Schangah schreef:Ik moet mij helaas ook melden als eigenaar van twee eczeempaarden.
Het grootste probleem is mijn merrie van 16! die dit jaar voor het eerst ernstige zomereczeem heeft. Ik heb haar onder een eczeemdeken staan (staat dag en nacht buiten) maar het bovenste stuk van de manenkam blijft er onderuit komen nu nog een hals deken erbij om met oortjes en een masker op. (het ziet er niet uit).
Ik smeer van alles maar ze heeft nu flinke wonden op haar manenkam, manen top en voor op haar hoofd.
Ik overweeg toch nu de rambo deken aan te gaan schaffen omdat ze van de eczeemdeken voor op haar borst flinke drukkingen heeft.
Kan iemand mij bijpraten over de laatste ontwikkelingen rondom zomereczeem en wat ik wel en niet moet doen, heeft een spuit tegen de jeuk zin?
De 'spuit tegen de jeuk' zijn cortisone. Dit zal tijdelijk verlichting geven maar heeft veel nevenwerkingen (om risico op hoefbevangenheid en peesletsels). Het risisco niet waard dus.
Een rambo deken de hele dag laten opliggen tijdens het hele muggenseizoen zal al veel verlichting geven. Mijn paard heeft de deken alleen af als ze gepoetst en gereden wordt, anders dag en nacht. Dit van april tot oktober. De deken is comfortabel, en door de lichte kleur heeft ze het er koeler onder dan zonder (ze is zelf zwart).