Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
FCSA schreef:[Interessant dit! magnesiumtekort van mijn paard past goed in dit beeld.. Ik was gister met hem wandelen en toen wilde hij bij een nieuw aangelegd park (alles was nog zand) per se het zand van de grond likken. Duidelijk dus dat hij het e.e.a. tekort komt.
maaike1994 schreef:Ja ik had al filmpjes bekeken, en het leek er inderdaad niet zo heel erg op, maar ik zou echt niet weten wat het anders kan zijn, daarom wou ik het hier eens tonen. Hoe bedoel je overspronggedrag?
maaike1994 schreef:ik wou hierover net een topic openen, maar zag toen dat er al 1 was.
Daarom zal ik mijn vraag hier maar even stellen. Mijn merrie schudt ook enorm veel met haar hoofd, tot vorige week had ik eigenlijk nog niet nagedacht of dat normaal was of niet ( ze doet het al van het begin dat ik haar heb ). Tot iemand me aansprak dat ze wel eens het headshaking syndrom zou kunnen hebben.
dus bij deze heb ik haar vorige week maar even gefilmd terwijl ze het deed en zou hierover graag jullie mening horen
http://www.youtube.com/watch?v=keLPU3AiaQU
merrieveulen schreef:@...@ singasong, luchtzuigen is o.a. een stereotiep gedrag dat voortkomt uit (emotionele) stress, zo blijkt uit onderzoek. maagklachten, gapen, luchtzuigen hebben diverse verbanden met elkaar, waarvan stress er één is.
je schrijft, 'een paard dat vaak gaapt en luchtzuigt is meestal een paard met maagklachten', en dat klopt helemaal. de óórzaak echter van die maagklachten... en wat was er eerder, de kip of het ei?