Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) of er verschil is tussen die van de paardendrogist en die van groene os - behalve de prijs? FCSA schreef:[Interessant dit! magnesiumtekort van mijn paard past goed in dit beeld.. Ik was gister met hem wandelen en toen wilde hij bij een nieuw aangelegd park (alles was nog zand) per se het zand van de grond likken. Duidelijk dus dat hij het e.e.a. tekort komt.

maaike1994 schreef:Ja ik had al filmpjes bekeken, en het leek er inderdaad niet zo heel erg op, maar ik zou echt niet weten wat het anders kan zijn, daarom wou ik het hier eens tonen. Hoe bedoel je overspronggedrag?

..
..
. En Wolin is voor meer dan 50% verbeterd, wat ze hebben kunnen meten bij haar
. Ik had dit al wel gemerkt, aangezien ze het met eten gewoon vrijwel niet meer doet. De grootste penen kon ze in happen en er kwam geen reactie.. Eric drukte op de plaats waar de trigeminus loopt en ze reageerde nu helemaal niet meer zo heftig als de vorige keer. Het komt bij Wolin echt door herpesvirussen. Een soort is bijna helemaal weg, maar het Rhinovirus had ze nog wel sterk. Dit hebben bijna alle paarden en blijft een moeilijk punt, aangezien het in voor en najaar extra sterk de kop op steekt.
. Voor Wo komt het daardoor wel op z´n plek. Toen ze de ´deken´ opkreeg, geen idee wat ze eigenlijk precies doen met die deken
, stond ze lekker te slapen en op rust. Eric heeft haar nog een keer behandelt/ingespoten met Traumeel op de plek van de Trigeminus, en wat andere componenten en een beetje eigen bloed. Over 5 tot 7 weken weer terug
.. Ze waren allebei erg blij met de verbetering! Nu eerst weer bitloos (sidepull) oppakken, over een week of wat en dan langzaam aan weer met bit.. Ik moest Wo ook met een oefening de hals laten strekken naar beneden. Ze staat sindskort weer even op het land en kan dus ook lekker de hals naar beneden strekken
.
We deden nog geen oefeningen, aangezien Wolin eerst in balans moet zijn, we hebben het over het inrijden gehad en ik weet niet heel goed hoe dat bij Wolin gegaan is, maar ik heb wel vermoedens, wetende wie haar ingereden heeft... en achteraf hoorde ik ook dat ze een schoft -of schouderkneuzing heeft gehad door een verkeerd zadel. Daar waar het ortho-sympatische stelsel loopt, wat een belangrijk gebied is waar zenuwen lopen die seintjes terugsturen naar de hersenen (Maaike, correct me if I´m wrong..).
. Je wilt je paard zo graag helpen, maar het frustreerd als je hier zelf niet de handvatten voor hebt of soms stil blijft staan, Terwijl je beide graag wil.. Dat benoemde Maaike ook. We wachten allebei op elkaar, soort van..
Ben benieuwd naar de volgende keer!

maaike1994 schreef:ik wou hierover net een topic openen, maar zag toen dat er al 1 was.
Daarom zal ik mijn vraag hier maar even stellen. Mijn merrie schudt ook enorm veel met haar hoofd, tot vorige week had ik eigenlijk nog niet nagedacht of dat normaal was of niet ( ze doet het al van het begin dat ik haar heb ). Tot iemand me aansprak dat ze wel eens het headshaking syndrom zou kunnen hebben.
dus bij deze heb ik haar vorige week maar even gefilmd terwijl ze het deed en zou hierover graag jullie mening horen
http://www.youtube.com/watch?v=keLPU3AiaQU
merrieveulen schreef:@...@ singasong, luchtzuigen is o.a. een stereotiep gedrag dat voortkomt uit (emotionele) stress, zo blijkt uit onderzoek. maagklachten, gapen, luchtzuigen hebben diverse verbanden met elkaar, waarvan stress er één is.
je schrijft, 'een paard dat vaak gaapt en luchtzuigt is meestal een paard met maagklachten', en dat klopt helemaal. de óórzaak echter van die maagklachten... en wat was er eerder, de kip of het ei?
)