Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
HelmerG schreef:Daar bedoelde ik dus mee te zeggen dat ik niet snap dat mensen Toch de eczeemdeken afhalen.
Ik heb bij mijn paard de deken gewoon Altijd om, Vooral tijdens de schemer omdat het dan juist erger is en dan zeker met warmer weer.
Ging erover dat veel de deken afhalen bij de paarden met dit weer waarop iemand reageerde dat ze dat niet doet, en daar sloot ik me bij aan.
Dat als ik moet kiezen tussen jeuk! of wat zweten onder de deken, ik dan toch veel liever kies voor t zweten en mijn paard daarna afwas als dat ik het risico loop dat hij jeuk krijgt.
Zwerte schreef:Welke deken zouden jullie adviseren voor een groot, zeer breed (rondgeribt) paard met hoge schoft?
Het hoeft geen eczeemdeken te zijn want het gaat met name over de dazen waar meneer nu continu voor aan de loop gaat. Eigenlijk dus gewoon een goede vliegendeken maar er bestaan zo vreselijk veel soorten! Liefst niet te warm want hij heeft het al snel warm.
jessie84 schreef:ja het mag op open wonden de paardendrogist heeft het wel
agradi heeft TKC 97 schijnt ook goed tezijn maar daar heb ik geen ervaring mee
Sammyoo schreef:Dinopino schreef:Nu lees ik in het oud topic van bokt dat Cavalor vroeger Switch verkocht maar dat dat uit de handel is genomen omdat er permethrin inzat. Heb deze vraag aan de paardendrogist gesteld en ben dus benieuwd op hun antwoordt.
Weet eigenlijk ook niet wat erger is gif op mijn paard of zomerexceem.
Ik ben benieuwd wat de paardendrogist zegt. Kan je de vraag niet beter aan Cavalor stellen.
Ik heb ooit van de dierenarts voor mijn Haflingertje die alleen jeuk rond haar navel krijgt een middeltje voor honden gekregen. Daar zat ook permethrin in. Dat hielp wel heel erg goed!
http://www.rambodeken.nl/index.php?item ... 60&lang=NL
Schijnt ook permethrin te zijn wat in deze deken zit.
M'n TKC is bijna op, was van plan om Sw-itch te proberen, maar ik wacht nu eerst maar even af.