owja de wormspuiten en evt A.B. bij de dieren
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
snowdon schreef:de gemiddelde bijsluiter komt hier ook niet voorbij... alleen paracetamol bij mezelf
ohjajoh6 schreef:Sorry ik ben geloof ik iets heel belangrijks vergeten: bijwerkingen Kunnen optreden.
Vooralsnog lijkt mij de kwaal=ppid veel en veel erger dan die paar bijwerkingen!
En dan probeer ik eea uit te leggen, schiet iedereen weer gelijk in de stress, niet doen hoor dames!![]()
Lees eens een gemiddelde bijsluiter, alsof je daar niet veel banger van word vaak...
snowdon schreef:de gemiddelde bijsluiter komt hier ook niet voorbij... alleen paracetamol bij mezelf
joyfordogs schreef:sinds een kleine week weet ik inmiddels ook dat mijn 14 jarige ruin, cushing heeft, hij had geen extreme symptomen, maarre ik vond hem " anders", het plaatje klopte niet.
zijn waardes zijn momenteel 198.
eergisteren begonnen met de pracsent, en wellicht een bijbaantje zoeken
ik zag ergens een vraag voorbijkomen over pergolide, dat is precies hetzelfde als pracsent. echter dit is voor mensen en niet geregistreerd voor paarden.
een dierenarts mag deze niet voorschrijven helaas.
felineepino schreef:snowdon schreef:ik schrik best heftig van de beschreven bijwerkingen.... nu zonder medicijnen merk je nl bijna niets en wat je merkt hebben we steeds beter onder controle... lastig allemaal nog te overzien hoe het werkt en waar je verstandig aan doet
Ik word er ook eng van maar weet dat ik niet echt een keus heb.. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een paard met zo'n hoge waarde zich 100% goed voelt.. Maar ik snap je, als je de bijwerkingen leest voelt het net alsof je gif door het voer gaat gooien haha, althans, zo voel ik het aangezien hij nu geen ''problemen'' heeft.
Mootje1980 schreef:Mag ik wat vragen stellen? Ik had mijn merrie al op 2x pd een halve kg merriebrok van subli en 200 gram pavo care4life. Nu twijfel ik om volledig over te gaan op Care4life zodat de kruiden hun werk nog meer gaan doen of zo laten (omdat ik begrijp dat de eiwit uit de merriebrok ook wenselijk is).
En voeren jullie allemaal de toevoegingen uit de openingspost (monnikspeper, magnesium enz)
Ik ben nog een leek, heb de uitslag pas gister binnen (581, is dat erg hoog in vergelijking met jullie paarden?)
Jannepauli schreef:Geen van beide... 18+ heeft ongeveer 21% suiker/zetmeel en Nature's Best boven de 24%
PPID en IR paarden moeten bij voorkeur niet meer dan 10% suiker/zetmeel
Beter is Cavalor Fiber Force of Marstall Vito