[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:33

@ Essie73:
beetje laat maar, we hebben een aantal jaar geleden vanalles uitgeprobeerd 2/3 jaar lang wat op de markt was
dit allemaal zonder echt effect te hebben jammer genoeg, :(:)
vandaar dat we nu zeggen dat we wachten op een oplossing met medische verklaring :j
omdat deze producten ook tamelijk duur zijn meestal
daarom hebben we gezecht dat we wachten op de medische verklaring waar ze dit jaar zomer mee zijn begonnen volgensmij.. ;)

tip voor andere bokers misschien:
bij ons is het dat als ons paard zo min mogelijk eiwitten binnenkrijgt dat hij minder snel schuurd

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:55

Ik heb trouwens voor de liefhebber een slechts twee weken gebruikte halsdeken van Ivanhoe maat XS te koop.

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:25

Deken kun je met naald en draad weer reparen, moet je het wel goed doen. Dan blijft het goed zitten hóór.
Ik repareer zelf scheurtjes e.d. met een lapje stof eronder, want anders gaat de deken op den duur aan alle kanten trekken (als je de stukken bij elkaar pakt en dan vast naait)

Tos: dat van die eiwitten klopt, hier hetzelfde akkefietje.

Zonet m'n ponybeest weer aan de longe gegooid voor wat oefeningen. Lekker in het zweet gewerkt. Het gaat nu steeds beter en beter met d'r. Allerlei kwaaltjes lijken steeds beter te gaan. Maja daar moeten we ook heel wat voor doen. Ik kan in ieder geval merken dat ze zich een heeeeel stuk beter voelt en lekker in d'r vel zit.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:51

Iemand nog andere oplossingen voor mij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:55

zou er een dierenarts naar laten kijken. als het haar zo uitvalt daar kan het hormonaal zijn,maar zou het misschien ook te maken kunnen hebben met je voeding?
weet niet meer wat jij geeft aan krachtvoer?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:09

ellepel schreef:
zou er een dierenarts naar laten kijken. als het haar zo uitvalt daar kan het hormonaal zijn,maar zou het misschien ook te maken kunnen hebben met je voeding?
weet niet meer wat jij geeft aan krachtvoer?

Ik geef nu een schep, marstall eczem en 300 gr subli energie kern mix.
Verder staat de altijd op de wei,

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:10

aardbeitje_ schreef:
Nee, ze heeft nog geen eczeemdeken op, maar werkt dat echt zo goed ? :)

Wat een jeuk moet die van jou hebben, arme pony!
Een eczeemdeken helpt heel goed (kijk hier in het topic maar eens en vergelijk de paarden zonder en met). Voor dit seizoen is het om zeep voor dit dier, maar als je volgend jaar vanaf het eerste warme weer (maart/april) de deken oplegt en op laat (dag en nacht) dan hoeft het niet meer zo ver te komen.
Dit kan met de juiste verzorging véél beter worden dan het nu is.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:16

frysk27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:17

Ik heb diverse artikelen gelezen in Mensport en Phryso over PhytpoTreat. Schijnt een nieuw middel tegen zomereczeem te zijn, maar alleen bij de dierenarts verkrijgbaar. Er staat veel info op hun website. http://www.phytotreat.com. Ik hou mijn paard 's avonds en 's nachts binnen en dat gaat prima!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:20

Nou heb net maar gelijk even de DA gebeld over die kale buik van Daantje, Volgens haar is dat toch echt zomereczeem.
Je ziet het niet zo heel veel, maar vaak de ergere gevallen hebben het wel.
Ik denk dat ik haar maar een kuurtje drainage ga geven ''baat het niet schaat het niet''.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:27

aam_mic schreef:
Heeft iemand wel eens een boett deken gekocht bij http://www.kerckhaert.be/webshop/dekens ... eemdekens/
Er staat dat het een Boett is, maar mijn Boett heeft een andere lichtbruine/vos kleur. Ook zijn de maskers hier anders, is dit wel de echte Boett?

Ik ken dit type deken van boett ook niet.
Als ik jou was zou ik de deken bij atorka bestellen die zijn het goed koopste.
En ze hebben een hele nette service.
Ik kreeg er een uierlap bij, en een groot stuk stof voor de reparaties.

frysk27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:30

Ik zou meer vertrouwen op een product dat wetenschappelijk getest is, ik kon van drainage niets daarvan vinden.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:55

frysk27 schreef:
Ik zou meer vertrouwen op een product dat wetenschappelijk getest is, ik kon van drainage niets daarvan vinden.

