met rollen waardoor die over zijn ogen ging zitten, niets meer kon zien, en in de sloot is beland. Flip heeft daarom altijd een vliegenmasker op, behandel zijn hoofd +-1x per week met derfen creme en bij heftige jeuk was ik zijn hoofd met normale shampoo, wat een heel gevecht is omdat ie water bij zijn hoofd verschikkelijk is. Nu aan het einde van het seizoen is ie 3/4 voorpluk kwijt en allerlei wondjes. Hebben jullie nog tips?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:23

Ik heb afgelopen zomer tektonik voor het hoofd gebruikt, leek vrij goed te helpen! Pony had normaal een grote schuurplek op zn voorhoofd en veel wondjes, nu wel wat kale plekjes maar geen wondjes meer.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:41

WowAmigo schreef:
Ik heb afgelopen zomer tektonik voor het hoofd gebruikt, leek vrij goed te helpen! Pony had normaal een grote schuurplek op zn voorhoofd en veel wondjes, nu wel wat kale plekjes maar geen wondjes meer.

Dat doe ik nu dus ook, streepje over het hoofd is voldoende.

Werkt beter dan zo'n stom masker... Ze komen er hoe dan ook altijd bij

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:15

Oh, dat spul ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, maar als ik het google vind ik dat t giftig is voor paarden en daardoor niet geschikt?

Ik wil Alex in de zomer het liefste zonder kap hebben, maar ik denk dat ie vanaf volgend jaar er niet meer onderuit kan.