Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mischa4ever schreef:Wat is een goede creme voor op het hoofd?
Mijn paard heeft op dit moment geen haar meer op z'n hoofd, en een paar kleine open plekjes..
Flosje446 schreef:Mischa4ever schreef:Wat is een goede creme voor op het hoofd?
Mijn paard heeft op dit moment geen haar meer op z'n hoofd, en een paar kleine open plekjes..
Volgens mij gebruiken mensen hier Helosan of levertraanzalf veel.
Senna heeft geen problemen op haar hoofd, dus hoef ook niets te gebruiken (klopt nu wel even heel hard af).
ellepel schreef:rapperijder:
ik denk toch wel dat als paarden flinke last hebben van de zomereczeem en behoorlijk open liggen een cortisone spuit voor de eerste periode wel verlichting kan geven.
stalgenoot van me heeft het ook gedaan, tegelijk paard iets schraler op de wei gezet en dat hielp wel tegen de eerste erge jeuk
schangah:
hoe lang heb je diemerrie al? 11,5 jaar
wat is er veranderd in voeding, omgeving? Ze staat sinds september 2007 daar.
vreemd dat dat nu pas komt op zetten? Volgens de dierenarts komt hij dit toch vaker tegen omdat de knutplaag steeds erger wordt
weet je zeker dat het eczeem is en geen schimmel,mijt of voedingsfout? Ja het is echt eczeem Behalve de ontzettend dikke bloeduitstorting/blaar die ze van de S&K eczeemdeken heeft opgelopen. Sinds gisteren ligt er een Horseware Rambo eczeemdeken op.
Ronne schreef:Ja en ik zweer nog steeds bij de aloe vera balsam van de action. Echt toverspul!! En dat voor 1.49!
Kwam er ook achter dat ze in haar liezen en voor haar uier echt enorme korsten heeft, dus die gister ook maar in gesmeerd en was nu al een heel stuk beter!