Yvet_90 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb een poosje geleden hier ook gereageerd ivm een mogelijk eczeemgeval. Nu ben ik er nog niet achter wat het is. Het is iig geen luis, aangezien de sebacil totaal niet aangeslagen is.
Daarom ben ik verder aan het proberen. Inmiddels heb ik mijn merrie een volledige week van krachtvoer afgehaald, de jeuk blijft. Zijn jullie dan van mening dat deze periode lang genoeg is geweest om te testen of de krachtvoer het probleem is, of zijn jullie van mening dat dit lang genoeg is om vast te stellen dat de jeuk niet door het krachtvoer wordt veroorzaakt? Heel graag jullie mening. Ze schuurt nog steeds en ik heb inmiddels contact gehad met de fokker, die was niet heel blij dit te horen, maar bleef gelukkig wel redelijk. Ik wil nu eigenlijk ook echt met stappen komen. Voer weg, geen resultaat, hooi/kuil - weet ik niet, gras - weet ik ook niet. Kunnen de volgende stappen zijn. Veearts is in overleg met kliniek in Utrecht voor een mogelijke test, deze beschouwd de test van Duitsland als zeer onbetrouwbaar.. Iets wat ervoor zorgt dat mijn veearts het weggegooid geld vindt. Wat zouden jullie nog doen om te achterhalen of het eczeem is of niet?
Ik ben inmiddels een beetje radeloos..
Groetjes Yvet
Edit: Ze schuurt ook de kruin op haar voorhoofd, de voorpluk, manen en staart. Ze heeft geen schilfers of jeuk onder haar buik en reageert eigenlijk ook niet abnormaal op vliegen, muggen, dazen etc.
een week is veel te kort,kost minimaal 2 weken voordat het een beetje uit het paardenlijf is.
pas als je een dier ergens langer dan 3 weken af hebt kun je kijken of het invloed heeft of niet.
maar staat het ook in gras?
gras heeft meer invloed op jeuk dan krachtvoer, te vet gras veroorzaakt bij veel paarden namelijk ook jeuk.