Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:46

Net even wat gelezen over die Ewalia. Spreekt wel aan! ..maagzweren ten gevolge van stress, nervositeit en prestatiedrang'...alsof het op ons lijf geschreven is Nog meer ervaringen hier?

monsera
Berichten: 3099
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:30

splenius schreef:
Ze eet nu alleen nog maar slobber en grasbrokken, hooi eet ze nog erg weinig maar ze heeft nu pas 4 dagen de spuiten.
Wil ook nog kijken naar ander voer maar het meeste eet ze niet. Ook geen bietenpulp


Misschien kun je proberen eerst 1 handje bietenpulp door de slobber te mengen. Als dat goed gaat 2 handjes. Gewoon bietenpulp vinden ze hier ook niet lekker.

splenius

Berichten: 1116
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:14

monsera schreef:
splenius schreef:
Ze eet nu alleen nog maar slobber en grasbrokken, hooi eet ze nog erg weinig maar ze heeft nu pas 4 dagen de spuiten.
Wil ook nog kijken naar ander voer maar het meeste eet ze niet. Ook geen bietenpulp


Misschien kun je proberen eerst 1 handje bietenpulp door de slobber te mengen. Als dat goed gaat 2 handjes. Gewoon bietenpulp vinden ze hier ook niet lekker.


Ja dat heb ik al geprobeerd maar dan laat ze gewoon haar slobber staan.
maar dat was voor dat ze de spuiten kreeg dus kan het wel weer een keer proberen.

monsera
Berichten: 3099
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:50

Oh dat is jammer splenius.
Moeilijk dan om iets te vinden.

cupido1996
Berichten: 447
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:09

kyrkelover schreef:
Ik zag hier meer mensen met goede ervaringen met de maagsap van Ewalia.
Hier ook weer meerdere paarden die echt positief verandert zijn sinds ze een kuur gehad hebben!
Het is uiteraard geen wondermiddel en zal heus niet voor ieder paard helpen. Mochten er mensen zijn die het uit willen proberen ik heb een 10% kortingscode die altijd gebruikt kan worden. (Nee ik verdien hier niets aan oid)


Welke maagsap gebruik jij voor de maagzweren? De I of de II, of doe je een combinatie van deze twee?

Ik vind het een interessant product. Ga me er even in verdiepen. Heb al enige tijd het idee dat 1 van mijn pony's last heeft van zijn maag.

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:18

Charmaine & nikysa90, bedankt voor jullie ervaring! Ik ga het bestellen.

kyrkeloverJarig
Blogger

Berichten: 9355
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:39

cupido1996 schreef:
kyrkelover schreef:
Ik zag hier meer mensen met goede ervaringen met de maagsap van Ewalia.
Hier ook weer meerdere paarden die echt positief verandert zijn sinds ze een kuur gehad hebben!
Het is uiteraard geen wondermiddel en zal heus niet voor ieder paard helpen. Mochten er mensen zijn die het uit willen proberen ik heb een 10% kortingscode die altijd gebruikt kan worden. (Nee ik verdien hier niets aan oid)


Welke maagsap gebruik jij voor de maagzweren? De I of de II, of doe je een combinatie van deze twee?

Ik vind het een interessant product. Ga me er even in verdiepen. Heb al enige tijd het idee dat 1 van mijn pony's last heeft van zijn maag.

Ik gebruik I bij de paarden en pony's die niet op wedstrijd hoeven/midden in het wedstrijdseizoen zitten.
De versie II is dopingvrij en kan dus ook rondom wedstrijden gegeven worden.

Zidore

Berichten: 5805
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:10

Die ewalia heb ik ook wel eens naar zitten kijken.. nog meer die daar goede ervaringen mee hebben?

Cats_Horses
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-05-18
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:17

Na jaren mee te lezen op Bokt kom ik nu eindelijk onder mijn meelees steen vandaan.

Ik weet niet of mijn bericht goed is gegaan.
Ik dacht te reageren op een specifiek bericht maar ik kan dat niet meer terug vinden...

