Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnoukWelsh schreef:@nikysa ik heb nog nooit pus gezien op die plek dus dat zou ik zelf niet verwachten. Waarschijnlijk is de wand zo geïrriteerd dat het bol staat.
Vind je controle scopie er veel rustiger uitzien als je voor scopie.
Wat zei je dierenarts over die bulten?
Femke_Tweety schreef:Heel eerlijk?
Géén krachtvoer/muesli's/slobbers nú als het paard het op dit moment zo zwaar heeft.
Onbeperkt droog hooi (géén ingepakt spul) liefst niet te harde stengels nu.
Maar dat het droog hooi is is meestal belangrijker dan dat het zacht is.
Als hij een stuk beter pijnvrij is, kun je wat gaan uitproberen met krachtvoer.
De mijne heb ik uiteindelijk nooit meer echt teruggezet op krachtvoer, dat bleef nl drama.
Maar voor de meeste paarden lijkt het uiteindelijk wel mogelijk.
splenius schreef:ze staat nu bij deze nieuwe stal vrolijk naar buiten te kijken.
Maar nog niet zo als hoe ze was.
Staat rustig op deze stal bij haar andere stal was ze rondje aan het lopen in haar box.
Ze eet nu alleen slobber en grasbrokken andere dingen wilt ze niet.
Sinds zondag eet ze weer een beetje hooi.
Maar ze staat nog wel met een opgetrokken buik. Duidelijk dat ze zich nog niet goed voelt. Maar zie gelukkig wel wat verschil in haar nu ze is verhuisd.
wodant schreef:Paar weken terug had ik mij hier ook gemeld. Bijna twee weken terug hebben wij een maagscopie laten uitvoeren, waaruit bleek dat hij helaas toch last van een maagzweer heeft. Hij staat nu bijna twee weken op volledige dosering, daarna moeten we nog twee weken halve dosering en nogmaals naar de kliniek voor nog een maagscopie om te kijken of de zweren weg zijn. Hij krijgt op dit moment onbeperkt ruwvoer en alleen nog vitaminebrok van vitalbix naast de omeprazol.
Ik vroeg mij af of het verstandig is om nu ook al Ekygard bij de geven en/of Gastro+ van Havens. Wat zouden jullie doen?