Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WowAmigo schreef:Aaaaarghhhh hier pony nummer drie die van "bewezen niet eczemer" in mijn blijkbaar met knutten vergeven terrein zomereczeem oploopt... Ik heb de pony sinds april, is sinds drie weken gaan schuren, kale plekken... Ik dacht schurft, schimmel, weetikwat, gisteren bevestiging gehad dat het eczeem is.
Iemand een tip voor de goedkoopste site voor een RSIH?
ohjajoh6 schreef:Paard wat hier staat kan wel wat extra vetjes gebruiken, dus wil olie gaan toevoegen aan het rantsoen en ben nog vrij onbekend met ZE dus wil het zeker niet nu in deze maand nog verergeren.
Waarom wordt lijnzaadolie dan aangeraden? Is andere olie zoals maiskiem olie ook mogelijk?
henny_w schreef:ohjajoh6 schreef:Paard wat hier staat kan wel wat extra vetjes gebruiken, dus wil olie gaan toevoegen aan het rantsoen en ben nog vrij onbekend met ZE dus wil het zeker niet nu in deze maand nog verergeren.
Waarom wordt lijnzaadolie dan aangeraden? Is andere olie zoals maiskiem olie ook mogelijk?
Het is belangrijk om een olie te voeren die hoger in de Omega's 3 zit dan in Omega's 6.
Teveel Omega's 6 bevorderen ontstekingen.
Lijnzaadolie heeft als 1 van de weinige oliën een juiste verhouding van Omega 3 en 6
Verhouding Omega 3 en 6 = 3,5 : 1
Bij tarwekiemolie is dat 1 : 9,5
Bij bijv. zonnebloemolie is de verhouding nog schever 1: 130
En soja olie 1: 6,5
Ik heb het van een schema van :
Omega 3 Supplements - the Old and the New
By Juliet M. Getty, Ph.D.
Maar krijg het hele artikel niet gekopieerd.