Ik las dat iemand ulcergold had gekocht voor 180 euro
Mag ik vragen bij welke Da je dit gekocht hebt? Ik betaal nu nl 245 euro voor 7 spuiten Ulcergold. De pepticure kan ik kopen voor 185€ op internet maar word niet verzonden zover ik weet.

Weet iemand waar ik deze middelen goedkoper kan bestellen? Van mijn eigen Da heb ik een recept hiervoor.

splenius

Berichten: 1116
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:08

Cats_Horses schreef:
Na jaren mee te lezen op Bokt kom ik nu eindelijk onder mijn meelees steen vandaan.

Ik weet niet of mijn bericht goed is gegaan.
Ik dacht te reageren op een specifiek bericht maar ik kan dat niet meer terug vinden...

Ik las dat iemand ulcergold had gekocht voor 180 euro
Mag ik vragen bij welke Da je dit gekocht hebt? Ik betaal nu nl 245 euro voor 7 spuiten Ulcergold. De pepticure kan ik kopen voor 185€ op internet maar word niet verzonden zover ik weet.

Weet iemand waar ik deze middelen goedkoper kan bestellen? Van mijn eigen Da heb ik een recept hiervoor.


Bij mijn dierenarts kost de Ulcergold 205 euro
En bij mijn andere dierenarts kost de Pepticure 180 euro

Ik heb nu 4 dozen met 7 spuiten voor 155 euro per stuk kreeg korting bij de dierenarts

Cats_Horses
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-05-18
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:44

splenius schreef:
Cats_Horses schreef:
Na jaren mee te lezen op Bokt kom ik nu eindelijk onder mijn meelees steen vandaan.

Ik weet niet of mijn bericht goed is gegaan.
Ik dacht te reageren op een specifiek bericht maar ik kan dat niet meer terug vinden...

Ik las dat iemand ulcergold had gekocht voor 180 euro
Mag ik vragen bij welke Da je dit gekocht hebt? Ik betaal nu nl 245 euro voor 7 spuiten Ulcergold. De pepticure kan ik kopen voor 185€ op internet maar word niet verzonden zover ik weet.

Weet iemand waar ik deze middelen goedkoper kan bestellen? Van mijn eigen Da heb ik een recept hiervoor.


Bij mijn dierenarts kost de Ulcergold 205 euro
En bij mijn andere dierenarts kost de Pepticure 180 euro

Ik heb nu 4 dozen met 7 spuiten voor 155 euro per stuk kreeg korting bij de dierenarts

Jee! Dat scheelt enorm.
Zou ik mogen weten welke Da dit is?

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:27

Iemand ervaring met dat er na 2 weken volledige dosering gastrogard, onder het zadel nog geen verschil is? Terwijl hij in omgang wel een heel stuk is opgeknapt. Vandaag voor het eerst opgestapt op advies van de kliniek, maar er was helaas geen verschil. Ik moet nu ook weer beginnen met afbouwen van de gastrogard vanaf vandaag, maar ik vraag mij af of dat wel verstandig is.

Uiteraard neem ik zo spoedig mogelijk weer contact met de kliniek op!! Ik vind het alleen erg fijn om jullie ervaringen te lezen.

Ik heb inmiddels Ekygard besteld en ga na de kerst ook gastroplus halen.

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:14

Ik ben woensdag bij Eric Laarakker geweest, voor het eerst. Mijn lieve paard, die al zeker een jaar met allerlei blessures kampt, waarvan de laatste nieuw erbij gekomen de maagzweer en een ontsteken kniegewricht zijn,vertoont alle tekenen van chronische ziekte van Lyme. Bovendien heeft ze flinke schimmels in de blindedarm. D'r immuunsysteem ligt aardig plat en d'r emmertje is overvol. Lever van de rel...Ze heeft het slecht. Dit verklaart een hoop dingen, waaronder ook de heftige reactie op de enting 5 weken geleden. Het is water naar de zee dragen met een aantal dingen. We gaan nu eerst behandelen voor Lyme en blindedarm en daarna kijken wat er over blijft. Heb een waslijst aan flesjes meegekregen en Phytonics Micro Comp. Eind januari terugkomen. Voer nog niet bekeken, we kunnen niet alles tegelijk aanpakken, dan weet je ook niet wat werkt. Ik heb mn voer natuurlijk helemaal afgestemd op maagzweren, maar eerst maar eens kijken wat de Lyme en blindedarm voor rol spelen in het geheel.

