Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandora2 schreef:@Imago wat betreft je vraag over het voer... Ik heb ze hier sinds begin 2012 allemaal op hooi, strookbegrazing gras ( lang en stengelig ), het supplement formula4feet van Equilife en biergist staan. De merrie met cushing krijgt ook nog Cush X van Hilton Herbs bij. Deze merrie is altijd schrikachtig geweest...na een week of 4 van de cush x bij te geven, is dit wel enorm geminderd, zonder haar looplust tijdens het werk te verliezen.
Dus hier geen krachtvoer meer en geen wortelen...en ik moet zeggen het gaat tot nu heel erg goed voor alle 3 !
Focussed schreef:Imago01: Qua weide zou ik ze juist niet zetten op een kale weide of gemaaide weide! Dit met als rede dat kort gras meer gestresst is en daardoor meer fructaan aanmaakt. Het kan dus zijn dat in die korte stompjes meer fructaan zit als in het lange gras! Ik laat mijn paard dus altijd op een weide waar minstens 10 cm gras staat, maar dan wel met een graasmasker of als ze zonder masker staat met strookbegrazing (iedere dag zo'n 5 m2 gras erbij).
Ik wilde deze foto nog even met jullie delenMet uitzondering van de berenvacht ziet ze er toch best redelijk uit op dit moment en kijkt ze blij uit de ogen!
[ Afbeelding ]
Imago01 schreef:Wat mij verder opvalt, zijn de verhalen van mensen die verder persoonlijk niets met Cushing te maken hebben (gehad). Stuk voor stuk beginnen ze over het feit dat "Imago toch niet zo n krullende vacht heeft"? Dat is dan toch blijkbaar wel het meest typerende plaatje dat mensen van Cushing hebben, áls ze er al ooit over gehoord hebben. Op zich wel logisch natuurlijk maar vervolgens laten ze je niet de uitleg afmaken...![]()
Zelfs ik vind het lastig uit te leggen want de meeste mensen haken al af als je over hypofyse begint of beginnen een totaal ander gesprek als ze over 'hormonaal' horen. Jammer dat de meesten je dan niet laten uitpraten.
Lopen jullie daar ook tegenaan? Herkenbaar?
Imago01 schreef:Die Hilton Herbs, kan ik hier in Nl. niet zo snel vinden? Waar haal jij het in Belgie vandaan?
Zie wel diverse supplementen op de Paardendrogist staan maar van andere merken inderdaad, speciaal voor Cushing paarden.
theo2012 schreef:Een vriendin van mij is alternatief therapeut en werkt in de omgeving van Barneveld. Zij is op zoek naar een paard/pony met Cushing om deze bij wijze van proef te GENEZEN.
Graag een PB indien men interesse heeft. Ik ben weinig online.