opisop, denk dat een kuur voor een week wel erg zwaar gaat vallen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
koetjeboe schreef:Annetje schreef:Volgens mij is dat geen eczeemdeken maar een hele luxe vliegendeken.
Volgens de meneer van harry's horse was hij ook geschikt als eczeem deken.
Maar heb de deken zelf ook nog niet gezien.
Wil even de mazen in de stof goed kunnen bekijken en ook hoe dik de stof is.
opisop_shop schreef:maar je had de deken neem ik aan opgelegd omdat ze jeuk had? Dan is het toch aannemelijk dat ze morgen jeuk krijgt omdat ze nu zonder deken staat? Kan ze nergens in de schaduw staan?
En wintervacht, daar had ik nog niet aan gedachtmaar Wisse heeft ook niet zoveel vacht en staat bloot.
Als het goed is krijg ik morgen mijn Derfen-bestelling (250ml lotion, 150ml creme en de 250ml shampoo).
Esther28 schreef:Ik las trouwens dat ook hormonen een oorzaak kunnen zijn van jeukerigheid? Nu is Veer is een echt pismerrie, dus t zou zo maar kunnen. Ze staat sinds enige tijd op homeopatische druppels om dr hengstigheid onder controle te houden, dus wellicht houd dat ook verband dat (nog) niet jeukerig is.....
ellepel schreef:ikenindi schreef:de staart en manen zijn hier nog mooi heel, maar onder de buik bij de `navel` zit een grote dikke plek. ik gok op vocht dat er in zit. Iemand een geniaal idee wat ik daar aan kan doen?
zinkzalf is ook heel goed!
schijnt dat dat plekje een uitingsplek is als paarden wat last hebben van teveel afvalstoffen.
soms kan dan zo'n drainage kuurtje best wel helpen.
had je de deken er al op eigenlijk?
ellepel schreef:Esther28 schreef:Ik las trouwens dat ook hormonen een oorzaak kunnen zijn van jeukerigheid? Nu is Veer is een echt pismerrie, dus t zou zo maar kunnen. Ze staat sinds enige tijd op homeopatische druppels om dr hengstigheid onder controle te houden, dus wellicht houd dat ook verband dat (nog) niet jeukerig is.....
ik zou een merrie waarvan ik denk dat jeuk te maken heeft met hormonen,ook gaan behandelen met kruiden of iets dergelijks wat de hengstigheid helpt![]()
wat gebruik jij nu?
ik ben heel benieuwd of de jeuk helemaal wegblijft als de hormonen goed zijn bij jouw dier.
hoe staat het met de rest van de merries hier,gebruiken jullie ook iets om de hormonen in balans te houden?