Het is een homopatisch product.
Bij veel mensen hier in het topic werkt het erg goed vandaar dat ik daar aan denk.
Bovendien ben ik niet zo gek van la die middelen van de DA het is bijna allemaal troep en gif.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:58

frysk27 schreef:

Even een ander vraagje heb jij soms aan delen bij PhytpoTreat.
Want als ik zo jou berichten lees gaan ze alleen maar hier over.
Probeer het eerst maar eens voor dat je er zo over te spreken bent.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:05

Koetjeboe: dat dacht ik ook al.
Het is niet de eerste die hier in het topic onder een SA reclame komt maken voor allerlei vage middeltjes. Ik heb geTEMd.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:07

Homeopatische middelen zijn vaak ook niet wetenschappelijk getest. Desondanks grijp ik eerder naar homepatisch dan reguliere middelen.

Als het echt zo schadelijk zou zijn, waren er allang meldingen e.d. van geweest en het middel geschrapt.

Ik ben over de drainage zeer tevreden!
En tja, dat sommige reclame maken, pffff.
Als iemand goede ervaringen met iets heeft, ok, maar vertel Dat dan i.p.v. een product aan te prijzen.
Want niet voor elk dier is hetzelfde geschikt, ook al zweert iemand anders erbij.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:24

Ik heb hier al veel gelezen over mensen met een Rambo SIH waarbij de oortjes niet blijven zitten. Ik heb de deken vrijdagavond bij mijn shet op gedaan, vandaag voor het poetsen eraf gehaald en haar oortjes zaten nog netjes door de gaatjes! :D

Ik heb er wel een masker van Bucas en een halster overheen zitten (ze moet halster om want ze wil nog wel eens ontsnappen en anders is ze niet te vangen.)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:35

deedee heb je ook foto's? En hoe zit die buikflap bij jou?
Wat is de deken maat en hoe groot is je shet?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:49

Ik heb al een foto een paar pagina's terug geplaatst, maar wil het wel nog een keer doen hoor ;) De buik is niet helemaal bedekt bij haar (een SIH heeft geen buikflap) Ze is momenteel veel te dik dus als de buik iets dunner wordt zullen de flappen wel meer bij elkaar komen.

Mijn shet is ongeveer 1 meter en heeft dekenmaat 4,3 inch (130 cm onderlengte)

http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... 1249843739

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:59

Jammer genoeg denk ik dat Kas ook last heeft van eczeem op z'n hoofdje. Ik weet niet of het echt van eczeem komt of van iets anders. Gelukkig is het seizoen bijna voorbij..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:11

Inderdaad, voor ons is het deze maand nog en volgende maand, en dan kan ze weer redelijk naakt staan.

Heeft iemand hier toevallig nog een ongevoerde regendeken maat 175 liggen die die kwijt wil? Of een lichte kleur zomerdeken? Dan hoor ik dat graag :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:55

Weeeehhh ;(
Wilde ik vandaag een foto maken van mijn paard zijn manen omdat ze zo mooi groeien en hij helemaal niet meer geschuurd heeft. Wat denk je? Heeft hij geschuurd! :oo Voor het eerst in tijden! Echt heel erg zonde, want de kalere plek wordt steeds groter, terwijl de rest van zijn manen heel erg lang zijn.
Begin zomer had ik 4 vlechten onder de deken, dat werden er al snel 3 en nu zijn het er nog maar 2... *pruillip*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:52

Ah wat zonde Annetje!
Zul je altijd zien he...

Zijn er mensen die nu een EJ eczeemdeken kopen nu ze E50 incl hoofdkap kosten?Heeft iemand hier een deken met masker van, hoe vallen ze qua maat (met name de maskers)?
Zit er over te denken om er eentje te kopen als extra deken voor Wisse.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:38

Ik moet mij helaas ook melden als eigenaar van twee eczeempaarden.
Het grootste probleem is mijn merrie van 16! die dit jaar voor het eerst ernstige zomereczeem heeft. Ik heb haar onder een eczeemdeken staan (staat dag en nacht buiten) maar het bovenste stuk van de manenkam blijft er onderuit komen nu nog een hals deken erbij om met oortjes en een masker op. (het ziet er niet uit).
Ik smeer van alles maar ze heeft nu flinke wonden op haar manenkam, manen top en voor op haar hoofd.
Ik overweeg toch nu de rambo deken aan te gaan schaffen omdat ze van de eczeemdeken voor op haar borst flinke drukkingen heeft.
Kan iemand mij bijpraten over de laatste ontwikkelingen rondom zomereczeem en wat ik wel en niet moet doen, heeft een spuit tegen de jeuk zin?

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:40

hey allemaal ik heb een vraagje.

Mijn paard heeft zomereczeem en staat met een rambo deken op. Nu is het altijd goed gegaan zonder hoofdmasker maar sinds een paar dagen schuurt ze zich helemaal kapot dus ben ik druk op zoek naar een hoofdmasker(rambo past niet).

Hebben jullie misschien ideeen of tips?