Woensdag waren we voor controle scopie.(en controle echo peesblessure) De 2e scopie na 5 weken Ulcergold. Klachten als singelnijd/trappen en bijten waren na ongeveer 3 weken weg maar ze blijft neerslachtig en niet willen lopen. Mest en eetlust zijn steeds stabiel gebleven. Wat wel opviel is dat haar vacht weer is gaan glimmen. Die was echt pluizig en dof 2 maanden geleden.
Maagzweren (klierrijk deel) zijn minder. Er zit nog 1 verheven zweer maar het kan zijn dat die altijd wel een beetje zal blijven, zei Franklin. Hij was in ieder geval niet vurig meer. Reden om de Ulcergold af te bouwen,

ware het niet dat ze er een knieblessure bij heeft. Wij hebben er een handje van (al een maand of 10) om steeds als we op controle gaan, met iets nieuws thuis te komen. Niet leuk en kost heel veel energie. Kniegewricht en knieschijf erg geiiriteerd en overvuld. Ontstekingsremmers en hyalonzuur knie ingespoten. Aangezien dat een behoorlijke weerslag heeft op de maag, mag ik de Omeprazole nog niet afbouwen. Over 2,5 week weer terug voor controle knie. Ze hoeft dan niet weer een gastroscopie. Knie is nu leidend.
Ik denk dat ik blij mag zijn met resultaat maag, aangezien ze 5 wkn geleden zeiden dat het op een slecht te behandelen plek zit en paarden daar vaak slecht reageren op medicatie. Is alleen nu nog de vraag hoe ze door de afbouw heen komt, maar dat is weer van latere zorg. Nu eerst die knie maar weer. Ze heeft die in april ook overvuld gehad en ingespoten. Als ze nu weer niet goed hersteld moet ze onder narcose voor CT om te zoeken naar oorzaak. Dus weer even zorgen genoeg.
Oh, nog even foto verheven zweer:(ze had toch heel klein beetje ruwvoer in maag, ondanks 15u nuchter -wel water) Foto valt mee toch? Ik dacht dat zweren altijd bloederig waren. Oh en dat gat is opening naar dunne darm. [ [url=m/NXQCn9.jpg]Afbeelding[/url] ]