Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 21:29

ellepel schreef:
Ik weet niet of het wat uit maakt,maar ik geef Lexa micro kruiden en die heeft Zink totaal 7.500 mg (waarvan 2.000 mg organisch)
Dat is ook hoog toch?

Als je de rekensom via de waardes van voervergelijk maakt komt de hoeveelheid zink bij Agrobs senior en Lexa gelijk uit, uitgaande bij agrobs van 15gr per 100 kg en gerekend met 500 kg paard.

henshem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 18:15

Twee weken geleden heb ik 10kg Agrobs senior mineral gekocht en mijn paarden en pony’s eten het niet graag. Ik moet het restant nog afwegen omdat ik het in een voerton heb gedaan (sticker van de betreffende zak aanwezig met houdbaarheidsdatum). Indien interesse mag het worden opgehaald in Ter Aar (ZH) voor de helft van de gewone prijs.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 19:24

Wil je het ook verzenden? Dan heb ik wel interesse. Hier eten ze het goed.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 20:37

Als het goed is, wordt het as dinsdag door een bokker opgehaald.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 11:25

Heeft iemand de nieuwe vital 18plus van pavo al onder de loep genomen?
Of het wat is.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:02

Maddy_Paola schreef:
Heeft iemand de nieuwe vital 18plus van pavo al onder de loep genomen?
Of het wat is.

Is daar iets nieuws aan? Ik dacht ook dat dat gewoon een muesli was en geen echt vitaminebrok? Vitalbix heeft wel een nieuwe balancer voor senioren, bedoel je die niet? https://vitalbix.com/webshop/complete-v ... or-muesli/

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:08

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:09

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:12

Tegelijk :') :D

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:22

De vitaminebrok inderdaad.
Van de 18 plus muesli hebben ze nu ook de original en de sensitive inderdaad, maar het gaat om de nieuwe vital. Toen ze de senior lijn uitbrachten was de vital ervan nog in ontwikkeling O:)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 18:22

Oh die kende ik niet!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:11

Ben ik ook benieuwd naar.
Ik zit tegen de Belgische grens en haal het meeste voer etc tegenwoordig bij horta, ze moesten nog nadenken of ze de pavo 18+ vital ook in hun assortiment op gingen nemen.
Ik hoop het van harte, want scheelt toch zo'n €4,- per zak ongeveer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:15

Ik heb de vital altijd in grote zakken, maar dat lijkt bij de 18 plus niet te bestaan

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:03

Iemand toevallig al de voermeesters vitality+ geprobeerd? Ik heb hem nu besteld en hij komt volgende week binnen bij de welkoop

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:29

Ja, wilde die ook noemen. Heb hem niet gestudeerd maar zag dat voermeester een heel nieuwe lijn heb uitgebracht.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:30

Ik vind het voedingsadvies wel wat lastig,want je moet dus de daily balance samen met ander voer van geven.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:46

Ja
Ik vind die lijn zelf niet zo interessant…
Van de nieuwe pavo vital vind ik t jammer dat ook daar geen aminozuren in zitten.

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:37

ellepel schreef:
Ik vind het voedingsadvies wel wat lastig,want je moet dus de daily balance samen met ander voer van geven.

Op de site staat tot 50 gram per 100kg LG

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:29

Nou helemaal overheen gelezen,bedankt!

Vinnie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 07:47

Ik heb het gister binnen gehad, ziet eruit als fijn spul. Je ziet echt de bloemetjes en stukjes zitten. M’n paard eet het ook graag.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 10:54

Phonix schreef:
Ja, wilde die ook noemen. Heb hem niet gestudeerd maar zag dat voermeester een heel nieuwe lijn heb uitgebracht.

Wat ik van die nieuwe lijn dan wel weer interessant vind is dat er geen luzerne inzit. Helaas wel soja. En ook daar reageerd een van mijn paarden niet goed op.Verder zie ik niet zoveel verschil met het voer dat ze al hadden. Maar voor mensen die geen luzerne willen voeren kan dit wel interessant zijn.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 10:58

Muze schreef:
Ja
Ik vind die lijn zelf niet zo interessant…
Van de nieuwe pavo vital vind ik t jammer dat ook daar geen aminozuren in zitten.

De nieuwe pavo vital senior, bevat esparcette en timothee en in beide zitten aminozuren. Maar ben bang dat dat te weinig is, omdat je er maar weinig van geeft. Maar als je merkt dat je paard daar tekorten in heeft zou je dat altijd nog aan kunnen vullen. Ik persoonlijk zou eerder voor deze balancer kiezen dan de vital die ze al hadden, omdat daar luzerne in zit.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 14:10

Ik voer de Pavo Vital 18plus nu ruim 2 weken en ben tot nu toe erg positief!

Mijn tinker is een moeilijke eter. Ze haalt al snel haar neus op voor dingen, letterlijk :') Maar ze viel echt meteen aan op dit voer en ze eet het nog steeds met smaak dus daar ben ik al erg blij om.

Hiervoor kreeg ze Equilin balancer, dat ging er in principe ook goed in maar ik had het idee dat ze niet voldoende op nam dus ik was al meer gaan voeren dan de aanbevolen dosering. Toen het vorige maand even nergens leverbaar was ben ik gaan zoeken of er misschien toch iets anders was. Ze mag geen luzerne, graan, soya en liever ook geen lijnzaad dus er blijft dan bar weinig over. Ik mix bijvoorbeeld ook zelf haar kruidenmuesli met de balancer, esparcette of grasbrok en losse kruiden die ze wekelijks zelf uit zoekt. Zo weet ik zeker dat er geen dingen in zitten die ze niet wil eten en blijft het makkelijker om haar op gewicht te houden :+ .

Naast de Equilin kreeg ze ook nog een koper en biotine supplement. Koper zit niet voldoende in ons hooi dus moest ik extra van bijvoeren. De nieuwe Pavo zit veeel hoger in vitamine mineralen dus geef ik nu weer gewoon de aanbevolen hoeveelheid van, en ik hoef geen biotine en koper bij de voeren, al moet ik vooral die laatste wel even in de gate blijven houden.

Twee weken is natuurlijk nog niet voldoende om echt een conclusie te trekken maar ik merk wel dat mijn pony sinds een week veel kwieker is, ze zit eindelijk echt lekker in haar vel. Ze eet het goed en het scheelt best flink in mijn portemonnee dus ik hoop dat deze tevredenheid blijft :j .

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 17:00

Heb jij het bij Pavo besteld of ligt het bij jou al in de winkel?
Fijn te lezen dat je zo positief bent, ik ga het ook voeren als ik eraan kan komen, ben benieuwd wat ik ga merken.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 17:31

Ik heb het bij Pavo besteld, in december al, was een foutje op de site dat het als beschikbaar stond voor ze konden leveren := . Dus het werd meteen verzonden toen het kon. Bij het aanmelden voor de nieuwsbrief krijg je een code voor 5 euro korting dus daarmee waren de verzendkosten een soort van gratis :+ .
Maar ik zag dat het bij Hypostore ook al als op voorraad staat, die zijn ook altijd wel snel met leveren.