Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Debski schreef:FCSA schreef:Te vroeg gejuicht helaas..
Vervelend zeg, bij Laarakker hebben ze toen tegen mij gezegd dat je pas na een half jaar schudvrij in je handen mag gaan knijpen. Ik was bijna op een half jaar.... Krijg zowaar weer vertrouwen, durfde weer meer aan, zag het weer zitten. Echt heel naar deze aandoening.
Ik weet zo goed hoe dat is...Debski schreef:FCSA: er is volgens mij weinig veranderd. Ik kan me het in ieder geval niet bedenken.
De mijne is vorig jaar oktober begonnen met schudden. Eind november na het bezoek aan Laarakker is het weer gestopt en nu sinds 2 weken weer aan het schudden. Het bijzondere eraan is dat ze echt van alles naar niets en andersom gaat. Ze schud namelijk echt weer heel heftig. Gisteren is Maaike weer geweest, die had wel wat ideeen waar ik me ook in kan vinden. Ze komt binnenkort meer. Het is in ieder geval erg ingewikkeld voor mij.

merrieveulen schreef:sinds ik mijn rijstijl heb aangepast, heeft Faram er haast geen last meer van! af en toe nog een knikje, maar niet eens noemenswaardig. hij is er dus doorheen te rijden. waarsch. is het dan ook geen echte headshaking geweest, maar gewoon verkeerde belasting/ rijstijl...
Kom toch steeds weer terug op het TMJ (= gewricht). Dit bijvoorbeeld > http://www.headshaker.eu/en/tmd.html gaat allemaal op voor mijn paard. En het zou ook kunnen verklaren waarom hij de dag na de tandarts begonnen is..