Marsie2
Berichten: 152
Geregistreerd: 07-02-15

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:42

Och jeetje, klinkt inderdaad alsof je paardje het aardig moeilijk heeft, hoop dat de behandelinh aanslaat! sterkte nikysa90

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:20

Marsie2 schreef:
Och jeetje, klinkt inderdaad alsof je paardje het aardig moeilijk heeft, hoop dat de behandelinh aanslaat! sterkte nikysa90


Dankjewel! Ik lig er ook aardig wakker van.

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:21

Heel veel sterkte Nikysa! Hopelijk krijg je haar door deze informatie wel weer op de rit!

Iriscope

Berichten: 8611
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:14

Ik heb zojuist het behandelplan voor mijn Warmbloed ontvangen.
We denken dat hij een darmzweer heeft en hij moet aan de volgende medicijnen/supplementen;

Psyllium husks. 150g once a day for 7 days
Sucralfate 7g twice a day for 30 days
Doxycycline 6g once a day for 30 days
Omeprazole one syring once a day for as long as you can afford.

Iemand ervaring met een darmzweer en dit behandel plan? Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten en of ik iets moet afbouwen. Mijn DA is super, maar er zijn ongetwijfeld veel meer ervaringen in Nederland dan hier.

Hij zei overigens dat 6 weken Omeprazole ideaal is. Gelukkig is paard verzekerd, dus kosten zijn geen probleem.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:35

Mijn paard heeft IBD, ontstekingen en zweren in zijn darmen. Daar krijgt hij Prednisolon voor.

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:14

wodant schreef:
Iemand ervaring met dat er na 2 weken volledige dosering gastrogard, onder het zadel nog geen verschil is? Terwijl hij in omgang wel een heel stuk is opgeknapt. Vandaag voor het eerst opgestapt op advies van de kliniek, maar er was helaas geen verschil. Ik moet nu ook weer beginnen met afbouwen van de gastrogard vanaf vandaag, maar ik vraag mij af of dat wel verstandig is.

Uiteraard neem ik zo spoedig mogelijk weer contact met de kliniek op!! Ik vind het alleen erg fijn om jullie ervaringen te lezen.

Ik heb inmiddels Ekygard besteld en ga na de kerst ook gastroplus halen.


Ik vroeg mij af of iemand ook ervaring heeft met Pavo Ease & Excel? Of heeft dat niet dezelfde werking als Gastro+? In gastro+ zit best nog wat zetmeel en suiker zag ik.

Is bietenpulp en lijnzaadolie verstandig om bij te voeren? Hij krijgt voor de rest Vitalbix daily complete.
Laatst bijgewerkt door wodant op 27-12-20 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:18

Iriscope schreef:
Ik heb zojuist het behandelplan voor mijn Warmbloed ontvangen.
We denken dat hij een darmzweer heeft en hij moet aan de volgende medicijnen/supplementen;

Psyllium husks. 150g once a day for 7 days
Sucralfate 7g twice a day for 30 days
Doxycycline 6g once a day for 30 days
Omeprazole one syring once a day for as long as you can afford.

Iemand ervaring met een darmzweer en dit behandel plan? Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten en of ik iets moet afbouwen. Mijn DA is super, maar er zijn ongetwijfeld veel meer ervaringen in Nederland dan hier.

Hij zei overigens dat 6 weken Omeprazole ideaal is. Gelukkig is paard verzekerd, dus kosten zijn geen probleem.




Je paard is wel gewoon ontwormd?

