Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:Ik vraag me ook af hoe dit juridisch zit. Want je krijgt te maken met eenzijdig veranderende regels die niet door de wet opgelegd worden. De KNHS stelt immers zelf dat je rustig op buitenrit kunt gaan of met je paard in de trailer op pad. Er is immers geen verbod om met je paard over straat te gaan.
Ik heb er gelukkig niet mee te maken, en ik sta op een erg leuk plekje.
PercyLeen schreef:Ik zeg toch ook niet dat je gaat? Ik geef alleen aan dat jouw pensionhouder in zijn recht staat en dat het aan zijn klanten is of die hiermee akkoord gaat. Je staat op zijn erf en heb je te houden aan zijn regels. Lijkt me nogal logisch..
Zooist schreef:Pardon? Ik zeg STEL....... Ik vraag me af hoe dat zit. Ik ga heus wel verder kijken mocht ik het niet naar mijn zin meer hebben op mijn stal. Vooralsnog is dat absoluut niet het geval.
Maar ik heb al meerderen gehoord die deze vraag ook hadden. Ik was benieuwd of er hier mensen waren die daar wat vanaf wisten.
Ireen_ op basis van wat dan? Als de stal betaald is? En er geen "verbod" op vervoeren meer is? Hoe zou daar juridisch over gedacht worden?
germie schreef:PercyLeen schreef:Ik zeg toch ook niet dat je gaat? Ik geef alleen aan dat jouw pensionhouder in zijn recht staat en dat het aan zijn klanten is of die hiermee akkoord gaat. Je staat op zijn erf en heb je te houden aan zijn regels. Lijkt me nogal logisch..
Nou, ik heb hele rare dingen gezien hoor. Bijvoorbeeld in het contract staat: de faciliteiten staan niet exclusief tot je beschikking. En dan zijn er opeens lessen gepland en zou je die avonden niet mogen rijden? Eh, sorry, zij de faciliteiten exclusief, dan ik ook op een mij passend moment. (en ja, daar heb je dan dus recht op, als er in het contract niets staat over lessen). Ik zou 2 avonden niet kunnen rijden omdat er een waardeloze instructeur lessen ging verzorgen, 2 hele avonden lang, elke week. Ik ging gewoon rijden, zonder te hinderen hoor. En toen kwam er commentaar. Sorry, volgens het contract mag dit. En anders is het 2 dagen per week minder betalen aan stalhuur, of ik heb net zo goed het recht om voor mijn paarden op een ander moment dan de bak te hebben voor 'mijn lessen'. Of van het ene op het andere moment word je paard niet meer buitengezet. Dit moet ook van te voren gemeld worden met een redelijke termijn om op te zeggen.
Teddy321 schreef:Weet je, op de stal waar ze nu de testuitslagen zitten af te wachten, gaat het om een pony die al weken in de wei staat!! En dat is dus het vreemde, buiten staan zou minder besmettelijk zijn dan opgehokt in stilstaande lucht!~!
Teddy321 schreef:Weet je, op de stal waar ze nu de testuitslagen zitten af te wachten, gaat het om een pony die al weken in de wei staat!! En dat is dus het vreemde, buiten staan zou minder besmettelijk zijn dan opgehokt in stilstaande lucht!~!
CharlotteMae schreef:Teddy321 schreef:Weet je, op de stal waar ze nu de testuitslagen zitten af te wachten, gaat het om een pony die al weken in de wei staat!! En dat is dus het vreemde, buiten staan zou minder besmettelijk zijn dan opgehokt in stilstaande lucht!~!
Maar dan is de kans dat het echt rhino betreft toch best klein?
Dan kan het eerder iets anders zijn? Of denk ik nu te hoopvol...
PercyLeen schreef:Ik zeg toch ook niet dat je gaat? Ik geef alleen aan dat jouw pensionhouder in zijn recht staat en dat het aan zijn klanten is of die hiermee akkoord gaat. Je staat op zijn erf en heb je te houden aan zijn regels. Lijkt me nogal logisch..
Vala schreef:Er is toch zeker niemand die gelooft dat het bij die 3 bevestigde stallen is gebleven? Alsof de KNHS en Bokt heiligen zijn die alles weten? Als dingen niet bevestigd worden wordt het ook niet officieel bekend.
Vala schreef:Er is toch zeker niemand die gelooft dat het bij die 3 bevestigde stallen is gebleven? Alsof de KNHS en Bokt heiligen zijn die alles weten? Als dingen niet bevestigd worden wordt het ook niet officieel bekend.