Iriscope

Berichten: 8611
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:25

Ja, ontwormingen zijn in orde, ook al is de kans op wormen hier vrij klein.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:04

wodant schreef:
wodant schreef:
Iemand ervaring met dat er na 2 weken volledige dosering gastrogard, onder het zadel nog geen verschil is? Terwijl hij in omgang wel een heel stuk is opgeknapt. Vandaag voor het eerst opgestapt op advies van de kliniek, maar er was helaas geen verschil. Ik moet nu ook weer beginnen met afbouwen van de gastrogard vanaf vandaag, maar ik vraag mij af of dat wel verstandig is.

Uiteraard neem ik zo spoedig mogelijk weer contact met de kliniek op!! Ik vind het alleen erg fijn om jullie ervaringen te lezen.

Ik heb inmiddels Ekygard besteld en ga na de kerst ook gastroplus halen.


Ik vroeg mij af of iemand ook ervaring heeft met Pavo Ease & Excel? Of heeft dat niet dezelfde werking als Gastro+? In gastro+ zit best nog wat zetmeel en suiker zag ik.

Die van mij doet veel beter op de ease and excell dan op de gastro. Hij krijgt het wel in combinatie met optiform. Hij heeft veel minder klachten

Is bietenpulp en lijnzaadolie verstandig om bij te voeren? Hij krijgt voor de rest Vitalbix daily complete.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:09

valine schreef:
Mijn paard heeft IBD, ontstekingen en zweren in zijn darmen. Daar krijgt hij Prednisolon voor.


Same here, gecombineerd met zware terugkerende maagzweren. Lang traject maar we zijn aan het afbouwen en so far so good maar lange termijn blijft het spannend. Of het wegblijft.

Cats_Horses
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-05-18
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:10

Cats_Horses schreef:
Na jaren mee te lezen op Bokt kom ik nu eindelijk onder mijn meelees steen vandaan.

Ik weet niet of mijn bericht goed is gegaan.
Ik dacht te reageren op een specifiek bericht maar ik kan dat niet meer terug vinden...

Ik las dat iemand ulcergold had gekocht voor 180 euro
Mag ik vragen bij welke Da je dit gekocht hebt? Ik betaal nu nl 245 euro voor 7 spuiten Ulcergold. De pepticure kan ik kopen voor 185€ op internet maar word niet verzonden zover ik weet.

Weet iemand waar ik deze middelen goedkoper kan bestellen? Van mijn eigen Da heb ik een recept hiervoor.



Ik heb even rondgebeld en de prijzen verschillen enorm. Bij mijn andere Da scheelt het 35€ per doos Ulcergold en met een Da in het zuiden minimaal 55€. Het loont dus om even rond te bellen en een recept door te laten mailen naar een goedkopere Da.

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:20

Mag ik hier even spuien?

Mijn paard is al 4 maanden lang zo goed als klachtenvrij. Van de week nog een lekker ritje gemaakt, niks aan de hand. Vandaag trof ik hem ook vrolijk en gezellig aan dus wilde weer een ritje maken. Hij staat op rust terwijl ik z'n pad opgooi en zadel erop leg. Pak de singel onder z'n buik door en zodra die tegen de buik aankwam vloog hij zowat door het plafond ;(
Zit meteen weer helemaal in de stress. Er is niks veranderd in rantsoen, supplementatie of omstandigheden. Hij heeft weinig stress en is vrolijk en blij, ook vandaag! Ik zie hem momenteel ook niet overmatig gapen zoals hij in het voorjaar wel deed..

-O-

Komende dagen maar even kijken hoe zich dit ontwikkeld..
Zijn er meer paarden die maagklachten soms eventjes hebben? Dus een dag zo'n reactie en vervolgens niet meer?
Misschien heeft hij te veel zand binnen gekregen wat irriteert? Merkte ook dat er veel minder hooi gegeten was dit weekend met de vele regen..

Ik baal zo en hoop zo dat ik hem morgen weer gewoon normaal aantref.